Ja shit, vilken käftsmäll!Remuz skrev:650k droppade XP100DL över en natt. Kommer alltid minnas den morgonen, knappast med glädje
Uppdaterad interiör - Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Uppdaterad interiör - Model 3
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Uppdaterad interiör - Model 3
Försök förhandla 10 - 20% hos Tesla då och se hur bra det går....martinot skrev:LeffeP skrev:
Tror inte dig alls här faktiskt.
Tror inte konsumenter är så korkade att de jämför mot riktpris som ingen människa betalar. Inte när de vet att de genom att förhandla om nybilspriset enkelt kan få 10-20% rabatt, eller genom diverse medlemskap/avtal.
Du underskattar dina medmänniskor.
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
-
- Inlägg: 86
- Blev medlem: 14 jan 2021 10:13
Re: Uppdaterad interiör - Model 3
Jag förstår inte heller? Det är väl samma priser som för några månader sedan?Arn skrev:Förstår inte vad prissänkning som avses i tråden? Det är ju exakt samma pris som innan?
EDIT: förutom att bonusen ju nu är högre vilket betyder 10tkr billigare, men det gäller ju alla elbilar
Re: Uppdaterad interiör - Model 3
LeffeP skrev:Försök förhandla 10 - 20% hos Tesla då och se hur bra det går....martinot skrev:LeffeP skrev:
Tror inte dig alls här faktiskt.
Tror inte konsumenter är så korkade att de jämför mot riktpris som ingen människa betalar. Inte när de vet att de genom att förhandla om nybilspriset enkelt kan få 10-20% rabatt, eller genom diverse medlemskap/avtal.
Du underskattar dina medmänniskor.
De flesta betalar nog ungefär lika mycket. Förhandlingsutrymmet är några få procentenheter. Samtidigt väljer folk en del extrautrustning som inte är värda många kronor efter 3 år så det är nog minst lika viktigt att kryssa rätt i tillbehörslistan som att pruta de där sista procenten...
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19529
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Uppdaterad interiör - Model 3
Ja jag minns också den morgonen dagen och kvällen, fast med mera rosa skimmer såklart... blev ju en S P100DLHelectriC skrev:Ja shit, vilken käftsmäll!Remuz skrev:650k droppade XP100DL över en natt. Kommer alltid minnas den morgonen, knappast med glädje
till det nya priset, och inte blev det precis sämre några månader senare när jag ändrade beställningen till en
nedsatt bil till ännu bättre pris (och med fsd istället för AP)... klen tröst för Remuz mfl. såklart...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Uppdaterad interiör - Model 3
Gäller inte Tesla och Polestar. Därav att värdet på de håller bättre, och närmare officiella priser hos Tesla.LeffeP skrev:Försök förhandla 10 - 20% hos Tesla då och se hur bra det går....martinot skrev:LeffeP skrev:
Tror inte dig alls här faktiskt.
Tror inte konsumenter är så korkade att de jämför mot riktpris som ingen människa betalar. Inte när de vet att de genom att förhandla om nybilspriset enkelt kan få 10-20% rabatt, eller genom diverse medlemskap/avtal.
Du underskattar dina medmänniskor.
Däremot gäller det de flesta andra tillverkare, som ofta kampanjar bilar och sänker när de pressas, så sjunker värdet på bilarna mer.
Fråga tex. Mati på forumet som försökt sälja sin e-tron länge. Han verkar ändå inte begärt något orimligt högt i förhållande till vad han gav för den ny.
Det gynnas inte av stora rabatter på splitter nya bilar hos ÅF. Inte minst fantastiskt bra leasingerbjudanden som VAG kör med. Har tex. sett e-troon 55 Proline för så lite som 3 791 kr/mån exkl. moms. Då är det inte lätt att sälja sin egna e-tron och konkurrera med låga priser hos VAGs återförsäljare (som troligen får stora stöd och backningar av VAG centralt).
Stendöd marknad som har "rabatterats" sönder av biltillverkare och ÅF.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Uppdaterad interiör - Model 3
Vilken marknad är det som är stendöd? Den för e-tron?martinot skrev:Stendöd marknad som har "rabatterats" sönder av biltillverkare och ÅF.
Re: Uppdaterad interiör - Model 3
Inte nya. Men för de som är 3 år gamla så verkar det väldigt tufft att sälja i närheten av 55-60% av nybilspriset (vilket var det som diskuterades i tråden). Nya säljs till riktigt bra priser mellan varven, både som direktpriser, men även som väldigt förmånliga leasingerbjudanden.Fredrik j skrev:Vilken marknad är det som är stendöd? Den för e-tron?martinot skrev:Stendöd marknad som har "rabatterats" sönder av biltillverkare och ÅF.
Detta sätter självklart press och sina spår gällande beg.priserna, och den värdeminskning och dett tapp som skett där gällande e-tron.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik