Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Moderator: Redaktion
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Har kört en svänga till grannstaden -25 i huvudsak med någon dip, och -28 hemma.
VP verkar fungera däremot var det inte varmt och gott i bilen vid landsvägskörning utan det blev lite svalt. Svårt att säga någon temperatur men kanske 15-17 grader?
När jag stannade för att gå på ärende lämnade jag värmen på med samma setting och vid återkomst till bilen var den riktigt varm och go.
Gjorde ett par ärenden till samt väntade i bilen på frugan, mycket varmt och gott med 22 grader inställt. Nästan för varmt...VP fungerar, så långt är det klarr.
När vi sedan for hemåt så uppstod samma aningen svala temperatur.
Det känns som om om min VP inte klarade att leverera den effekt som krävs för -25 när bilen körs, dock fungerar det stillastående.
Någon som upplevt ngt liknande?
VP verkar fungera däremot var det inte varmt och gott i bilen vid landsvägskörning utan det blev lite svalt. Svårt att säga någon temperatur men kanske 15-17 grader?
När jag stannade för att gå på ärende lämnade jag värmen på med samma setting och vid återkomst till bilen var den riktigt varm och go.
Gjorde ett par ärenden till samt väntade i bilen på frugan, mycket varmt och gott med 22 grader inställt. Nästan för varmt...VP fungerar, så långt är det klarr.
När vi sedan for hemåt så uppstod samma aningen svala temperatur.
Det känns som om om min VP inte klarade att leverera den effekt som krävs för -25 när bilen körs, dock fungerar det stillastående.
Någon som upplevt ngt liknande?
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Ta med en hederlig gammal termometer och jämför. Låter sjukt varmt med 22 inställt. 19,5 har jag kört med och då blir de riktigt varmt. Har dock inte kört långkörning i -25 så det är kanske skillnad därAAKEE skrev:Har kört en svänga till grannstaden -25 i huvudsak med någon dip, och -28 hemma.
VP verkar fungera däremot var det inte varmt och gott i bilen vid landsvägskörning utan det blev lite svalt. Svårt att säga någon temperatur men kanske 15-17 grader?
När jag stannade för att gå på ärende lämnade jag värmen på med samma setting och vid återkomst till bilen var den riktigt varm och go.
Gjorde ett par ärenden till samt väntade i bilen på frugan, mycket varmt och gott med 22 grader inställt. Nästan för varmt...VP fungerar, så långt är det klarr.
När vi sedan for hemåt så uppstod samma aningen svala temperatur.
Det känns som om om min VP inte klarade att leverera den effekt som krävs för -25 när bilen körs, dock fungerar det stillastående.
Någon som upplevt ngt liknande?
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Model Y Performance 2022 Black/Black
- NEO
- Teslaägare
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
- Ort: Mälardalen
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Håller med, klarar inte ens 21 grader inställt i min 3a med VP (innan den dog) 21 i S/X är ju typ ljummet. Kör oftast med 18-19 i trean.Jontez skrev:Ta med en hederlig gammal termometer och jämför. Låter sjukt varmt med 22 inställt. 19,5 har jag kört med och då blir de riktigt varmt. Har dock inte kört långkörning i -25 så det är kanske skillnad därAAKEE skrev:Har kört en svänga till grannstaden -25 i huvudsak med någon dip, och -28 hemma.
VP verkar fungera däremot var det inte varmt och gott i bilen vid landsvägskörning utan det blev lite svalt. Svårt att säga någon temperatur men kanske 15-17 grader?
När jag stannade för att gå på ärende lämnade jag värmen på med samma setting och vid återkomst till bilen var den riktigt varm och go.
Gjorde ett par ärenden till samt väntade i bilen på frugan, mycket varmt och gott med 22 grader inställt. Nästan för varmt...VP fungerar, så långt är det klarr.
När vi sedan for hemåt så uppstod samma aningen svala temperatur.
Det känns som om om min VP inte klarade att leverera den effekt som krävs för -25 när bilen körs, dock fungerar det stillastående.
Någon som upplevt ngt liknande?
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Jontez skrev:Ta med en hederlig gammal termometer och jämför. Låter sjukt varmt med 22 inställt. 19,5 har jag kört med och då blir de riktigt varmt. Har dock inte kört långkörning i -25 så det är kanske skillnad där
"Brukar ha"(brukar....ett starkt ord efter att ha haft bilen i två veckor) 19,5-20,5 men eftersom det bara blev kallare och kallare så höjde jag till 22 på vägen till grannstaden. Hjälpte inte, men när den stod och värmde blev det "sjukt varmt".
Lät den stå kvar i samma läge när vi åkte hem men det blev lika kallt på hemresan.
Har bättre grejer än en gammal termometer att mäta med, det räcker att känna för att veta att det inte är okey, såpass kallt är det. Däremot är ett temperaturvärde såklart bra vid kontakten mot Tesla.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Hade problem igår enligt inlägget ovan
Med att VP gav för lite effekt i -25.
Idag var det ungefär samma temp och samma problem på resan till grannstaden.
Med tempmätare ombord mätte temperaturen mitt mellan mittarmstöd och touchskärmen samt framför passagerstolen ungefär där man har huvudet. Bilen hade stått i garage över natten med cirka +10-12 grader. Ingen förvärmning.
Precis som igår orkade den leverera varmt och gott när jag stod parkerad men när jag körde sjönk temperaturen mot 14-15 grader.
Det verkade som att det blev kallare ju fortare man kör. Batteriet fick några dottar (5-6st) regen limit.
För återresan förvärmde jag med reseplaneraren, det var varmt och gott ombord och sedan fungerade värmen bra trots -27.
Fick inte ens någon regenlimit utan batteriet måste på något sätt hållit sig varmare också.
Aningen märkligt.
Pratade med tesla SC idag och det är på G en åtgärd för att lösa det med när VP stänger ned. Det känns aningen oklart om
Värmebristen har samma orsak som min varierande värme.
Tydligen har man hunnit längre i Norge med det men Sverige och Finland skulle följa efter.
Med att VP gav för lite effekt i -25.
Idag var det ungefär samma temp och samma problem på resan till grannstaden.
Med tempmätare ombord mätte temperaturen mitt mellan mittarmstöd och touchskärmen samt framför passagerstolen ungefär där man har huvudet. Bilen hade stått i garage över natten med cirka +10-12 grader. Ingen förvärmning.
Precis som igår orkade den leverera varmt och gott när jag stod parkerad men när jag körde sjönk temperaturen mot 14-15 grader.
Det verkade som att det blev kallare ju fortare man kör. Batteriet fick några dottar (5-6st) regen limit.
För återresan förvärmde jag med reseplaneraren, det var varmt och gott ombord och sedan fungerade värmen bra trots -27.
Fick inte ens någon regenlimit utan batteriet måste på något sätt hållit sig varmare också.
Aningen märkligt.
Pratade med tesla SC idag och det är på G en åtgärd för att lösa det med när VP stänger ned. Det känns aningen oklart om
Värmebristen har samma orsak som min varierande värme.
Tydligen har man hunnit längre i Norge med det men Sverige och Finland skulle följa efter.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
BTW, ni som skrev om att 22 är för varmt har rätt. Jag har ju brukat ha aningen svalare inställt men idag testade jag när värmen fungerare.
Med 21 inställt är det 22.5 uppe vid huvudet och kring 21 framför mittarmstödet.
Samma med 22, det är 23.5 uppe vid huvudet.
Med 21 inställt är det 22.5 uppe vid huvudet och kring 21 framför mittarmstödet.
Samma med 22, det är 23.5 uppe vid huvudet.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- metchristian
- Teslaägare
- Inlägg: 872
- Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
- Ort: Örbyhus
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
AAKEE skrev:BTW, ni som skrev om att 22 är för varmt har rätt. Jag har ju brukat ha aningen svalare inställt men idag testade jag när värmen fungerare.
Med 21 inställt är det 22.5 uppe vid huvudet och kring 21 framför mittarmstödet.
Samma med 22, det är 23.5 uppe vid huvudet.
Haha jag kör alltid med 22-23 grader. (Ej model 3 med vp dock) men jag är en riktig frysskit
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Det här är seriös testning som uppskattas.AAKEE skrev:Hade problem igår enligt inlägget ovan
Med att VP gav för lite effekt i -25.
Idag var det ungefär samma temp och samma problem på resan till grannstaden.
Med tempmätare ombord mätte temperaturen mitt mellan mittarmstöd och touchskärmen samt framför passagerstolen ungefär där man har huvudet. Bilen hade stått i garage över natten med cirka +10-12 grader. Ingen förvärmning.
Precis som igår orkade den leverera varmt och gott när jag stod parkerad men när jag körde sjönk temperaturen mot 14-15 grader.
Det verkade som att det blev kallare ju fortare man kör. Batteriet fick några dottar (5-6st) regen limit.
För återresan förvärmde jag med reseplaneraren, det var varmt och gott ombord och sedan fungerade värmen bra trots -27.
Fick inte ens någon regenlimit utan batteriet måste på något sätt hållit sig varmare också.
Aningen märkligt.
Pratade med tesla SC idag och det är på G en åtgärd för att lösa det med när VP stänger ned. Det känns aningen oklart om
Värmebristen har samma orsak som min varierande värme.
Tydligen har man hunnit längre i Norge med det men Sverige och Finland skulle följa efter.
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Intressant och bra testat. Har du nån mer info om vad det är Norge eller Finland gör? Nu är det ja kallt även nere i Stockholm (-10 i morse) så vore intressant att höra om fler upplever de droppet i temperatur som du gör.AAKEE skrev:Hade problem igår enligt inlägget ovan
Med att VP gav för lite effekt i -25.
Idag var det ungefär samma temp och samma problem på resan till grannstaden.
Med tempmätare ombord mätte temperaturen mitt mellan mittarmstöd och touchskärmen samt framför passagerstolen ungefär där man har huvudet. Bilen hade stått i garage över natten med cirka +10-12 grader. Ingen förvärmning.
Precis som igår orkade den leverera varmt och gott när jag stod parkerad men när jag körde sjönk temperaturen mot 14-15 grader.
Det verkade som att det blev kallare ju fortare man kör. Batteriet fick några dottar (5-6st) regen limit.
För återresan förvärmde jag med reseplaneraren, det var varmt och gott ombord och sedan fungerade värmen bra trots -27.
Fick inte ens någon regenlimit utan batteriet måste på något sätt hållit sig varmare också.
Aningen märkligt.
Pratade med tesla SC idag och det är på G en åtgärd för att lösa det med när VP stänger ned. Det känns aningen oklart om
Värmebristen har samma orsak som min varierande värme.
Tydligen har man hunnit längre i Norge med det men Sverige och Finland skulle följa efter.
Jag kan inte prova själv, nya sensorer till VP kommer på måndag så hoppas på att få tillbaka bilen då och försöka prova om jag får kallare under körning.
14 grader är rätt kallt på långtur..
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Model Y Performance 2022 Black/Black
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Här finns information från Norge:
https://www.tu.no/artikler/flere-model- ... lar/505550
Det verkar som det kan lösas för en del genom mjukvara, medan andra måste åka in för byte av sensorer. Jag har inte märkt av något problem i min bil ännu. Mjukvarufixen kanske gick ut i version 48.30, eller 48.35 som är på väg ut i dagarna??
https://www.tu.no/artikler/flere-model- ... lar/505550
Det verkar som det kan lösas för en del genom mjukvara, medan andra måste åka in för byte av sensorer. Jag har inte märkt av något problem i min bil ännu. Mjukvarufixen kanske gick ut i version 48.30, eller 48.35 som är på väg ut i dagarna??
2021 Blå Model 3 LR
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Jo...mikebike skrev:"Sedan får man SMS som de är snabba att svara på."
Nej.
Skillnaderna kanske beror på Service Center, förväntningar, problem eller vem man kommer i kontakt med. Jag vet bara att jag är nöjd med all kontakt jag haft med olika Service Center sedan 2016.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7555
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Jag har fått direkt felaktig information från mitt SC, och svar på mess dröjer vanligen minst två dagar.Svenssons skrev:Jo...mikebike skrev:"Sedan får man SMS som de är snabba att svara på."
Nej.
Skillnaderna kanske beror på Service Center, förväntningar, problem eller vem man kommer i kontakt med. Jag vet bara att jag är nöjd med all kontakt jag haft med olika Service Center sedan 2016.
Sedan är jag inte direkt imponerad av supporten från andra företag heller.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Ja om du är nöjd så är allt frid och fröjd. Då gäller din bild och din erfarenhet för alla.Svenssons skrev:Jo...mikebike skrev:"Sedan får man SMS som de är snabba att svara på."
Nej.
Skillnaderna kanske beror på Service Center, förväntningar, problem eller vem man kommer i kontakt med. Jag vet bara att jag är nöjd med all kontakt jag haft med olika Service Center sedan 2016.
Jag hade min bil på SC Upplands Väsby och skulle hämta den på eftermiddagen. Hörde inget från dem men tänkte att om jag inte hör något så gäller väl det som de sa på morgonen. Sagt och gjort så åkte jag dit och fick där höra att bilen inte var klar. WTF?!? Var bara att åka hem igen. Tur jag har mindre än en timme dit iaf.
- metchristian
- Teslaägare
- Inlägg: 872
- Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
- Ort: Örbyhus
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Men det säger ju sig själv... de sms/ringer ju när bilen är klar, precis som på alla andra verkstäder (i alla fall jag varit på) alt så ringer man o frågar innan man åker dit.MWall skrev:Ja om du är nöjd så är allt frid och fröjd. Då gäller din bild och din erfarenhet för alla.Svenssons skrev:Jo...mikebike skrev:"Sedan får man SMS som de är snabba att svara på."
Nej.
Skillnaderna kanske beror på Service Center, förväntningar, problem eller vem man kommer i kontakt med. Jag vet bara att jag är nöjd med all kontakt jag haft med olika Service Center sedan 2016.
Jag hade min bil på SC Upplands Väsby och skulle hämta den på eftermiddagen. Hörde inget från dem men tänkte att om jag inte hör något så gäller väl det som de sa på morgonen. Sagt och gjort så åkte jag dit och fick där höra att bilen inte var klar. WTF?!? Var bara att åka hem igen. Tur jag har mindre än en timme dit iaf.
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
metchristian skrev:Men det säger ju sig själv... de sms/ringer ju när bilen är klar, precis som på alla andra verkstäder (i alla fall jag varit på) alt så ringer man o frågar innan man åker dit.MWall skrev:Ja om du är nöjd så är allt frid och fröjd. Då gäller din bild och din erfarenhet för alla.Svenssons skrev:Jo...mikebike skrev:"Sedan får man SMS som de är snabba att svara på."
Nej.
Skillnaderna kanske beror på Service Center, förväntningar, problem eller vem man kommer i kontakt med. Jag vet bara att jag är nöjd med all kontakt jag haft med olika Service Center sedan 2016.
Jag hade min bil på SC Upplands Väsby och skulle hämta den på eftermiddagen. Hörde inget från dem men tänkte att om jag inte hör något så gäller väl det som de sa på morgonen. Sagt och gjort så åkte jag dit och fick där höra att bilen inte var klar. WTF?!? Var bara att åka hem igen. Tur jag har mindre än en timme dit iaf.
Det gick ju inte att ringa dit...
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Jag hade 48.30 när det hände mig.Garak skrev:Här finns information från Norge:
https://www.tu.no/artikler/flere-model- ... lar/505550
Det verkar som det kan lösas för en del genom mjukvara, medan andra måste åka in för byte av sensorer. Jag har inte märkt av något problem i min bil ännu. Mjukvarufixen kanske gick ut i version 48.30, eller 48.35 som är på väg ut i dagarna??
Pratade med Tesla igår om VP-problemet. Den information jag fick var att man redan var igång med fixen i Norge("byta högtrycksgivaren i VP"), och att Sverige och Finland skulle förlja strax efter. Tror han pratade om ett utskick i mailform. Jag tror han jag snackade med i grunden var en norrman kanske och jag är osäker om man menade email eller vanlig snigelpost. Jag vet inte hur Tesla brukar lösa det.
Teslamannen läste även upp från något informationsblad om åtgärder för att försöka få igång värmen igen. Tyckte jag kände igen allt/ hade provat allt när det hände. Stänga ned och starta om, sätta värmen på max värme och max fläkt etc. Det skulle dessutom kunna finnas en speciellt moddad programvara som löser problemet temporärt, vilket jag tror jag läst i tråden om.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- kenjon
- Teslaägare
- Inlägg: 1432
- Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
- Ort: Karlskoga
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Jag har en 2020 utan VP, klarar inte hålla värmen i motorvägsfart med -15 ute
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Väntar också på 2 nya sensorer. Det man hoppas på är ju att problemet verkligen är identifierat och att man vet hur man ska lösa det, för att leva med risken att det händer igen gör ju att man aldrig vågar ge sig ut på längre körningar i kyla annars. Att hela tiden ha det i bakhuvet att det kan hända igen är inte kul. Nu har vi ju sällan speciellt kallt runt Sthlm normalt, men ibland lämnar man ju fjollträsk och upplever lite mer kyla, och som sagt, 14 grader är långt från min komfort zonJontez skrev:Intressant och bra testat. Har du nån mer info om vad det är Norge eller Finland gör? Nu är det ja kallt även nere i Stockholm (-10 i morse) så vore intressant att höra om fler upplever de droppet i temperatur som du gör.AAKEE skrev:Hade problem igår enligt inlägget ovan
Med att VP gav för lite effekt i -25.
Idag var det ungefär samma temp och samma problem på resan till grannstaden.
Med tempmätare ombord mätte temperaturen mitt mellan mittarmstöd och touchskärmen samt framför passagerstolen ungefär där man har huvudet. Bilen hade stått i garage över natten med cirka +10-12 grader. Ingen förvärmning.
Precis som igår orkade den leverera varmt och gott när jag stod parkerad men när jag körde sjönk temperaturen mot 14-15 grader.
Det verkade som att det blev kallare ju fortare man kör. Batteriet fick några dottar (5-6st) regen limit.
För återresan förvärmde jag med reseplaneraren, det var varmt och gott ombord och sedan fungerade värmen bra trots -27.
Fick inte ens någon regenlimit utan batteriet måste på något sätt hållit sig varmare också.
Aningen märkligt.
Pratade med tesla SC idag och det är på G en åtgärd för att lösa det med när VP stänger ned. Det känns aningen oklart om
Värmebristen har samma orsak som min varierande värme.
Tydligen har man hunnit längre i Norge med det men Sverige och Finland skulle följa efter.
Jag kan inte prova själv, nya sensorer till VP kommer på måndag så hoppas på att få tillbaka bilen då och försöka prova om jag får kallare under körning.
14 grader är rätt kallt på långtur..
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
- Mr_Ewing
- Teslaägare
- Inlägg: 105
- Blev medlem: 22 nov 2019 11:03
- Ort: Norrköping
- Referralkod: ts.la/https://---">https://---
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Inte helt konstigt med tanke på att kyleffekten i 90km/h i -28 grader är rätt avsevärd - det är i runda slängar -53 grader.AAKEE skrev:Har kört en svänga till grannstaden -25 i huvudsak med någon dip, och -28 hemma.
VP verkar fungera däremot var det inte varmt och gott i bilen vid landsvägskörning utan det blev lite svalt. Svårt att säga någon temperatur men kanske 15-17 grader?
När jag stannade för att gå på ärende lämnade jag värmen på med samma setting och vid återkomst till bilen var den riktigt varm och go.
Gjorde ett par ärenden till samt väntade i bilen på frugan, mycket varmt och gott med 22 grader inställt. Nästan för varmt...VP fungerar, så långt är det klarr.
När vi sedan for hemåt så uppstod samma aningen svala temperatur.
Det känns som om om min VP inte klarade att leverera den effekt som krävs för -25 när bilen körs, dock fungerar det stillastående.
Någon som upplevt ngt liknande?
När du står still är det "bara" -28 grader.
BMW i3 120Ah 2019 -SÅLD
Tesla Model Y RWD 2023 MIC
Tesla Model Y RWD 2023 MIC
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6516
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Då har den andra 3:an tappat värmen
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6516
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Fastän bilarna strular, så får jag hjälp. Så jag är inte bitter.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3624
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Jag kan lätt få över 25 grader i kupé i -15 motorvägskörning, M3P 2019 utan VPkenjon skrev:Jag har en 2020 utan VP, klarar inte hålla värmen i motorvägsfart med -15 ute
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Så det är din bild och erfarenhet som gäller för alla?MWall skrev:Ja om du är nöjd så är allt frid och fröjd. Då gäller din bild och din erfarenhet för alla.Svenssons skrev:Jo...mikebike skrev:"Sedan får man SMS som de är snabba att svara på."
Nej.
Skillnaderna kanske beror på Service Center, förväntningar, problem eller vem man kommer i kontakt med. Jag vet bara att jag är nöjd med all kontakt jag haft med olika Service Center sedan 2016.
Jag hade min bil på SC Upplands Väsby och skulle hämta den på eftermiddagen. Hörde inget från dem men tänkte att om jag inte hör något så gäller väl det som de sa på morgonen. Sagt och gjort så åkte jag dit och fick där höra att bilen inte var klar. WTF?!? Var bara att åka hem igen. Tur jag har mindre än en timme dit iaf.
Jag har aldrig sagt att min anekdot är det som gäller för alla, tvärtom skriver jag uttryckligen att så inte är fallet och ger flera orsaker till varför det kan vara så.
Testade du?MWall skrev:
Det gick ju inte att ringa dit...
https://www.tesla.com/sv_se/findus?boun ... minfracity
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Har inte alla SC samma växelnummer?
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
- kenjon
- Teslaägare
- Inlägg: 1432
- Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
- Ort: Karlskoga
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Det kommer värme i Auto-läget, men blåser iskallt utan Auto. Konstruktionsfel? Man borde få varmluft om man ställer den manuellt på 26 grader och fläkten på 7-8... åtminstone känna något ljummet, men det är kallt.Tellus skrev:Jag kan lätt få över 25 grader i kupé i -15 motorvägskörning, M3P 2019 utan VPkenjon skrev:Jag har en 2020 utan VP, klarar inte hålla värmen i motorvägsfart med -15 ute
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri