Bältesvarning ibland

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
SkipperO
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 27 dec 2019 08:23
Ort: Södra Norrland

Bältesvarning ibland

Inlägg av SkipperO »

Ungefär varannan gång när jag sätter mig och skall köra iväg börjar den störiga bältesvarningen blinka och plinga. Förstår inte varför den gör det alls, och inte varför den inte plingar typ varannan gång. Det går ju på automatik, men tror att jag alltid gör lika: sätter mig i bilen med foten på bromsen, å så börjar det plinga, ibland. Jag rör varken gasen eller växeln (ursäkta ICE-terminologin, men ni fattar) eller bältet. Är det mig eller bilen det är fel på?
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Bältesvarning ibland

Inlägg av e5m1r »

Är du säker på att det är bältesvarningen
Samma pling om du råkar klämma åt nyckel i fickan
Prova så får du se
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
SkipperO
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 27 dec 2019 08:23
Ort: Södra Norrland

Re: Bältesvarning ibland

Inlägg av SkipperO »

Ganska säker. Bältessymbolen blinkar rött i takt med plingandet. Har ingen nyckel/fob. Gick ut och provade typ 20ggr. Första gången plingade det inte, men när jag öppnar dörren, och går ur bilen och sen in igen plingar den varje gång jag satt mig och trycker på bromsen. Gick bort från bilen 5 minuter och sen in i bilen igen, och då plingar den. Öppen dörr eller stängd spelar ingen roll, plingade varje gång. Blir inte klok på beteendet, dvs varför varna för bältet när jag står stilla med parkeringsbromsen i och foten på bromsen. Kanske nån funktion som är för smart för mig.
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Skriv svar