SR Play?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: SR Play?

Inlägg av mikebike »

LarsL skrev:
Ja, typ sök på ”Sommar Lars Wallin”.
Det funkar kanske om man vet vad man letar efter, men jag vill alltså ha en lista eller förteckning över de olika avsnitten och därifrån välja vilket vi skall lyssna på.
Som i appen ungefär.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: SR Play?

Inlägg av OfarligTesla »

mikebike skrev:
LarsL skrev:
Ja, typ sök på ”Sommar Lars Wallin”.
Det funkar kanske om man vet vad man letar efter, men jag vill alltså ha en lista eller förteckning över de olika avsnitten och därifrån välja vilket vi skall lyssna på.
Som i appen ungefär.
Då är det väl bara att söka på eller följa till den podcasten på ditt konto? Det fungerar ju som vilken podcastklient som helst...
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: SR Play?

Inlägg av mikebike »

OfarligTesla skrev:
mikebike skrev:
LarsL skrev:
Ja, typ sök på ”Sommar Lars Wallin”.
Det funkar kanske om man vet vad man letar efter, men jag vill alltså ha en lista eller förteckning över de olika avsnitten och därifrån välja vilket vi skall lyssna på.
Som i appen ungefär.
Då är det väl bara att söka på eller följa till den podcasten på ditt konto? Det fungerar ju som vilken podcastklient som helst...
Du får nog förklara lite bättre. Jag vet knappt vad en podcast är, och jag har aldrig använt någon.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: SR Play?

Inlägg av mikebike »

Att gå via webbläsaren fungerar ju, men det blir tyst när man kör.
I gamla bilen kunde man spela DVD, bilden försvann när man körde men ljudet var kvar.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: SR Play?

Inlägg av OfarligTesla »

mikebike skrev:
Du får nog förklara lite bättre. Jag vet knappt vad en podcast är, och jag har aldrig använt någon.
Ja sök på vad du vill lyssna på, så är det sommarpratare så är det väl sommar & vinter i p1 man skall söka på eftersom det verkar vara namnet.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: SR Play

Inlägg av LarsL »

Jag sökte upp de ”kanaler” jag ville ha i bilen genom webbläsaren på ipaden (eller datorn) lägger till den som favoriter.

Om du skapar ett konto på tunein och sedan följer den här länken och sätter den som favorit så kan du hitta den i bilen om du loggar in med samma konto på tunein i bilen.
https://tunein.com/podcasts/Podcasts/So ... 1-p157702/
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: SR Play?

Inlägg av Svenssons »

Som jag skrev tidigare så är det bara att söka på "Sommar Vinter" i Any Music, klicka på "Sommar & Vinter i P1" och därefter på listikonen (tre vågräta streck precis till vänster om rubriken) så får man upp lista på alla episoder.
IMG_20210102_131752982.jpg
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: SR Play?

Inlägg av mikebike »

Jag hittade "Sommar & Vinter i P1" som Podd, och "Best of P3 dokumentär" som Spellista.

Kanske inte riktigt hur jag tänkte mig att det skulle vara, men genom att följa den ena och gilla den andra så bör det gå att använda under färd.
Jag kan tycka att det är enklare i appen, men det är ju inte aktuellt att fippla med telefonen under färd.

EDIT: Nu hittade jag P3 dokumentär som Podd, varför såg jag inte den tidigare?

Tack för tips och glada tillrop. :D
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar