Lånebil?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Beppo
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 26 feb 2021 08:14
Ort: Kvicksund

Lånebil?

Inlägg av Beppo »

Min bil hade under natten genererat ett antal fel som skickats som meddelanden i appen. Det stod bl a att bilen inte kan startas. Efter kontalt med Tesla, kunde de se att något var fel på högspänningsbateriet och att den måste bärgas från platsen. Denna hantering gick föredömligt smidigt och snabbt. Under kontakten så utlovades också en lånebil, dock med informationen att det kanske inte skulle vara en tesla man fick låna. Jag har sedan denna kontakt inte hört något mer i ärendet, och vill därför kolla med er andra som råkat ut för detta hur det brukar gå till?
Model 3 Performance - 21
Model Y Performance - 24
VW iD3 Pro Performance - 21
BMW M Roadster - 00
Audi A3 1.8T - 03
Användarvisningsbild
Akerstrom
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 10 feb 2019 15:42

Re: Lånebil?

Inlägg av Akerstrom »

När jag råkade ut för liknande kom bärgare och hämtade mig och bilen samt skjutsade mig till hyrbilsfirman där allt var klart för upphämtning av hyrbil.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Lånebil?

Inlägg av Curik »

Akerstrom skrev:
När jag råkade ut för liknande kom bärgare och hämtade mig och bilen samt skjutsade mig till hyrbilsfirman där allt var klart för upphämtning av hyrbil.
Samma för mig, men däremot ville hyrbilsfirman att jag skulle betala. Ringde Tesla Norge och gnällde röven av mig och fick då hämta en Tesla i Segeltorp.
Skriv svar