Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LeffeP
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 29 okt 2015 11:09
Ort: Värmdö

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av LeffeP »

Jontez skrev:
Fick tillbaka min idag efter 14 dagar på SC. 2st högtryckssensorer utbytta och 1 lågtrycksventil. Håller tummarna för att det är en permanent lösning
Hämtade min idag av samma anledning, samma komponenter bytta. När man pressar dom har dom svårt att ens kunna erkänna att detta är ett känt fel, men eftersom samma komponenter byts så vill man ju tor att det är en lösning som funkar också. Roliga var ju att jag inte ens hann lämna området innan nästa fel kom, en jäkla röd husvagn dök upp på skärmen, haha. Lite över en timme till för att byta kablaget till dragkrokens el. Där måste jag ge dom en eloge för att dom fixade det, hade gått i taket av att åka hem och boka ny tid...
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Användarvisningsbild
Jontez
Teslaägare
Inlägg: 300
Blev medlem: 24 feb 2020 10:43

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av Jontez »

LeffeP skrev:
Jontez skrev:
Fick tillbaka min idag efter 14 dagar på SC. 2st högtryckssensorer utbytta och 1 lågtrycksventil. Håller tummarna för att det är en permanent lösning
Hämtade min idag av samma anledning, samma komponenter bytta. När man pressar dom har dom svårt att ens kunna erkänna att detta är ett känt fel, men eftersom samma komponenter byts så vill man ju tor att det är en lösning som funkar också. Roliga var ju att jag inte ens hann lämna området innan nästa fel kom, en jäkla röd husvagn dök upp på skärmen, haha. Lite över en timme till för att byta kablaget till dragkrokens el. Där måste jag ge dom en eloge för att dom fixade det, hade gått i taket av att åka hem och boka ny tid...
Tur att det löste sig med husbilen med.

Jag frågade när jag lämnade in den om han hade hört om något liknande fel på värmepumpen och fick bara ett utdraget ”neeeeeeeejjjee?” Typ..

Men min säljare hörde av sig och frågade hur allt hade gått och om jag var nöjd osv. Berättade att värmepumpen strulade och han svarade ”aha är du är av dom? Trist!” Så det han erkände åtminstone att det är ett känt fel.
Dock är jag nöjd över hur dom löste situationen och jag förstår att det tar tid att skeppa hem delar. Samt att jag lämnade in bilen den 4/1 när dom säkert byggt upp som ett lager på bilar att reparera. Snygg gjort av SC Segeltorp och jag håller tummarna för att värmen består nu

(Otroligt var mycket skönare m3 går mot en äldre MS. Saknar inte lånebilen en sekund. Samt att den var trängre än vad jag trodde den skulle vara med bakåtvänd barnstol bak)
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3761
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av AAKEE »

Jontez skrev:

Jag frågade när jag lämnade in den om han hade hört om något liknande fel på värmepumpen och fick bara ett utdraget ”neeeeeeeejjjee?” Typ..

Men min säljare hörde av sig och frågade hur allt hade gått och om jag var nöjd osv. Berättade att värmepumpen strulade och han svarade ”aha är du är av dom? Trist!” Så det han erkände åtminstone att det är ett känt fel.
Dock är jag nöjd över hur dom löste situationen och jag förstår att det tar tid att skeppa hem delar. Samt att jag lämnade in bilen den 4/1 när dom säkert byggt upp som ett lager på bilar att reparera. Snygg gjort av SC Segeltorp och jag håller tummarna för att värmen består nu

(Otroligt var mycket skönare m3 går mot en äldre MS. Saknar inte lånebilen en sekund. Samt att den var trängre än vad jag trodde den skulle vara med bakåtvänd barnstol bak)
Jag ringde Tesla förra veckan(SC). Det var in get hymmel om att det var ett vanligt fel och de berättae att det var på väg ut en fix och att Norge redan hade börjat. Finland och Sverige skulle följa strax efter.

Min VP har fungerat i två veckor, endast en kväll den var helt offline, och en dag förra veckan där värmen var klen.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
LeffeP
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 29 okt 2015 11:09
Ort: Värmdö

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av LeffeP »

AAKEE skrev:
Jontez skrev:

Jag frågade när jag lämnade in den om han hade hört om något liknande fel på värmepumpen och fick bara ett utdraget ”neeeeeeeejjjee?” Typ..

Men min säljare hörde av sig och frågade hur allt hade gått och om jag var nöjd osv. Berättade att värmepumpen strulade och han svarade ”aha är du är av dom? Trist!” Så det han erkände åtminstone att det är ett känt fel.
Dock är jag nöjd över hur dom löste situationen och jag förstår att det tar tid att skeppa hem delar. Samt att jag lämnade in bilen den 4/1 när dom säkert byggt upp som ett lager på bilar att reparera. Snygg gjort av SC Segeltorp och jag håller tummarna för att värmen består nu

(Otroligt var mycket skönare m3 går mot en äldre MS. Saknar inte lånebilen en sekund. Samt att den var trängre än vad jag trodde den skulle vara med bakåtvänd barnstol bak)
Jag ringde Tesla förra veckan(SC). Det var in get hymmel om att det var ett vanligt fel och de berättae att det var på väg ut en fix och att Norge redan hade börjat. Finland och Sverige skulle följa strax efter.

Min VP har fungerat i två veckor, endast en kväll den var helt offline, och en dag förra veckan där värmen var klen.
Sa dom vad för fix? Mjukvara eller som på våra sensorbyte?
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3761
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av AAKEE »

LeffeP skrev:
Sa dom vad för fix? Mjukvara eller som på våra sensorbyte?
Byte av högtryckssensor. Om han sa en eller två sensorer ska jag låta vara osagt.

Att det fanns en firmware man kunde skicka ut i nödfall berättades samt de knep som fanns för att försöka lösa det om man råkade ut för det.
Tror han läste från ett Tesladokument.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Nikola-Tesla
Inlägg: 30
Blev medlem: 10 nov 2020 19:25

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av Nikola-Tesla »

AAKEE skrev:
LeffeP skrev:
Sa dom vad för fix? Mjukvara eller som på våra sensorbyte?
Byte av högtryckssensor. Om han sa en eller två sensorer ska jag låta vara osagt.

Att det fanns en firmware man kunde skicka ut i nödfall berättades samt de knep som fanns för att försöka lösa det om man råkade ut för det.
Tror han läste från ett Tesladokument.
Så man kommer bli inkallad för byte alldeles oavsett framöver?
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3761
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av AAKEE »

Nikola-Tesla skrev:
Så man kommer bli inkallad för byte alldeles oavsett framöver?
Jag tyckte det lät så.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
LeffeP
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 29 okt 2015 11:09
Ort: Värmdö

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av LeffeP »

Man hoppas det. Det här är inget dom kan ignorera. Sen vet jag inte om tesla direkt är kända för att göra recalls.
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3761
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av AAKEE »

LeffeP skrev:
Man hoppas det. Det här är inget dom kan ignorera. Sen vet jag inte om tesla direkt är kända för att göra recalls.
Jag kan förtydliga lite. Den repr för Tesla jag pratade med sa att det skulle komma en åtgärd och man skulle få info på ”mail”. Tror den repr jag snackade med hade norsk bakgrund ( pratade god svenska) och mail kan ha betytt brev-mail.
Jag vet inte hur Tesla kontaktar kunder för sånt.

Han beskrev att åtgärden var igång i Norge och att Sve/Finland skulle komma igång snart.

Jag fick uppfattningen att han kikade i ett dokument när han beskrev åtgärder för att försöka akutfixa värmeproblemet.

Jag är inte ett dugg orolig att Tesla inte skulle ta tag i detta med kraft. Om man inte gör något ordentligt skulle man nog kunna räkna med att efter tre försök skulle de få ta tillbaka min M3P.
Det är inte aktuellt i mitt fall att inte ha ett pålitligt värmesystem i norra Sverige med flera årliga turer långt norr om polcirkeln.
Jag är nog inte ensam om att inte kunna acceptera det här problemet på lång sikt så Tesla tar det garanterat på allvar.
Att man rullat ut det olika i tid i Norge vs Sverige är säkert en fråga om tillgång på de trycksensorer som ska bytas. Det ska såklart in den nya bättre trycksensorn i alla nya bilar som byggs och då finns det kanske inte oändligt över.
Man fixar säkert det akuta men en ”recall” på bilar som inte anmält problem splittas säkert upp i tid så att grejerna räcker till.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
LeffeP
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 29 okt 2015 11:09
Ort: Värmdö

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av LeffeP »

AAKEE skrev:
LeffeP skrev:
Man hoppas det. Det här är inget dom kan ignorera. Sen vet jag inte om tesla direkt är kända för att göra recalls.
Jag kan förtydliga lite. Den repr för Tesla jag pratade med sa att det skulle komma en åtgärd och man skulle få info på ”mail”. Tror den repr jag snackade med hade norsk bakgrund ( pratade god svenska) och mail kan ha betytt brev-mail.
Jag vet inte hur Tesla kontaktar kunder för sånt.

Han beskrev att åtgärden var igång i Norge och att Sve/Finland skulle komma igång snart.

Jag fick uppfattningen att han kikade i ett dokument när han beskrev åtgärder för att försöka akutfixa värmeproblemet.

Jag är inte ett dugg orolig att Tesla inte skulle ta tag i detta med kraft. Om man inte gör något ordentligt skulle man nog kunna räkna med att efter tre försök skulle de få ta tillbaka min M3P.
Det är inte aktuellt i mitt fall att inte ha ett pålitligt värmesystem i norra Sverige med flera årliga turer långt norr om polcirkeln.
Jag är nog inte ensam om att inte kunna acceptera det här problemet på lång sikt så Tesla tar det garanterat på allvar.
Att man rullat ut det olika i tid i Norge vs Sverige är säkert en fråga om tillgång på de trycksensorer som ska bytas. Det ska såklart in den nya bättre trycksensorn i alla nya bilar som byggs och då finns det kanske inte oändligt över.
Man fixar säkert det akuta men en ”recall” på bilar som inte anmält problem splittas säkert upp i tid så att grejerna räcker till.
Du är en hoppfull person, glad att se sånt :)
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
current
Inlägg: 212
Blev medlem: 26 sep 2019 22:22

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av current »

Idag gav min värme också upp 2021 Model 3. Bilen har gått 350 mil. Var -7 när den slutade fungera.
Id Buzz 2023 - Arbetsbil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil

Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7577
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av mikebike »

current skrev:
Idag gav min värme också upp 2021 Model 3. Bilen har gått 350 mil. Var -7 när den slutade fungera.
Det är nog bara en tidsfråga innan alla drabbas. Undrar om det kommer en återkallning?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
LeffeP
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 29 okt 2015 11:09
Ort: Värmdö

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av LeffeP »

mikebike skrev:
current skrev:
Idag gav min värme också upp 2021 Model 3. Bilen har gått 350 mil. Var -7 när den slutade fungera.
Det är nog bara en tidsfråga innan alla drabbas. Undrar om det kommer en återkallning?
Sjukt att dom inte redan gjort det, dom vet om felet, och vad dom säger är att dom har en lösning på det. Min har funkat bra hittills efter åtgärden....
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
current
Inlägg: 212
Blev medlem: 26 sep 2019 22:22

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av current »

LeffeP skrev:
mikebike skrev:
current skrev:
Idag gav min värme också upp 2021 Model 3. Bilen har gått 350 mil. Var -7 när den slutade fungera.
Det är nog bara en tidsfråga innan alla drabbas. Undrar om det kommer en återkallning?
Sjukt att dom inte redan gjort det, dom vet om felet, och vad dom säger är att dom har en lösning på det. Min har funkat bra hittills efter åtgärden....
Jag är "glad" min gick sönder, skönt få den fixad, hade inte velat åka på långresa med familjen och värmen lägger av då hade det varit bye bye Tesla :lol: Är omöjligt veta om det blir en recall i framtiden på detta eller inte. Jag menar, om dom inte återkallar S för länkarmar som kan gå av så är det inte säkert man återkallar Model 3 för att värmen kan sluta fungera.
Id Buzz 2023 - Arbetsbil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil

Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Användarvisningsbild
LeffeP
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 29 okt 2015 11:09
Ort: Värmdö

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av LeffeP »

current skrev:
LeffeP skrev:
mikebike skrev:
current skrev:
Idag gav min värme också upp 2021 Model 3. Bilen har gått 350 mil. Var -7 när den slutade fungera.
Det är nog bara en tidsfråga innan alla drabbas. Undrar om det kommer en återkallning?
Sjukt att dom inte redan gjort det, dom vet om felet, och vad dom säger är att dom har en lösning på det. Min har funkat bra hittills efter åtgärden....
Jag är "glad" min gick sönder, skönt få den fixad, hade inte velat åka på långresa med familjen och värmen lägger av då hade det varit bye bye Tesla :lol: Är omöjligt veta om det blir en recall i framtiden på detta eller inte. Jag menar, om dom inte återkallar S för länkarmar som kan gå av så är det inte säkert man återkallar Model 3 för att värmen kan sluta fungera.
Recalls har aldrig varit Teslas grej helt klart....
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Användarvisningsbild
JMC
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 03 nov 2020 17:51

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av JMC »

Finns det någon sorts röd tråd i fallerandet av värmepumpen, eller är det helt slumpmässigt?

Jag tänker i form av om de flesta fallen har skett vid långkörning, vissa miltal, väldigt låga temperaturer, osv.?
Användarvisningsbild
LeffeP
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 29 okt 2015 11:09
Ort: Värmdö

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av LeffeP »

JMC skrev:
Finns det någon sorts röd tråd i fallerandet av värmepumpen, eller är det helt slumpmässigt?

Jag tänker i form av om de flesta fallen har skett vid långkörning, vissa miltal, väldigt låga temperaturer, osv.?
Kort svar nej. Längre svar, verkar hända i kallare klimat, min dog runt 0 grader, andra har dött vid -15. Eller så är det så enkelt att är det sommarvarmt klimat märker man det inte. Gällande miltal så samma svar, min vid 90 mil, andra efter flera 100 mil. Så i princip kan det lägga av när som. Luriga är att vissa fått igång det igen genom att låta bilen stå över natten, när min var bärgad till verkstad en fredag, så kunde jag slå på värmen i bilen på söndag fast dom inte hunnit börja med den. Vi som fått det åtgärdat, lite sensorbyten, verkar inte ha fått problemet igen, ta i trä. Men, har man inte fått det fixat så lever man med risken att värmen lägger av när som...
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Användarvisningsbild
plutomanen
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 30 apr 2019 16:23
Ort: Järna

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av plutomanen »

Min VP lever sitt eget liv. Den ger bra värme när jag förvärmer eller står stilla/kör långsamt med bilen. Vid -10 grader eller kallare klarar den ofta att hålla temperaturen även i landsvägsfart men ibland är det precis som att den inte orkar värma. Om jag då går över till manuellt och ökar värme och fläkt kommer det bara kall luft (inte lika kall som ute dock). Sätter jag tillbaka till auto och minskar farten eller temperaturen så börjar den värma igen. Det är som att den inte har kapacitet att producera tillräckligt med värme när den kyls av kall fartvind. Ska till SC nästa fredag så ska de byta ut några delar, hoppas att det blir bättre av det.
Tesla Modell Y LR -22
Användarvisningsbild
jbark
Teslaägare
Inlägg: 144
Blev medlem: 14 okt 2019 07:58

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av jbark »

plutomanen skrev:
Min VP lever sitt eget liv. Den ger bra värme när jag förvärmer eller står stilla/kör långsamt med bilen. Vid -10 grader eller kallare klarar den ofta att hålla temperaturen även i landsvägsfart men ibland är det precis som att den inte orkar värma. Om jag då går över till manuellt och ökar värme och fläkt kommer det bara kall luft (inte lika kall som ute dock). Sätter jag tillbaka till auto och minskar farten eller temperaturen så börjar den värma igen. Det är som att den inte har kapacitet att producera tillräckligt med värme när den kyls av kall fartvind. Ska till SC nästa fredag så ska de byta ut några delar, hoppas att det blir bättre av det.
Har m3 med vp endast det som uppvärmning eller en PTC som backup?
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3761
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av AAKEE »

JMC skrev:
Jag tänker i form av om de flesta fallen har skett vid långkörning, vissa miltal, väldigt låga temperaturer, osv.?
Min VP strejkade när jag skulle på långresa, det var initialt -14 men det började blåsa kallt redan när jag körde upp garageporten så att....

Min VP strejkade bara en eftermiddag, nu har den gått 4 veckor utan att strejka. Temperaturen är varierande så den fungerar inte klockrent.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
tompanhuhu
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 13 jul 2019 20:06

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av tompanhuhu »

plutomanen skrev:
Min VP lever sitt eget liv. Den ger bra värme när jag förvärmer eller står stilla/kör långsamt med bilen. Vid -10 grader eller kallare klarar den ofta att hålla temperaturen även i landsvägsfart men ibland är det precis som att den inte orkar värma. Om jag då går över till manuellt och ökar värme och fläkt kommer det bara kall luft (inte lika kall som ute dock). Sätter jag tillbaka till auto och minskar farten eller temperaturen så börjar den värma igen. Det är som att den inte har kapacitet att producera tillräckligt med värme när den kyls av kall fartvind. Ska till SC nästa fredag så ska de byta ut några delar, hoppas att det blir bättre av det.
Upplever samma sak och har tid 15 feb. Hör av dig om det blev bättre efter besöket!
Användarvisningsbild
M2M3P
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 20 mar 2019 22:43
Ort: Täby

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av M2M3P »

tompanhuhu skrev:
plutomanen skrev:
Min VP lever sitt eget liv. Den ger bra värme när jag förvärmer eller står stilla/kör långsamt med bilen. Vid -10 grader eller kallare klarar den ofta att hålla temperaturen även i landsvägsfart men ibland är det precis som att den inte orkar värma. Om jag då går över till manuellt och ökar värme och fläkt kommer det bara kall luft (inte lika kall som ute dock). Sätter jag tillbaka till auto och minskar farten eller temperaturen så börjar den värma igen. Det är som att den inte har kapacitet att producera tillräckligt med värme när den kyls av kall fartvind. Ska till SC nästa fredag så ska de byta ut några delar, hoppas att det blir bättre av det.

Upplever samma sak och har tid 15 feb. Hör av dig om det blev bättre efter besöket!
Samma här, tid bokad 9 feb. På SC sa de att det fanns 3 st generella konstaterade brister som kan vara orsaken. Får hoppas de byter alla komponenter så man slipper göra återbesök.
Användarvisningsbild
SteSun
Teslaägare
Inlägg: 85
Blev medlem: 23 dec 2020 10:24
Ort: Umeå

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av SteSun »

Någon som vet om VP problem är fixat till dom nya som kommer till Sverige nu i februari?
Model 3 LR 2021 Svart - Såld
Model Y Performance 2022 Svart - Såld
Model X 90D 2016 Svart
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 620
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av Arn »

De bilar som levereras kvartal 1 verkar vara tillverkade december 2020. Enl sälaren har precis en båt ankommit med bilar.

Är problemet med värmepump bara på en bråkdel av bilarna eller merparten? Om vanligt fel kanse bra ide tacka nej till första bilen så kanske nästa båt med bilar är tillverade 2021
JoeMad
Teslaägare
Inlägg: 250
Blev medlem: 10 okt 2019 12:36
Ort: Tyresö

Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump

Inlägg av JoeMad »

Måste tyvärr också kliva in i denna grupp. :cry:
Fick problem med värmaren första dagen (9/12)
Har klarat mig ganska bra sedan början på december, men nu har det hänt flera gånger.

Åker förbi Tesla och bokar en tid. Bilen går ju inte att använda på långresor utan värme.
Audi Q8 e-tron 55 -24
Skriv svar