M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3744
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av AAKEE »

Agathorn skrev:
[

Ja jag såg det inlägget och kikade på graferna. Får väl dock säga att jag inte tycker att det är jättelovande när 100-120 km/h tar 5 sekunder. Såg film på en ID3:a med bara 5 mil range kvar som gjorde samma acceleration på 2 sekunder. Visst det är snabbare än tidigare i alla fall men fortfarande rejält slött.

Men om det är så att 100-120 vid 20% SoC t.ex. tar 1-2 sekunder så är jag nöjd! Sedan är det ju många variabler involverade såklart, inte minst temperatur.
Man får kanske ta något av värdena för ID3 med en nypa salt? Jag har grejat mycket med trimning, effektmätningar och accelerationstester. Har lite utrustning för det också.
ID3 Pure performance ska ha 150kW effekt? Tjänstevikt 1805-1934kg?

Om vi tänker oss 100-120 på 2s så är det i närheten av den Audi biturbo jag nyligen sålde(ca 320hk, och 1820kg tjänstevikt). Det låter kantboll på möjligt med Id3.
20km/h fartändring på 2s är 0.283G
Med en vikt på 1850kg blir det en accelererande kraft av 5136N. Vid den genomsnittsliga farten 110km/h blir det en accelererande effekt på 156.9kW.
Motoreffekten som krävs skall övervinna rull- och luftmotstånd utöver accelerationen. Vid 110km/h ligger det på i storleksordningen 20kW, så vi behöver 177kW i snitt mellan 100-120 för att klara 2s. Vw uppger 150kw motoreffekt, och vi vet att en Tesla model 3 ger mest effekt vid kring 80km/h, sedan minskar effekten med ölande fart. Väldigt troligt att det är minst lika uttalat på Id3 som enligt det jag läste bara går 160km/h.
Så om det stämmer ger Vw Id3 20% mer effekt än fabriksspecen vid 5mil range.

En viktig parameter i dessa sammanhang är SOC samt batteritemperatur. Bägge är hämmande för batteriets möjlighet att leverera ström men tillsammans blir det värre.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Agathorn
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 jan 2021 12:38

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av Agathorn »



Jag räknade inte exakt men kanske runt 2 sekunder? I alls fall rejält snabbare än 5.
Slutet av videon.
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3744
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av AAKEE »

Agathorn skrev:


Jag räknade inte exakt men kanske runt 2 sekunder? I alls fall rejält snabbare än 5.
Slutet av videon.
Hinner inte kolla nu, middagsdags. Kollar senare.
Tog en sväng när jag ändå skulle iväg.
DET ÄR -5 ute, bilen hade stått två timmar i garage sen jag kom från jobbet, började med batteritemp 10 grader.

Det snöar och är i grunden lite isbelagd väg. Fick leta för att hitta någorlunda fäste, är dock inte säker på att effekten inte drogs ned pga hjulspinn. Man hörde att hjulen slirade vid alla repor, och vid några fick jag aningen bättre fäste.
Har även filmat accelerationer, men de får komma senare.
Här 21% SOC
67AD25C1-7552-4530-A694-13CE145149B6.png
Jag tror inte det är något problem att klara 100-120 under två s, butt-dynon gissar på mellan 1.5 och 2, antagligen strax under 2s.
Notera att batteritempen är 18 grader. Började med 10C och den steg mot klassiska 12 grader, som brukade vara konstant. När SOC gick ned ökar batteritempen vilket den inte gjorde innan. Antagligen en av anledningarna att de kan släppa på mer effekt nu.

Bilen går rätt bra ned till 21% SOC nu, jag anar att det hade blivit mer klipp om jag fått fäste. Känslan vid 120 km/h är att det är lite mer, kanske 10-15%, än min (sålda) Audi biturbo med cirka 320hk.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3744
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av AAKEE »

AAKEE skrev:
Agathorn skrev:


Jag räknade inte exakt men kanske runt 2 sekunder? I alls fall rejält snabbare än 5.
Slutet av videon.
Hinner inte kolla nu, middagsdags. Kollar senare.
Tog en sväng när jag ändå skulle iväg.
DET ÄR -5 ute, bilen hade stått två timmar i garage sen jag kom från jobbet, började med batteritemp 10 grader.

Det snöar och är i grunden lite isbelagd väg. Fick leta för att hitta någorlunda fäste, är dock inte säker på att effekten inte drogs ned pga hjulspinn. Man hörde att hjulen slirade vid alla repor, och vid några fick jag aningen bättre fäste.
Har även filmat accelerationer, men de får komma senare.
Här 21% SOC
67AD25C1-7552-4530-A694-13CE145149B6.png
Jag tror inte det är något problem att klara 100-120 under två s, butt-dynon gissar på mellan 1.5 och 2, antagligen strax under 2s.
Notera att batteritempen är 18 grader. Började med 10C och den steg mot klassiska 12 grader, som brukade vara konstant. När SOC gick ned ökar batteritempen vilket den inte gjorde innan. Antagligen en av anledningarna att de kan släppa på mer effekt nu.

Bilen går rätt bra ned till 21% SOC nu, jag anar att det hade blivit mer klipp om jag fått fäste. Känslan vid 120 km/h är att det är lite mer, kanske 10-15%, än min (sålda) Audi biturbo med cirka 320hk.
[Edit]Lånade frugans telefon och handklockade 100-120, ganska primitivt men tiden verkar ligga på 1.5-1.6s
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Agathorn
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 jan 2021 12:38

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av Agathorn »

Härligt, stort tack! Då känns ju kraften som faktiskt rätt ok även nere vid 20% SOC! Inte några 450 hästar som Teslas siffror säger men acceptabelt! Oftast har man ju mer än 20% kvar och då lär ju effekten vara klart högre.
Då får man kanske börja fundera på ett köp :)
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3744
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av AAKEE »

Agathorn skrev:
Härligt, stort tack! Då känns ju kraften som faktiskt rätt ok även nere vid 20% SOC! Inte några 450 hästar som Teslas siffror säger men acceptabelt! Oftast har man ju mer än 20% kvar och då lär ju effekten vara klart högre.
Då får man kanske börja fundera på ett köp :)
Kollade id3-videon, tog mig en paus i matlagningen. Snabbt mätt med frugans mobil på samma sätt, 2.5-2.6s.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Agathorn
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 jan 2021 12:38

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av Agathorn »

AAKEE skrev:
Agathorn skrev:
Härligt, stort tack! Då känns ju kraften som faktiskt rätt ok även nere vid 20% SOC! Inte några 450 hästar som Teslas siffror säger men acceptabelt! Oftast har man ju mer än 20% kvar och då lär ju effekten vara klart högre.
Då får man kanske börja fundera på ett köp :)
Kollade id3-videon, tog mig en paus i matlagningen. Snabbt mätt med frugans mobil på samma sätt, 2.5-2.6s.
Skönt att M3P är snabbare än ID.3 :)
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3744
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av AAKEE »

Agathorn skrev:
Skönt att M3P är snabbare än ID.3 :)
Japp.

Att tänka på är att alla batterier som finns nu, ger mindre effekt med mindre laddningsnivå. Det är så det fungerar.
En elbil kommer alltid få mindre effekt med lägre SOC, så länge man nyttjar hela batteriets möjlighet att leverera ström/effekt.

Om vi har ett batteri som kan leverera 600hk fulladdat och sätter i en bil med 600hk elmotor, kommer effekten minska med minskande SOC.
Samma batteri i en bil med en klen 150hk motor kan bibehålla effekten konstant ned till väldigt låg SOC eftersom batteriet inte begränsar effekten förrän SOC blir så låg att batteriet inte jan leverera 150hk.
= Vi kan räkna med att elbilar med klena motorer och stort batteri påverkas (betydligt) mindre av SOC än elbilar med prestandainriktning.
En ytterligare faktor är att Tesla verkar ta batteriers hållbarhet på allvar så när det behövs för att bevara batteriet kommer Tesla att begränsa användningen så att batteriets livslängd inte äventyras.
Jag har sett en del klagomål på nerfade laddhastigheter här på forumet, tex vissavarianter av model S. Vissa blir upprörda, men jag tror man bör förstå att om Tesla lägger in en limit på laddhastighet så finns det sannolikt en anledning. Alternativet skulle vara i gen begränsning men ett batteri som kanske degraderar onormalt mycket. Jag vet vad jag föredrar i vart fall.

Batteriet 2170L som sitter i M3P 2021, med 5% mer energiinnehåll, innehåller lägre andel kobolt än tidigare om jag fattat det rätt.
Grundprincipen för lithiumbatterier är att blandningen av ämnen har olika syften.
Kobolt är det ämne som ger batteriet möjlighet att leverera mycket ström. Ska man göra ett batteri mer högeffektsinriktat, använder man mer kobolt.
Förändringen som man gjort innebär antagligen att man fått kompromissa med något för att kunna använda mindre kobolt, eller så har man hittat en lösning där man kan leverera samma effekt med mindre kobolt. Temperaturhöjningen jag såg idag vid låg SOC kan vara ett sätt att kompensera för detta.
Gissningsvis är det ingen större skillnad mot den äldre M3P nu. Jag har ibga data på det, utan antar att det är liknande effekt vid samma SOC.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3744
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av AAKEE »

https://youtu.be/i7aCz1UTiZs
Video med acceleration samt världen från Scan My Tesla.

Det är en slump att det råkade stå 264kw på tre av fyra skärmdumpar. Effektvärdet bläddrar väldigt fort vid fullgasacc, och alla körningar före dessa hade lägre effekt trots högre SOC pga att fästet var inte tillräckligt.

Testerna i 100-120 är ovanför max effekt och eftersom motoreffekten är lägre i farter under ca 80km/h då det blir motorns maximala vridmoment som begränsar och därmed inte batteriet, känns bilen ungefär lika rapp som med hög SOC vid 0-60km/h.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3744
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av AAKEE »

Här finns en dynotest med en M3P, videon publicerad november 2019, så det var en äldre Model 3 Performance och antagligen före några av uppdateringarna som gav mer effekt.
De testar effekten med olika SOC, från nära fullt till 40%.

http://www.mountainpassperformance.com/ ... rious-soc/

Har kopierat bilden ur artikeln och handritat in guesstimates för 30% samt 20% SOC. Inte avsett som någon exakt vetenskap utan bara för att få en hum om vilka effekter en gammal M3P ger vid olika SOC.
8725401D-EFD5-4464-8433-248682C99C03.jpeg
Vid 110km/h och 30% SOC är effekten runt 310hk.
Vid 110km/h och 20% SOC är effekten runt 285hk.

Min M3P där batteriet sannolikt är mycket kallare än deras(inomhus med upprepade fullgasrepor) drog en batterieffekt på cirka 260-265kW, vilket blir runt 310hp om verkningsgraden är 85% på motorn vid fullgas(antaget värde som känns rimligt).

100-120 på 1.75s med en bilvikt på 1960kg(tjänstevikt 1933+systembolagspåse+handlat på ICA) ger en accelererande effekt av 190kW. Till det kommer luftmotstånd+rullmotstånd samt drivlinans förluster. Jämn fart i 110 tar kanske 25kW och för fullgasacceleration med småslirande hjul kan vi nog slänga på 15-20kw ytterligare i förluster. Summan blir 230-235kW, eller 310-320hk.

Slutsatsen blir att nya M3P levererar minst lika mycket effekt som de gamla vid låg SOC numera. Sannolikt mer, om batteriet är varmt.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Agathorn
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 jan 2021 12:38

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av Agathorn »

Grymt bra info och tack för videoklippen!
Användarvisningsbild
Tommy59
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 22 okt 2020 13:12
Ort: Helsingborg

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av Tommy59 »

AAKEE skrev:
Här finns en dynotest med en M3P, videon publicerad november 2019, så det var en äldre Model 3 Performance och antagligen före några av uppdateringarna som gav mer effekt.
De testar effekten med olika SOC, från nära fullt till 40%.

http://www.mountainpassperformance.com/ ... rious-soc/

Har kopierat bilden ur artikeln och handritat in guesstimates för 30% samt 20% SOC. Inte avsett som någon exakt vetenskap utan bara för att få en hum om vilka effekter en gammal M3P ger vid olika SOC.
8725401D-EFD5-4464-8433-248682C99C03.jpeg
Vid 110km/h och 30% SOC är effekten runt 310hk.
Vid 110km/h och 20% SOC är effekten runt 285hk.

Min M3P där batteriet sannolikt är mycket kallare än deras(inomhus med upprepade fullgasrepor) drog en batterieffekt på cirka 260-265kW, vilket blir runt 310hp om verkningsgraden är 85% på motorn vid fullgas(antaget värde som känns rimligt).

100-120 på 1.75s med en bilvikt på 1960kg(tjänstevikt 1933+systembolagspåse+handlat på ICA) ger en accelererande effekt av 190kW. Till det kommer luftmotstånd+rullmotstånd samt drivlinans förluster. Jämn fart i 110 tar kanske 25kW och för fullgasacceleration med småslirande hjul kan vi nog slänga på 15-20kw ytterligare i förluster. Summan blir 230-235kW, eller 310-320hk.

Slutsatsen blir att nya M3P levererar minst lika mycket effekt som de gamla vid låg SOC numera. Sannolikt mer, om batteriet är varmt.
Bra analys och bra jobbat! Kan man tänka sig att Tesla skruvar till saker lite mer längre fram med tanke på det något större batteriet?
-21 Model 3 Performance röd/vit, hämtad 23 dec 2020
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3744
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av AAKEE »

Tommy59 skrev:
Bra analys och bra jobbat! Kan man tänka sig att Tesla skruvar till saker lite mer längre fram med tanke på det något större batteriet?
Jag är rätt ny på Tesla så det finns nog de som har mer erfarenhet av hur Tesla hanterar sånt.

Det jag läst är att det brukar komma förändringar efterhand som Tesla får mer driftdata på sina bilar.

En möjlig tweak skulle kunna vara att batteriet inte laddas riktigt fullt om man tottar på spänningen vid 100%, batteriet ligger på 4.18-4.19V / cell, standarden är att 4.20v / cell är fullt laddat.
Iom det så rymmer ett nytt batteri utan degradering 80.6-81.1 kWh och inte 82.1 kWh som är märkstorleken på batteriet.
Man kan tänka sig att man ökar maxspänningen till 4.20V när det finns tillräckliga data på batteriet, vilket skulle ge oss runt en kWh extra. (Eller så visar det sig att det är bäst för batteriet att låta det vara som det är).
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3624
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av Tellus »

Nu verkar tesla har "löst" problemet med att 2019/2020 var snabbare än 2021. Orsaken är som vi vet att octovalve/värmepump systemet sänker batteritempen i 2021 och då blir det lägre effektuttag.

Min 2019 har värmt batteriet till ca 25 grader vid uppvärmning av kupén oavsett inkopplad till nätet eller ej.

Nu idag var batteriet 14 grader (soc60%) och vid förvärmning så värmer den inte batteriet längre :geek:
Blev nog efter senaste uppdateringen för några dagar sedan (2021.4.15)
Om det inte var något tillfälligt fel eller något som gått sönder.

Bilen kändes rejält slöare, uppskattningsvis ca 100hk borta.
Senast redigerad av Tellus, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Agathorn
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 jan 2021 12:38

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av Agathorn »

Tellus skrev:
Nu verkar tesla har löst "problemet" med att 2019/2020 var snabbare än 2021. Orsaken är som vi vet att octovalve/värmepump systemet sänker batteritempen i 2021 och då blir det lägre effektuttag.

Min 2019 har värmt batteriet till ca 25 grader vid uppvärmning av kupén oavsett inkopplad till nätet eller ej.

Nu idag var batteriet 14 grader (soc60%) och vid förvärmning så värmer den inte batteriet längre :geek:
Blev nog efter senaste uppdateringen för några dagar sedan (2021.4.15)
Om det inte var något tillfälligt fel eller något som gått sönder.

Bilen kändes rejält slöare, uppskattningsvis ca 100hk borta.
Fattar inte varför Elon, som ju gillar fart, håller på så här och förstör prestandaversionerna av sina egna bilar.
Väntar spänt på M3P som vi beställt och jag har försökt att skruva ner förväntningarna på accelerationen om man inte har 100% SoC en varm sommardag med perfekt temperatur på 25 grader. Vi blir säkert nöjda ändå men om nu förutsättningarna är på plats så tycker jag det är dumt av Tesla/Elon att strypa effekten (vilket det i praktiken blir)
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3624
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av Tellus »

Tellus skrev:
Nu verkar tesla har "löst" problemet med att 2019/2020 var snabbare än 2021. Orsaken är som vi vet att octovalve/värmepump systemet sänker batteritempen i 2021 och då blir det lägre effektuttag.

Min 2019 har värmt batteriet till ca 25 grader vid uppvärmning av kupén oavsett inkopplad till nätet eller ej.

Nu idag var batteriet 14 grader (soc60%) och vid förvärmning så värmer den inte batteriet längre :geek:
Blev nog efter senaste uppdateringen för några dagar sedan (2021.4.15)
Om det inte var något tillfälligt fel eller något som gått sönder.

Bilen kändes rejält slöare, uppskattningsvis ca 100hk borta.
Får ta tillbaka mitt påstående, idag börja den värma batteriet när det var 15 grader batteritemp. Skulle åka så hann inte vänta och se hur länge den värmde.

Hade dock 83% SOC. Kan vara så att den väljer att inte värma vid lägre SOC.
Edit. Det värmde batteriet till 22 grader. Fick 400kW vid 78% !
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3744
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av AAKEE »

Tellus skrev:
Får ta tillbaka mitt påstående, idag börja den värma batteriet när det var 15 grader batteritemp. Skulle åka så hann inte vänta och se hur länge den värmde.

Hade dock 83% SOC. Kan vara så att den väljer att inte värma vid lägre SOC.
Edit. Det värmde batteriet till 22 grader. Fick 400kW vid 78% !
Min M3P ’21 verkade ju sluta dra värme från batteriet vid lägre SOC och värma batteriet istället( se högre upp i tråden), vilket gör att prestandan har blivit bättre vid låg SOC och låg utetemp.

Tesla jobbar väl med effektivisering så det är väl bra att det kommer nya programvaror med förbättringar.
För just P bordexdet nästan finnas ett val om man vill åka extra energisnålt eller om man vill ha extra kul. Det skulle vara enkelt att ordna med mjukvara.

Jag har ioffsg bara kört med vinterdäck(dubbdäck) så jag har tagit det rätt lugnt för däckens skull men har inte upplevt att det är ett problem med lägre effekt vid låg SOC.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3744
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av AAKEE »

Boden, sommardäck monterade.
30% SOC, sport mode aktiverat.

Varken frun eller dottern tyckte att den var trött när vi åkte och hämt-matade. ”Som en katapult” och så liknande var det som sas.
Dottern som brukar benämna bilen med nedvärderande med ett uttryck man inte får använda numera pga kränkande särbehandling* etc. drog ett väldigt brett leende :D

*) Bilar är tydligen okey att kränka fortfarande :-)
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
timanle
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 17 mar 2021 22:18

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av timanle »

Har någon testat på Performance om Track Mode gör någon skillnad i effektuttag/SoC/etc?
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3744
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: M3P går in i limp mode (Tesla Björns video)

Inlägg av AAKEE »

timanle skrev:
Har någon testat på Performance om Track Mode gör någon skillnad i effektuttag/SoC/etc?
Finns någon video på tuben där de testar track mode vs sport, är nog ingen större skillnad.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Skriv svar