Reservdäck på tub ?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5310
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Reservdäck på tub ?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

jbark skrev:
Jag har utöver bilens egna kit en tub också då den är smidig. Får man punka är det självklart när det är mörkt och på dålig plats. Jag har denna:

https://www.clasohlson.com/se/p/34-8368 ... ign=google

Glöm inte reflexväst med :)
Har Tesla börjat skicka med reparationskit i bilarna nu?
Hur ser det ut? Hoppas att det inte är samma som säljs i Teslashopen, för den är oanvändbar på de flesta originaldäcken på Teslas bilmodeller.

Alla typer av däckreparationssatser med ”geggamoja” som ska täta punkteringen inifrån, är oanvändbara på däck med ljuddämpningsskum som t ex Michelin Acoustic som sitter på de flesta av Tesla bilar. Det enda som händer är att man förstör TPMS-sensorn också. :(
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
ducce916
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 19 jun 2020 08:50
Ort: Höllviken

Re: Reservdäck på tub ?

Inlägg av ducce916 »

Nicke Nyfiken skrev:
jbark skrev:
Jag har utöver bilens egna kit en tub också då den är smidig. Får man punka är det självklart när det är mörkt och på dålig plats. Jag har denna:

https://www.clasohlson.com/se/p/34-8368 ... ign=google

Glöm inte reflexväst med :)
Har Tesla börjat skicka med reparationskit i bilarna nu?
Hur ser det ut? Hoppas att det inte är samma som säljs i Teslashopen, för den är oanvändbar på de flesta originaldäcken på Teslas bilmodeller.

Alla typer av däckreparationssatser med ”geggamoja” som ska täta punkteringen inifrån, är oanvändbara på däck med ljuddämpningsskum som t ex Michelin Acoustic som sitter på de flesta av Tesla bilar. Det enda som händer är att man förstör TPMS-sensorn också. :(
För att inte tala om vad däckverkstäderna tycker när de ska hantera klistret vid däckbyte. Har använt detta en gång och sett hur det ser ut när man tar bort däcket.
Skriv svar