Prissänkning snart?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14502
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av taliz »

MWall skrev:
Tellus skrev:
Med tanke på att I.D 3 är en stor besvikelse angående räckvidd, förbrukning, mjukvara, värmepump, plastig inredning och högt pris så ska vi nog inte ha för stora förhoppningar på I.D 4
Att den sålt mycket tror jag beror på privatleasings erbjudandet och att Sverige är ett vw älskande land och att Svensson inte känner till ovanstående nackdelar med bilen vid köpet. Oj, tråden handla visst om prissänkning tesla.
Tittade på en id3 innan vi köpte e-golfen, nej tack till id3.

Räckvidd, laddhastighet, prestanda... Alla fördelar som även Tesla har, på bekostnad av upplevd kvalitet. Precis som Tesla. Känns som om ID.3 försöker härma Tesla.
ID3 kanske kan bli acceptabel på sikt, när den kommit ner i pris. I nuläget är den alldeles för dyr för vad man får.
Att betala nästan en halv mille för en plastig, långsam Golf....

ID4 däremot, den ger betydligt bättre valuta för pengarna. Mer premium känsla och kostar som en Tiguan med samma utrustning efter bonus. Som det borde vara alltså.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1040
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av holden »

Audi e-tron GT är ju en designfullträff, borde devalvera Taycan och Tesla S kan man tycka. Klart snyggaste elbilen, synd den inte är en Tesla :lol:
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10298
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av Legato »

MWall skrev:
Tellus skrev:
Med tanke på att I.D 3 är en stor besvikelse angående räckvidd, förbrukning, mjukvara, värmepump, plastig inredning och högt pris så ska vi nog inte ha för stora förhoppningar på I.D 4
Att den sålt mycket tror jag beror på privatleasings erbjudandet och att Sverige är ett vw älskande land och att Svensson inte känner till ovanstående nackdelar med bilen vid köpet. Oj, tråden handla visst om prissänkning tesla.
Tittade på en id3 innan vi köpte e-golfen, nej tack till id3.

Räckvidd, laddhastighet, prestanda... Alla fördelar som även Tesla har, på bekostnad av upplevd kvalitet. Precis som Tesla. Känns som om ID.3 försöker härma Tesla.
Hur tusan blev det "alla fördelar som Tesla har"? Nedan tre väldigt stora fördelar för Tesla:

1.) Pratar man laddhastighet och räckvidd som "prestanda" så har ID3/4 "prestanda", men med tanke på att du skrev dessa separat så är det acceleration och topphastighet som rimligen återstår som "prestanda". Där är (som tidgare sagt) Model 3 och Model Y i en helt annan liga än ID3 och ID4.

2.) SUC tror jag är det de allra flesta anser vara Teslas största fördel. Jag tillhör inte den gruppen, men fördelen finns där iaf.

3.) Autopilot. I mina ögon en av de allra viktigaste fördelarna med Tesla (jämte prestandan...).
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10298
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av Legato »

holden skrev:
Audi e-tron GT är ju en designfullträff, borde devalvera Taycan och Tesla S kan man tycka. Klart snyggaste elbilen, synd den inte är en Tesla :lol:
Håller med om utseendet, men tror inte den kommer devalvera varken Taycan eller S.

E-Tron GT RS verkar inte få alls samma prestanda som Taycan Turbo S (kanske inte så konstigt med tanke på VWs segmentering). Troligtvis dröjer det inte heller länge efter E-Tron GT RS finns att köpa innan Model S Plaid kommer med prestanda som varken E-Tron eller Taycan kan rubba (åtminstone rakt fram, men troligen inte heller på bana).

Det kommer dock bli spännande att se hur Porsche svarar om Plaid blir en sån dräpare som det verkar på pappret!
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1825
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av BrooklynS »

Tesla Y LR kostar 730.000, fullutrustad förutom FSD. Skall man då jämföra med en tvåhjulsdriven och naken ID4?

En fyrhjulsdriven ID4 kommer alla gånger att nosa på 700' den med och då är prestanda, funktion och tillgången på Supercharger en nobrainer för de 30' som det kanske kan bli i priskillnad.
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av MWall »

taliz skrev:
LarsA skrev:
Tesla kommer nog inte att sänka mer än vad de brukar göra vid valuta justering, bolaget behöver ju betala av lite av sina lån.
Tesla skulle kunna betala av sina lån imorgon typ.
De som verkligen behöver betala sina lån är avgasbilstillverkarna. Tex VW har väl sisådär 20ggr större lån än Tesla, och ingen möjlighet att ta in kapital på ett ögonblick likt dem. Det blir svettigt när vinstmarginalen droppar allt mer...

Låter mycket när du skriver 20 ggr så stora lån. Men sätter man det i relation till omsättningen så är de klart lägre. Att Tesla kan betala av sina lån med inkomster från nyemitterade aktier pga sjuk värdestegring är pga hajpen. Får se hur länge den håller i sig...
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av renes »

MWall skrev:
Låter mycket när du skriver 20 ggr så stora lån. Men sätter man det i relation till omsättningen så är de klart lägre. Att Tesla kan betala av sina lån med inkomster från nyemitterade aktier pga sjuk värdestegring är pga hajpen. Får se hur länge den håller i sig...
De har ju redan emitterat tillräckligt för att betala av lånen. Så "får se hur länge den håller i sig..." är meningslöst. Det har redan hänt, liksom.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av MWall »

Legato skrev:
MWall skrev:
Tellus skrev:
Med tanke på att I.D 3 är en stor besvikelse angående räckvidd, förbrukning, mjukvara, värmepump, plastig inredning och högt pris så ska vi nog inte ha för stora förhoppningar på I.D 4
Att den sålt mycket tror jag beror på privatleasings erbjudandet och att Sverige är ett vw älskande land och att Svensson inte känner till ovanstående nackdelar med bilen vid köpet. Oj, tråden handla visst om prissänkning tesla.
Tittade på en id3 innan vi köpte e-golfen, nej tack till id3.

Räckvidd, laddhastighet, prestanda... Alla fördelar som även Tesla har, på bekostnad av upplevd kvalitet. Precis som Tesla. Känns som om ID.3 försöker härma Tesla.
Hur tusan blev det "alla fördelar som Tesla har"? Nedan tre väldigt stora fördelar för Tesla:

1.) Pratar man laddhastighet och räckvidd som "prestanda" så har ID3/4 "prestanda", men med tanke på att du skrev dessa separat så är det acceleration och topphastighet som rimligen återstår som "prestanda". Där är (som tidgare sagt) Model 3 och Model Y i en helt annan liga än ID3 och ID4.

2.) SUC tror jag är det de allra flesta anser vara Teslas största fördel. Jag tillhör inte den gruppen, men fördelen finns där iaf.

3.) Autopilot. I mina ögon en av de allra viktigaste fördelarna med Tesla (jämte prestandan...).
Jämfört med e-Golfen såklart.

För mig är superchargers nästan den enda fördelen med Tesla. Särskilt då jag har gratis sådan.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av MWall »

renes skrev:
MWall skrev:
Låter mycket när du skriver 20 ggr så stora lån. Men sätter man det i relation till omsättningen så är de klart lägre. Att Tesla kan betala av sina lån med inkomster från nyemitterade aktier pga sjuk värdestegring är pga hajpen. Får se hur länge den håller i sig...
De har ju redan emitterat tillräckligt för att betala av lånen. Så "får se hur länge den håller i sig..." är meningslöst. Det har redan hänt, liksom.
Menade kursrusningen i stort. De har varit smarta och kapitaliserat på det redan. I min värld betyder det att de själva tycker att aktien är övervärderad.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1040
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av holden »

Legato skrev:
holden skrev:
Audi e-tron GT är ju en designfullträff, borde devalvera Taycan och Tesla S kan man tycka. Klart snyggaste elbilen, synd den inte är en Tesla :lol:
Håller med om utseendet, men tror inte den kommer devalvera varken Taycan eller S.

E-Tron GT RS verkar inte få alls samma prestanda som Taycan Turbo S (kanske inte så konstigt med tanke på VWs segmentering). Troligtvis dröjer det inte heller länge efter E-Tron GT RS finns att köpa innan Model S Plaid kommer med prestanda som varken E-Tron eller Taycan kan rubba (åtminstone rakt fram, men troligen inte heller på bana).

Det kommer dock bli spännande att se hur Porsche svarar om Plaid blir en sån dräpare som det verkar på pappret!
Jag hade inte köpt varken GT RS eller Taycan Turbo S utan nöjt mig med vanliga GT då jag värderar design före extremprestanda, S Plaid lockar öht inte om den inte har en modernare design än gamla S.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10298
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av Legato »

holden skrev:
Legato skrev:
holden skrev:
Audi e-tron GT är ju en designfullträff, borde devalvera Taycan och Tesla S kan man tycka. Klart snyggaste elbilen, synd den inte är en Tesla :lol:
Håller med om utseendet, men tror inte den kommer devalvera varken Taycan eller S.

E-Tron GT RS verkar inte få alls samma prestanda som Taycan Turbo S (kanske inte så konstigt med tanke på VWs segmentering). Troligtvis dröjer det inte heller länge efter E-Tron GT RS finns att köpa innan Model S Plaid kommer med prestanda som varken E-Tron eller Taycan kan rubba (åtminstone rakt fram, men troligen inte heller på bana).

Det kommer dock bli spännande att se hur Porsche svarar om Plaid blir en sån dräpare som det verkar på pappret!
Jag hade inte köpt varken GT RS eller Taycan Turbo S utan nöjt mig med vanliga GT då jag värderar design före extremprestanda, S Plaid lockar öht inte om den inte har en modernare design än gamla S.
OK. Model S förstår jag att man köper som en "vanlig" bil, men Taycan och GT är för mig sportbilar, där tycker jag prestanda är helt centralt, men alla tycker vi olika.

Jag tror vi får en refresh redan innan månaden är slut på Model S. Förväntar mig sedan att Plaid blir en sportigare version av densamma. Jag hoppas verkligen att Tesla nu tar steget och vågar bygga "aggressivare" versioner av sina bilar. Idag är det ju knappt någon skillnad utseendemässigt med Performance mot standardmodellerna.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av MWall »

Plaid har prestanda som en hyperbil men Taycan/E-Tron GT är "bara" supersportbilar. Tycker inte det går att jämföra. Dessutom får man plats med både barn och hund i en Model S.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10298
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av Legato »

MWall skrev:
Plaid har prestanda som en hyperbil men Taycan/E-Tron GT är "bara" supersportbilar. Tycker inte det går att jämföra. Dessutom får man plats med både barn och hund i en Model S.
Plaid är avsevärt billigare än Taycan Turbo S. Att den dessutom har lastutrymmen gör knappast saken sämre...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av Bjelke »

Legato skrev:
holden skrev:
Legato skrev:
holden skrev:
Audi e-tron GT är ju en designfullträff, borde devalvera Taycan och Tesla S kan man tycka. Klart snyggaste elbilen, synd den inte är en Tesla :lol:
Håller med om utseendet, men tror inte den kommer devalvera varken Taycan eller S.

E-Tron GT RS verkar inte få alls samma prestanda som Taycan Turbo S (kanske inte så konstigt med tanke på VWs segmentering). Troligtvis dröjer det inte heller länge efter E-Tron GT RS finns att köpa innan Model S Plaid kommer med prestanda som varken E-Tron eller Taycan kan rubba (åtminstone rakt fram, men troligen inte heller på bana).

Det kommer dock bli spännande att se hur Porsche svarar om Plaid blir en sån dräpare som det verkar på pappret!
Jag hade inte köpt varken GT RS eller Taycan Turbo S utan nöjt mig med vanliga GT då jag värderar design före extremprestanda, S Plaid lockar öht inte om den inte har en modernare design än gamla S.
OK. Model S förstår jag att man köper som en "vanlig" bil, men Taycan och GT är för mig sportbilar, där tycker jag prestanda är helt centralt, men alla tycker vi olika.

Jag tror vi får en refresh redan innan månaden är slut på Model S. Förväntar mig sedan att Plaid blir en sportigare version av densamma. Jag hoppas verkligen att Tesla nu tar steget och vågar bygga "aggressivare" versioner av sina bilar. Idag är det ju knappt någon skillnad utseendemässigt med Performance mot standardmodellerna.
Håller med men med tillägget roadstern... ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
T-PWR
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 18 okt 2020 22:20
Ort: Smålandsstenar

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av T-PWR »

Jag hoppas på en prissänkning innan kvartalsslutet, blir lagom att beställa en då.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1040
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av holden »

T-PWR skrev:
Jag hoppas på en prissänkning innan kvartalsslutet, blir lagom att beställa en då.
Jag med, blir en trea till då.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
iAkita
elbilist
Inlägg: 2532
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av iAkita »

BrooklynS skrev:
Tesla Y LR kostar 730.000, fullutrustad förutom FSD. Skall man då jämföra med en tvåhjulsdriven och naken ID4?

En fyrhjulsdriven ID4 kommer alla gånger att nosa på 700' den med och då är prestanda, funktion och tillgången på Supercharger en nobrainer för de 30' som det kanske kan bli i priskillnad.
Nej, några 700 kkr kommer inte en ID4 med fyrhjulsdrift kosta. Det är bara att titta på USA. Fyrhjulsdrift är ett tillval för 3680$. Den billigaste tvåhjulsdrivna kostar 40 000$, och den billigaste fyrhjulsdrivna ca 43 700$. Utifrån det kan man tänka sig att fyrhjulsdrift kommer kosta ca 50 000 kr extra i Sverige, vilket innebär att listpriset på ID4 med fyrhjulsdrift kommer starta på under 550 kkr, före eventuella rabatter.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
Frippanecci
Teslaägare
Inlägg: 481
Blev medlem: 01 sep 2019 22:57
Referralkod: ts.la/http://---">http://---

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av Frippanecci »

Legato skrev:
MWall skrev:
Plaid har prestanda som en hyperbil men Taycan/E-Tron GT är "bara" supersportbilar. Tycker inte det går att jämföra. Dessutom får man plats med både barn och hund i en Model S.
Plaid är avsevärt billigare än Taycan Turbo S. Att den dessutom har lastutrymmen gör knappast saken sämre...
Tror Plaid kommer som en ny MS, en roadster i familjeförpackning. 8-)
Porsche Panamera Turbo
Porsche Cayenne S
Dodge Ram

MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld

Beställda:
CyberTruck
billyohgren
Inlägg: 86
Blev medlem: 14 jan 2021 10:13

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av billyohgren »

T-PWR skrev:
Jag hoppas på en prissänkning innan kvartalsslutet, blir lagom att beställa en då.
Jag har tänkt samma. Har du något ”belägg” för varför du tror det skulle bli en sänkning just då? :) eller väntar du in höjd bonus?
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1444
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av kenjon »

Svensk avundsjuka! Bara för att någon annan får det bättre skulle du må dåligt :-(
Varför skulle livet vara bättre om någon annan inte fick det bättre? (Jag förstår känslan men inte logiken)
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Fredrik j
Inlägg: 10814
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av Fredrik j »

kenjon skrev:
Svensk avundsjuka! Bara för att någon annan får det bättre skulle du må dåligt :-(
Varför skulle livet vara bättre om någon annan inte fick det bättre? (Jag förstår känslan men inte logiken)
Om man betalat fullpris för en vara som direkt efteråt hamnar på rea är det väl naturligt att bli irriterad. Man har betala mer än vad man skulle behövt. Irritationen minskar ju med tiden. Skulle butiken sänka priset dagen efter är det ju mest irriterande. Många butiker har ju dessutom prisgarantier mot det här. När priser på varor sjunker uppstår ju fenomen där kunderna kanske avvaktar. Hemelektronik t.ex.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av MWall »

kenjon skrev:
Svensk avundsjuka! Bara för att någon annan får det bättre skulle du må dåligt :-(
Varför skulle livet vara bättre om någon annan inte fick det bättre? (Jag förstår känslan men inte logiken)

Det handlar inte om att andra får det bättre. En prissänkning slår direkt mot det egna restvärdet. Köper jag t ex en bil för 700 tkr idag och så sänks priset till 650 tkr imorgon så blir ju även min bil värde 50 tkr mindre, eller hur?

ps. Avundsjuka är ingen specifik svensk företeelse även om en viss typ av människor verkar tro det.
Användarvisningsbild
jbark
Teslaägare
Inlägg: 144
Blev medlem: 14 okt 2019 07:58

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av jbark »

Jag tror på en prissänkning i q3 för då har de troligen lanserat Y i sverige samt att id4 har kommit på bred front. De kan då justera priset om det är så att id4 lyckats bra och kan leverera volymer.

Ett helt annat scenario är ju att id4 har lika många buggar som id3 och därför inte kommer sälja så bra efter ett tag vilket i praktiken innebär att de inte behöver justera lika mycket. Personligen skulle jag inte betala över en halv miljon för en bil som har buggar men med löfte om att det kommer en fix, jag utgår alltid ifrån hur produkten fungerar vid köp.

Så allt bygger på att id4 lyckas vliket kommer göra att tesla sänker priset på model y, en model y kommer troligtvis inte vara billigare än en model 3 så den kommer sänkas då med. Dvs när många (ej alla) överväger andra märken än tesla kommer de justera priset.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1040
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av holden »

Rocko skrev:
holden skrev:
T-PWR skrev:
Jag hoppas på en prissänkning innan kvartalsslutet, blir lagom att beställa en då.
Jag med, blir en trea till då.
Sry, men jag hoppas INTE det blir en prissänkning! :roll:

Får min lev. (M3P) mitten februari och skulle bli sjukt besviken om man blev snuvad på en sänkning. Iaf om den överstiger 10K. Annars är det väl inte så mkt att gråta över. That’s life!

Inte nog med att jag valde att beställa nu för att det var så stor osäkerhet kring klimatbonusen och hur reglerna kring den skulle va, för att ”slippa” 5 års ansvar gällande export.
Redan där har jag ju ”tappat” 10K eftersom jag får 60K i stället för 70K.

Man kan spekulera ihjäl sig kring valutakurs, historik och massa andra faktorer, men också vänta förgäves utan framgång.

Oftast blir det tyvärr det sistnämnda.
Jag har för mig att Tesla kompenserar för prissänkningar på beställda bilar som ännu inte levererats, rätta mig om jag har fel men tycker mig har läst det i någon tråd. För egen del blir det nog en redan producerad bil som är under transport, gick bra förra gången.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1444
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Prissänkning snart?

Inlägg av kenjon »

Fredrik j skrev:
kenjon skrev:
Svensk avundsjuka! Bara för att någon annan får det bättre skulle du må dåligt :-(
Varför skulle livet vara bättre om någon annan inte fick det bättre? (Jag förstår känslan men inte logiken)
Om man betalat fullpris för en vara som direkt efteråt hamnar på rea är det väl naturligt att bli irriterad. Man har betala mer än vad man skulle behövt. Irritationen minskar ju med tiden. Skulle butiken sänka priset dagen efter är det ju mest irriterande. Många butiker har ju dessutom prisgarantier mot det här. När priser på varor sjunker uppstår ju fenomen där kunderna kanske avvaktar. Hemelektronik t.ex.
Det är skillnad på att bli irriterad och att hoppas på att ingen annan ska få ett bättre pris än dej :-)
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Skriv svar