Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Moderator: Redaktion
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Är det inte så att LFP batterierna inte alls tar skada av att laddas till 100%?
Då jag kommer ladda hemma så kan jag alltså ladda till 100% varje dag och ha 440km tillgodo.
Enligt teslas kalkyl.
Köper jag en LR så är det väl rekommenderat att bara ladda till 80%.
Då kommer jag alltså ha 460km tillgängligt?
Då jag kommer ladda hemma så kan jag alltså ladda till 100% varje dag och ha 440km tillgodo.
Enligt teslas kalkyl.
Köper jag en LR så är det väl rekommenderat att bara ladda till 80%.
Då kommer jag alltså ha 460km tillgängligt?
TM 3 LR
Highland LR beställd
I övrigt analog vedeldare.
Highland LR beställd
I övrigt analog vedeldare.
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Jo, man skall med vanliga batterier (gäller även din dator eller telefon) normalt inte ligga på 100% laddning. Det som sabbar batteritiden på de flesta kontorsdatorer som ofta är dockade vid skrivborden i långa perioder.Holve skrev:Är det inte så att LFP batterierna inte alls tar skada av att laddas till 100%?
Då jag kommer ladda hemma så kan jag alltså ladda till 100% varje dag och ha 440km tillgodo.
Enligt teslas kalkyl.
Köper jag en LR så är det väl rekommenderat att bara ladda till 80%.
Då kommer jag alltså ha 460km tillgängligt?
Däremot så kan du ligga på 100% under specifikt korta stunder utan större problem eller skador på batterierna. Några timmar är OK, men undvik många timmar eller hela dygn.
Själv ligger jag som standard på 50%-60% hemma när jag inte skall resa. Vet jag att jag skall resa så brukar jag ställa upp gränsen till 90% (då gör det inte heller så mycket att man blir liggandes på det en lite längre stund, jämfört med om man laddar till 100%).
Med LFP behöver du dock inte tänka på detta. Man skall kunna ligga på 100% hela tiden utan problem (sägs det iaf.). Så där är det bara att ladda i fullt blås och ligga på max hela tiden.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- ChristerSjo
- Teslaägare
- Inlägg: 1582
- Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
- Ort: Södermanland
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Större batteritillverkare för batteripack för lagring av energi med LFP batteri rekommenderar normalt sett ett intervall på 10-90% som laddning/urladdning för maximal livslängd. Det går ju även i BMS:en (oavsett batteri kemi) lägga in att det alltid finns en buffert nedåt och/eller uppåt så att batteriet aldrig blir helt fulladdat eller helt urladdat.martinot skrev:Jo, man skall med vanliga batterier (gäller även din dator eller telefon) normalt inte ligga på 100% laddning. Det som sabbar batteritiden på de flesta kontorsdatorer som ofta är dockade vid skrivborden i långa perioder.Holve skrev:Är det inte så att LFP batterierna inte alls tar skada av att laddas till 100%?
Då jag kommer ladda hemma så kan jag alltså ladda till 100% varje dag och ha 440km tillgodo.
Enligt teslas kalkyl.
Köper jag en LR så är det väl rekommenderat att bara ladda till 80%.
Då kommer jag alltså ha 460km tillgängligt?
Däremot så kan du ligga på 100% under specifikt korta stunder utan större problem eller skador på batterierna. Några timmar är OK, men undvik många timmar eller hela dygn.
Själv ligger jag som standard på 50%-60% hemma när jag inte skall resa. Vet jag att jag skall resa så brukar jag ställa upp gränsen till 90% (då gör det inte heller så mycket att man blir liggandes på det en lite längre stund, jämfört med om man laddar till 100%).
Med LFP behöver du dock inte tänka på detta. Man skall kunna ligga på 100% hela tiden utan problem (sägs det iaf.). Så där är det bara att ladda i fullt blås och ligga på max hela tiden.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
- ChristerSjo
- Teslaägare
- Inlägg: 1582
- Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
- Ort: Södermanland
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Inga batterier (oavsett batterikemi) som idag används i bilar/batteripack etc mår bra att tömmas till 0 eller maxas till 100 är min uppfattning av vad jag läst. Då menar jag att utnyttja hela batteriet och inte ha någon "buffert" nedåt eller uppåt. Men jag kan ha fel.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Bilen är tillverkad i oktober i G3.Bjelke skrev:Hur pass mycket bättre?Figge82 skrev:Ja, min erfarenhet är just den du efterfrågar. Batteriet blir bättre och bättre i laddhastighet vilket varit den issue många brottats med.billyohgren skrev:Det har ju kommit lite uppdateringar på sistone, har jag förstått, har ni upplevt bättre laddhastigheter tro?
Jag vill köpa en MiC just på grund av kvalitén, men en ”dålig” laddhastighet känns sisådär.
Efter 2 långresor och vardagspendling samt massor med korta vardagsresor har Maxräckvidden ökat med 11%.
Toppladdefekten har ökat med ca 20%.
Snittladdeftekten mellan 20-80% har ökat med mer än 50%
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Körde idag sträckan Göteborg till Stockholm TOR. Bilen drog i snitt 195 och jag laddade i Ödeshög, Norrköping och Sillekrog.
I Ödeshög startade laddning på ca. 100 och låg länge runt 70 för att sedan gå ner lite när jag närmade mig 80%.
Stannade sedan i Norrköping och där startade laddningen på 105 och jag laddade bara en kort stund. Stannade senare i Sillekrog med 20% kvar men där kom jag inte upp över 60 kw.
På hemvägen laddade jag första gången i Sillekrog men kom inte heller då upp i mer än 60, pendlade mer mellan 30-40 ungefär halva effekten jämfört med tidigare. Körde snabbt då vidare när det var möjligt mot Norrköping.
Laddade i Norrköping och kom snabbt upp över 100 kW och låg länge över 75 kW.
Laddade i Ödeshög och startade även här över 100 och låg länge över 70 för att sluta vid 80 procent på ca 50 kW.
Körde hastighetsbegränsning med moms och tycker både förbrukning och laddhastighet är som förväntat.
Kan någon förklara varför jag fick så låg hastighet vid laddning på Sillekrog. När jag körde upp hade jag ju kört dryga 40 mil och förvärmning var aktiverad. Även temperaturen ute var högre där än vid övriga laddare.
I Ödeshög startade laddning på ca. 100 och låg länge runt 70 för att sedan gå ner lite när jag närmade mig 80%.
Stannade sedan i Norrköping och där startade laddningen på 105 och jag laddade bara en kort stund. Stannade senare i Sillekrog med 20% kvar men där kom jag inte upp över 60 kw.
På hemvägen laddade jag första gången i Sillekrog men kom inte heller då upp i mer än 60, pendlade mer mellan 30-40 ungefär halva effekten jämfört med tidigare. Körde snabbt då vidare när det var möjligt mot Norrköping.
Laddade i Norrköping och kom snabbt upp över 100 kW och låg länge över 75 kW.
Laddade i Ödeshög och startade även här över 100 och låg länge över 70 för att sluta vid 80 procent på ca 50 kW.
Körde hastighetsbegränsning med moms och tycker både förbrukning och laddhastighet är som förväntat.
Kan någon förklara varför jag fick så låg hastighet vid laddning på Sillekrog. När jag körde upp hade jag ju kört dryga 40 mil och förvärmning var aktiverad. Även temperaturen ute var högre där än vid övriga laddare.
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2402
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Rekommenderat för LR vid vardaglig körning är laddning till ca 90% . Sedan om man vill vara extremt snäll mot Litiumbatteri enl "NASA-dieten" så använder man dom mellan 40-60% (dock lär det vara få med elbil som använder så och 10-90% är också helt ok). Dåligt=0-100% ofta.Holve skrev:Är det inte så att LFP batterierna inte alls tar skada av att laddas till 100%?
Då jag kommer ladda hemma så kan jag alltså ladda till 100% varje dag och ha 440km tillgodo.
Enligt teslas kalkyl.
Köper jag en LR så är det väl rekommenderat att bara ladda till 80%.
Då kommer jag alltså ha 460km tillgängligt?
MVH
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Tack för bra sammanställning!Andreas_b skrev:Körde idag sträckan Göteborg till Stockholm TOR. Bilen drog i snitt 195 och jag laddade i Ödeshög, Norrköping och Sillekrog.
I Ödeshög startade laddning på ca. 100 och låg länge runt 70 för att sedan gå ner lite när jag närmade mig 80%.
Stannade sedan i Norrköping och där startade laddningen på 105 och jag laddade bara en kort stund. Stannade senare i Sillekrog med 20% kvar men där kom jag inte upp över 60 kw.
På hemvägen laddade jag första gången i Sillekrog men kom inte heller då upp i mer än 60, pendlade mer mellan 30-40 ungefär halva effekten jämfört med tidigare. Körde snabbt då vidare när det var möjligt mot Norrköping.
Laddade i Norrköping och kom snabbt upp över 100 kW och låg länge över 75 kW.
Laddade i Ödeshög och startade även här över 100 och låg länge över 70 för att sluta vid 80 procent på ca 50 kW.
Körde hastighetsbegränsning med moms och tycker både förbrukning och laddhastighet är som förväntat.
Kan någon förklara varför jag fick så låg hastighet vid laddning på Sillekrog. När jag körde upp hade jag ju kört dryga 40 mil och förvärmning var aktiverad. Även temperaturen ute var högre där än vid övriga laddare.
Har tyvärr inget svar på varför laddningen haltade så pass mkt i sillekrog.
Låter som något lokalt problem ju
Hursomhelst, kul att du ändå nådde bra laddnivåer, över 100kw känns lovande.
Hur upplever du dessa siffror jämfört när du hämtade ut din?
Antar att det har förbättrats allt eftersom?
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
- kenjon
- Teslaägare
- Inlägg: 1434
- Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
- Ort: Karlskoga
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Trasig laddare.
Här i Karlskoga har Lidl byggt en ny affär med två 50 kW laddplatser. Sedan ett drygt halvår ger den ena under 30 kW som max, medan den andra ligger på drygt 45. Jag har flyttat mej mellan dem flera gånger, har anmält felet, men de verkar skita i det.
Här i Karlskoga har Lidl byggt en ny affär med två 50 kW laddplatser. Sedan ett drygt halvår ger den ena under 30 kW som max, medan den andra ligger på drygt 45. Jag har flyttat mej mellan dem flera gånger, har anmält felet, men de verkar skita i det.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
-
- Inlägg: 231
- Blev medlem: 07 feb 2020 13:00
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Vad upplever du att du har för faktisk räckvidd nu när det är så kallt ute?
- kenjon
- Teslaägare
- Inlägg: 1434
- Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
- Ort: Karlskoga
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
35+ mil ungefär, bilen står ute så batteriet är riktigt kallt. Men jag laddar bara till 80 %, och när jag kör blir det lite varmare, så förbrukningen minskar (kan börja på drygt 300 och gå ner till runt 200 efter en timma), och räckvidden ökar då. Och nu ska det bli varmare.
Edit: Missade att tiden gäller Kinabilar (jag svarade bara på frågan). Min är en M3P från USA....
Edit: Missade att tiden gäller Kinabilar (jag svarade bara på frågan). Min är en M3P från USA....
Senast redigerad av kenjon, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Jag har inte gjort en så lång resa tidigare så har inte så mycket att jämföra med. Men det känns inte som förbrukning ändrats över tid, men förbrukningen ändras betydligt efter väder och vind. Vissa resor har jag ner mot 175 och rekordet så här långt är 155 vid minusgrader. Hade jag valt bil igen hade jag nog valt en LR för att slippa ladda så mycket på resor. Som pendlingsbil är den dock suverän.ville9 skrev:Tack för bra sammanställning!Andreas_b skrev:Körde idag sträckan Göteborg till Stockholm TOR. Bilen drog i snitt 195 och jag laddade i Ödeshög, Norrköping och Sillekrog.
I Ödeshög startade laddning på ca. 100 och låg länge runt 70 för att sedan gå ner lite när jag närmade mig 80%.
Stannade sedan i Norrköping och där startade laddningen på 105 och jag laddade bara en kort stund. Stannade senare i Sillekrog med 20% kvar men där kom jag inte upp över 60 kw.
På hemvägen laddade jag första gången i Sillekrog men kom inte heller då upp i mer än 60, pendlade mer mellan 30-40 ungefär halva effekten jämfört med tidigare. Körde snabbt då vidare när det var möjligt mot Norrköping.
Laddade i Norrköping och kom snabbt upp över 100 kW och låg länge över 75 kW.
Laddade i Ödeshög och startade även här över 100 och låg länge över 70 för att sluta vid 80 procent på ca 50 kW.
Körde hastighetsbegränsning med moms och tycker både förbrukning och laddhastighet är som förväntat.
Kan någon förklara varför jag fick så låg hastighet vid laddning på Sillekrog. När jag körde upp hade jag ju kört dryga 40 mil och förvärmning var aktiverad. Även temperaturen ute var högre där än vid övriga laddare.
Har tyvärr inget svar på varför laddningen haltade så pass mkt i sillekrog.
Låter som något lokalt problem ju
Hursomhelst, kul att du ändå nådde bra laddnivåer, över 100kw känns lovande.
Hur upplever du dessa siffror jämfört när du hämtade ut din?
Antar att det har förbättrats allt eftersom?
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Ca 25 mil sträckkörning med god förvärmning. Vid -20 till -25 är den ner mot 23 mil. Låg fläkt och 19 grader i kupén.
-
- Inlägg: 231
- Blev medlem: 07 feb 2020 13:00
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Ganska kraftig skillnad mot 35 mil ovan, spännande variationer. Gäller detta fråm full laddning?Figge82 skrev:Ca 25 mil sträckkörning med god förvärmning. Vid -20 till -25 är den ner mot 23 mil. Låg fläkt och 19 grader i kupén.
23 mil i - 25 är ändå nästan acceptabelt. Fast inte alls. Oväntat lite är det i vart fall inte.
-
- Inlägg: 231
- Blev medlem: 07 feb 2020 13:00
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Runt 200Wh/km borde ju ge 27-28 mil tänker jag?kenjon skrev:35+ mil ungefär, bilen står ute så batteriet är riktigt kallt. Men jag laddar bara till 80 %, och när jag kör blir det lite varmare, så förbrukningen minskar (kan börja på drygt 300 och gå ner till runt 200 efter en timma), och räckvidden ökar då. Och nu ska det bli varmare.
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Det är väldig skillnad om du ligger 10 plus skyltat, speciellt 130 gör att förbrukningen snabbt går över 200 och du får räkna 20 mil som en vinst. Ligger du i 70 så kan du lätt åka över 30 mil på vintern. Sammanfattat har jag svårt att se hur man kan köra längre än 30 mil på motorväg på vintern, speciellt på 120-vägarna.mastodontfilmsmats skrev:Runt 200Wh/km borde ju ge 27-28 mil tänker jag?kenjon skrev:35+ mil ungefär, bilen står ute så batteriet är riktigt kallt. Men jag laddar bara till 80 %, och när jag kör blir det lite varmare, så förbrukningen minskar (kan börja på drygt 300 och gå ner till runt 200 efter en timma), och räckvidden ökar då. Och nu ska det bli varmare.
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Jag skapade ett ärende i appen efter en längre skidresa som tog orimligt lång tid, med diverse problem såsom att batteriet inte gick att ladda fullt (ca 80%) bla.
Fick ett svar nu att dom har inspekterat batteriet remote och kan inte hitta några fel, men fick bekräftat att det finns mjukvaruproblem/begränsningar som kommer lösas OTA (ingen tid dock)
Felet med att inte ladda fullt är ett kalibreringssfel och batteriet var fullt.
När jag kom hem så hade min Range sjunkit till ca 290 km vid 100%, men efter lite användning å batteriet får sitta och vila en timme vid olika batterinivåer så är jag återigen uppe över 400km.. Så det finns lite att jobba på, men jag tycker det är skönt att dom bekräftat att det är problem i mjukvaran och inte batteriet
Fick ett svar nu att dom har inspekterat batteriet remote och kan inte hitta några fel, men fick bekräftat att det finns mjukvaruproblem/begränsningar som kommer lösas OTA (ingen tid dock)
Felet med att inte ladda fullt är ett kalibreringssfel och batteriet var fullt.
När jag kom hem så hade min Range sjunkit till ca 290 km vid 100%, men efter lite användning å batteriet får sitta och vila en timme vid olika batterinivåer så är jag återigen uppe över 400km.. Så det finns lite att jobba på, men jag tycker det är skönt att dom bekräftat att det är problem i mjukvaran och inte batteriet
- kenjon
- Teslaägare
- Inlägg: 1434
- Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
- Ort: Karlskoga
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Jag har väldigt lite motorväg härikring, nästan bara 80-väg. Och jag är ganska laglydig....Andreas_b skrev:Det är väldig skillnad om du ligger 10 plus skyltat, speciellt 130 gör att förbrukningen snabbt går över 200 och du får räkna 20 mil som en vinst. Ligger du i 70 så kan du lätt åka över 30 mil på vintern. Sammanfattat har jag svårt att se hur man kan köra längre än 30 mil på motorväg på vintern, speciellt på 120-vägarna.mastodontfilmsmats skrev:Runt 200Wh/km borde ju ge 27-28 mil tänker jag?kenjon skrev:35+ mil ungefär, bilen står ute så batteriet är riktigt kallt. Men jag laddar bara till 80 %, och när jag kör blir det lite varmare, så förbrukningen minskar (kan börja på drygt 300 och gå ner till runt 200 efter en timma), och räckvidden ökar då. Och nu ska det bli varmare.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Körde idag första långtur ned min SR+ MIC. 50 mil, takbox på draget. Laddade över förväntan, 110-40kw 10%-80% SoC
Förbrukning med boxen låg på 166kw/km, riktigt bra.
Den började förvärma 15 mil innan, de gjorde nog susen för laddningen.
Förbrukning med boxen låg på 166kw/km, riktigt bra.
Den började förvärma 15 mil innan, de gjorde nog susen för laddningen.
TM3 SR+ MiC
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
166?? Hur fort kör du då och temperatur? Har nog aldrig varit på så låg nivår33z skrev:Körde idag första långtur ned min SR+ MIC. 50 mil, takbox på draget. Laddade över förväntan, 110-40kw 10%-80% SoC
Förbrukning med boxen låg på 166kw/km, riktigt bra.
Den började förvärma 15 mil innan, de gjorde nog susen för laddningen.
- hencjo
- Teslaägare
- Inlägg: 116
- Blev medlem: 12 okt 2017 14:56
- Ort: Härryda (Landvetter Göteborg flygplats)
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Vi kikar på en Model 3 SR+. Idag har vi en Model S 75. Det känns som att SR skall ge samma räckvidd som en S75. Är det någon som gjort samma byte och kan dela erfarenhet?
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Startade med förinställd avfärd. Bilen fullastad med hela familjen o fjällpackning. Vägde bilen på vågen utanför Helsingborg, 2160kg, dvs endast 20kg övervikt.
Boxmonterad bak.
3-5 grader, fuktig vägbana. Körde på farthållare enligt gällande hastighet.
50% motorväg
Undviker regenerering, möter med gasen i nedförsbackarna. Upp mot 50% försvinner annars i värme. Temperaturen på 21grader auto.
Sr+ verkar super effektiv och boxen bak gör inget på förbrukningen.
Boxmonterad bak.
3-5 grader, fuktig vägbana. Körde på farthållare enligt gällande hastighet.
50% motorväg
Undviker regenerering, möter med gasen i nedförsbackarna. Upp mot 50% försvinner annars i värme. Temperaturen på 21grader auto.
Sr+ verkar super effektiv och boxen bak gör inget på förbrukningen.
TM3 SR+ MiC
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Beställt men Model 3 LR, hur vet jag om den är MIC eller MIA?
Beställt en "lager bil", inte fått något VIN nummer än
Beställt en "lager bil", inte fått något VIN nummer än
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Fanns inte några LR som var MIC nu, så det ska vara en MIA du beställt.b0urne skrev:Beställt men Model 3 LR, hur vet jag om den är MIC eller MIA?
Beställt en "lager bil", inte fått något VIN nummer än
Fick du med en refferal-kod så du får fria mil?
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
Re: Vi som har Model3 med LFP-batterier, MIC
Okej tack då vet jag.ville9 skrev:Fanns inte några LR som var MIC nu, så det ska vara en MIA du beställt.b0urne skrev:Beställt men Model 3 LR, hur vet jag om den är MIC eller MIA?
Beställt en "lager bil", inte fått något VIN nummer än
Fick du med en refferal-kod så du får fria mil?
Jag har en bekant som gav mig sin.