Gäller inte Tesla och Polestar. Därav att värdet på de håller bättre, och närmare officiella priser hos Tesla.LeffeP skrev:Försök förhandla 10 - 20% hos Tesla då och se hur bra det går....martinot skrev:LeffeP skrev:
Tror inte dig alls här faktiskt.
Tror inte konsumenter är så korkade att de jämför mot riktpris som ingen människa betalar. Inte när de vet att de genom att förhandla om nybilspriset enkelt kan få 10-20% rabatt, eller genom diverse medlemskap/avtal.
Du underskattar dina medmänniskor.
Däremot gäller det de flesta andra tillverkare, som ofta kampanjar bilar och sänker när de pressas, så sjunker värdet på bilarna mer.
Fråga tex. Mati på forumet som försökt sälja sin e-tron länge. Han verkar ändå inte begärt något orimligt högt i förhållande till vad han gav för den ny.
Det gynnas inte av stora rabatter på splitter nya bilar hos ÅF. Inte minst fantastiskt bra leasingerbjudanden som VAG kör med. Har tex. sett e-troon 55 Proline för så lite som 3 791 kr/mån exkl. moms. Då är det inte lätt att sälja sin egna e-tron och konkurrera med låga priser hos VAGs återförsäljare (som troligen får stora stöd och backningar av VAG centralt).
Stendöd marknad som har "rabatterats" sönder av biltillverkare och ÅF.