Som med motorcyckel, går som f*n på våren, sen blir den slöare och slöareM3apan skrev:Man blir lätt skadad. Har en av varje och tycker LR känns slööö när jag hamnar i den.
3LR vs 3LRP
Moderator: Redaktion
Re: 3LR vs 3LRP
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Inlägg: 1494
- Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
- Ort: Björklinge
Re: 3LR vs 3LRP
Köp en P om du kan, annars kommer du ångra dig.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
- Morgan_TM3P
- Teslaägare
- Inlägg: 1
- Blev medlem: 04 jan 2021 14:57
Re: 3LR vs 3LRP
Jag prövade båda modellerna innan vi bestämde oss för en P, vi upplevde en ganska märkbar skillnad mellan dem båda i acceleration!
Kommer tidigare från BMW och där får man betala mycket för en sänkning på 1 sek 0-100, så 40.000:- extra var det värt.
Stötigheten är inte så farligt, gillar man att köra aktivt ibland så kan det vara värt. I motorvägsfart så går den mjukare än min tidigare BMW 428i.
Fick registreringspappren i veckan där uppgav de 377kw som summerad effekt (513hk), såg att produktbladet som följde med bilen även hade den siffran! :
Kommer tidigare från BMW och där får man betala mycket för en sänkning på 1 sek 0-100, så 40.000:- extra var det värt.
Stötigheten är inte så farligt, gillar man att köra aktivt ibland så kan det vara värt. I motorvägsfart så går den mjukare än min tidigare BMW 428i.
Fick registreringspappren i veckan där uppgav de 377kw som summerad effekt (513hk), såg att produktbladet som följde med bilen även hade den siffran! :
Re: 3LR vs 3LRP
Apropå förmånsvärdet så tänk även på att man får de större fälgarna "gratis" på en P så har du tänkt köpa en LR med powerboost och 19" så är skillnaden både vad gäller pris och förmånsvärde minimalt nuförtiden.
Re: 3LR vs 3LRP
Oh no, jag har bara 463hkMorgan_TM3P skrev:Jag prövade båda modellerna innan vi bestämde oss för en P, vi upplevde en ganska märkbar skillnad mellan dem båda i acceleration!
Kommer tidigare från BMW och där får man betala mycket för en sänkning på 1 sek 0-100, så 40.000:- extra var det värt.
Stötigheten är inte så farligt, gillar man att köra aktivt ibland så kan det vara värt. I motorvägsfart så går den mjukare än min tidigare BMW 428i.
Fick registreringspappren i veckan där uppgav de 377kw som summerad effekt (513hk), såg att produktbladet som följde med bilen även hade den siffran! :
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -20 svart/svart - såld
Re: 3LR vs 3LRP
Och med en motorstark BMW ökar även driftskostnaderna ordentligt...Morgan_TM3P skrev:Jag prövade båda modellerna innan vi bestämde oss för en P, vi upplevde en ganska märkbar skillnad mellan dem båda i acceleration!
Kommer tidigare från BMW och där får man betala mycket för en sänkning på 1 sek 0-100, så 40.000:- extra var det värt.
Stötigheten är inte så farligt, gillar man att köra aktivt ibland så kan det vara värt. I motorvägsfart så går den mjukare än min tidigare BMW 428i.
Fick registreringspappren i veckan där uppgav de 377kw som summerad effekt (513hk), såg att produktbladet som följde med bilen även hade den siffran! :
Att P enbart är 40 tkr dyrare gör P till ett kap som jag ser det. Enbart fälgarna och sänkningen motiverar den skillnaden.
Sen om man BEHÖVER en snabbare bil än LR är en annan fråga. Men det gäller ju alla bilar.
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Elon Musk
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Elon Musk
Re: 3LR vs 3LRP
Hade jag vart singel och 25 hade jag valt en P, nu är jag 50 med familj och väljer LR. Ungefär så. 40 tkr kvittar i sammanhanget, mycket mer nu än då.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -20 svart/svart - såld
- Frippanecci
- Teslaägare
- Inlägg: 481
- Blev medlem: 01 sep 2019 22:57
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Re: 3LR vs 3LRP
(Vi lovar att vara tysta)holden skrev:Hade jag vart singel och 25 hade jag valt en P, nu är jag 50 med familj och väljer LR. Ungefär så. 40 tkr kvittar i sammanhanget, mycket mer nu än då.
Porsche Panamera Turbo
Porsche Cayenne S
Dodge Ram
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
Beställda:
CyberTruck
Porsche Cayenne S
Dodge Ram
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
Beställda:
CyberTruck
Re: 3LR vs 3LRP
Vilket fantastiskt engagemang på detta forum - bara det är nästan ett argument för att köpa en Tesla.
Förmånsvärdet och dess ökning är helt okej, speciellt då min initiala teori är att P kommer ha ett mer attraktivt andrahandsvärde. Totalkostnaden under dessa 3 år är det viktiga.
Som ni skriver så måste jag nog testa båda innan jag bestämmer mig (även polestar) men hur lätt är det när man har 35mil till närmsta testanläggning så här i coronatider :/
Har någon av er även provkört Polestar? Hur står den sig?
Hur funkar det med bilbarnstolar bak i T3?
Robin
Förmånsvärdet och dess ökning är helt okej, speciellt då min initiala teori är att P kommer ha ett mer attraktivt andrahandsvärde. Totalkostnaden under dessa 3 år är det viktiga.
Som ni skriver så måste jag nog testa båda innan jag bestämmer mig (även polestar) men hur lätt är det när man har 35mil till närmsta testanläggning så här i coronatider :/
Har någon av er även provkört Polestar? Hur står den sig?
Hur funkar det med bilbarnstolar bak i T3?
Robin
Re: 3LR vs 3LRP
Vi äger en M3P, superrolig bil att köra och går utav bara helv.. men vi kommer troligen avyttra bilen närmaste året (beroende hur Corona utvecklar sig) och skaffa oss en annan bil för den funkar inte familjebil. Bilen är för trång i baksätet och frun kan inte sitta bak p.ga att baksätet är så dåligt utformat. Det är så klart en smaksak men med två barn i bilen som har barnstol så blir det inga långresor för oss utan vi förlitar oss då på XC90.Robbbin skrev:Vilket fantastiskt engagemang på detta forum - bara det är nästan ett argument för att köpa en Tesla.
Förmånsvärdet och dess ökning är helt okej, speciellt då min initiala teori är att P kommer ha ett mer attraktivt andrahandsvärde. Totalkostnaden under dessa 3 år är det viktiga.
Som ni skriver så måste jag nog testa båda innan jag bestämmer mig (även polestar) men hur lätt är det när man har 35mil till närmsta testanläggning så här i coronatider :/
Har någon av er även provkört Polestar? Hur står den sig?
Hur funkar det med bilbarnstolar bak i T3?
Robin
Det är lätt att vara efterklok och en stor del handlar också om både personliga preferenser och vad man är van vid. Jag har även provat Polestar och jag slog i taket när jag satt bak i bilen och då min fru är lika lång som mig (187) så gick den bilen bort med.
P3D-20 Grå med vit inredning
- NEO
- Teslaägare
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
- Ort: Mälardalen
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: 3LR vs 3LRP
X LR P > XC90 med orreforsspakLystico skrev:Vi äger en M3P, superrolig bil att köra och går utav bara helv.. men vi kommer troligen avyttra bilen närmaste året (beroende hur Corona utvecklar sig) och skaffa oss en annan bil för den funkar inte familjebil. Bilen är för trång i baksätet och frun kan inte sitta bak p.ga att baksätet är så dåligt utformat. Det är så klart en smaksak men med två barn i bilen som har barnstol så blir det inga långresor för oss utan vi förlitar oss då på XC90.Robbbin skrev:Vilket fantastiskt engagemang på detta forum - bara det är nästan ett argument för att köpa en Tesla.
Förmånsvärdet och dess ökning är helt okej, speciellt då min initiala teori är att P kommer ha ett mer attraktivt andrahandsvärde. Totalkostnaden under dessa 3 år är det viktiga.
Som ni skriver så måste jag nog testa båda innan jag bestämmer mig (även polestar) men hur lätt är det när man har 35mil till närmsta testanläggning så här i coronatider :/
Har någon av er även provkört Polestar? Hur står den sig?
Hur funkar det med bilbarnstolar bak i T3?
Robin
Det är lätt att vara efterklok och en stor del handlar också om både personliga preferenser och vad man är van vid. Jag har även provat Polestar och jag slog i taket när jag satt bak i bilen och då min fru är lika lång som mig (187) så gick den bilen bort med.
3 LR P < XC90 med orreforsspak
I familjehänseende såklart. En sex sittsig X är rena lyxen, finns inget "vägrar åka bak" i en X Dessutom snabbare än 3an förutom på bana.
Re: 3LR vs 3LRP
Lystico skrev:Behålla M3P och byta XC90 mot en ID4 kanske?Robbbin skrev:Vilket fantastiskt engagemang på detta forum - bara det är nästan ett argument för att köpa en Tesla.
Förmånsvärdet och dess ökning är helt okej, speciellt då min initiala teori är att P kommer ha ett mer attraktivt andrahandsvärde. Totalkostnaden under dessa 3 år är det viktiga.
Som ni skriver så måste jag nog testa båda innan jag bestämmer mig (även polestar) men hur lätt är det när man har 35mil till närmsta testanläggning så här i coronatider :/
Har någon av er även provkört Polestar? Hur står den sig?
Hur funkar det med bilbarnstolar bak i T3?
Robin
Vi äger en M3P, superrolig bil att köra och går utav bara helv.. men vi kommer troligen avyttra bilen närmaste året (beroende hur Corona utvecklar sig) och skaffa oss en annan bil för den funkar inte familjebil. Bilen är för trång i baksätet och frun kan inte sitta bak p.ga att baksätet är så dåligt utformat. Det är så klart en smaksak men med två barn i bilen som har barnstol så blir det inga långresor för oss utan vi förlitar oss då på XC90.
Det är lätt att vara efterklok och en stor del handlar också om både personliga preferenser och vad man är van vid. Jag har även provat Polestar och jag slog i taket när jag satt bak i bilen och då min fru är lika lång som mig (187) så gick den bilen bort med.