Jag installerade en tredjepartsapp med påföljd att bilen inte somnade in = hög stand by förbrukning.martinot skrev:Detta tycker jag de borde haft i både bilens dator, och i appen. Hade varit en klockren sak för oss alla med förmånsbil.mikebike skrev:Jag saknar körjournal/historik.Vulgarsonic skrev:Det tror jag med.Fredrik j skrev:Tror det har blivit en principsak för Elon nu. Tesla ska klara det med en kamera. Kunderna får vänta.
Samma sak verkar gälla att de vägrar implementera justering av strömstyrka och schemalagd laddning i appen.
Betalar idag för en extern tjänst med både hårdvara och mjukvara (Automile), men hade ju varit en bra sak för Tesla att kunna erbjuda.
Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort bytet?
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7574
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
mikebike skrev:Jag installerade en tredjepartsapp med påföljd att bilen inte somnade in = hög stand by förbrukning.martinot skrev:Detta tycker jag de borde haft i både bilens dator, och i appen. Hade varit en klockren sak för oss alla med förmånsbil.mikebike skrev:Jag saknar körjournal/historik.Vulgarsonic skrev:Det tror jag med.Fredrik j skrev:Tror det har blivit en principsak för Elon nu. Tesla ska klara det med en kamera. Kunderna får vänta.
Samma sak verkar gälla att de vägrar implementera justering av strömstyrka och schemalagd laddning i appen.
Betalar idag för en extern tjänst med både hårdvara och mjukvara (Automile), men hade ju varit en bra sak för Tesla att kunna erbjuda.
Är det TeslaFi så kan man ställa in så att den låter bilen somna.
-
- elbilist
- Inlägg: 61
- Blev medlem: 03 mar 2021 13:09
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Sedan 2000 har jag haft BMW, Volvo, Audi, Mercedes, Volkswagen och Porsche och då har jag haft olika Audi samt BMW's. En gemensam sak är att jag aldrig har haft skrammel i bilarna, inget behov av att byta eller ersätta gummilister, inget damm, grus eller snö under färd in i bil. Torkarautomatiken har fungerat klockrent i alla bilar under alla förhållanden. Ljusautomatiken kom senare och har på de bilar som haft det fungerat kanonbra. Överhuvudtaget har jag aldrig haft någon särskilt dyr reparation, men se upp med luftfjädring, Porsche Cayenne's luftkompressorbyte är 35kkr, jag bytte själv för 6.5kkr. Tesla dras med problem som de flesta i branschen löste för minst 20 år sedan, sen kan vissa problem dyka upp igen som att vissa bilmodeller har dålig lack som sedan t.ex. börjar rosta. Frugans Golf 2013 har lite rost på t.ex. bakluckan. Porsche Cayennen är dock 11 år gammal med 26.000 mil med lite lacksläpp, dock så är den galvad men det är ett problem i sig då galvanisering växer i kontakt med fukt och då släpper mer lack så problemet blir egentligen precis som med rost fast utan rost. Teslas stora utmaning är att de har designat flera bil ar utan att ha tillräcklig erfarenhet av just det och det är inte konstigare än så, Tesla kommer bli bättre för varje version. Personligen skulle jag aldrig köpa vare sig en ny eller begagnad Tesla och inte heller någon annan begagnad elbil, jag köper bara en elbil med garanterat restvärde och inte en Tesla.
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Hur många Teslor har du haft?Henriksson skrev:Sedan 2000 har jag haft BMW, Volvo, Audi, Mercedes, Volkswagen och Porsche och då har jag haft olika Audi samt BMW's. En gemensam sak är att jag aldrig har haft skrammel i bilarna, inget behov av att byta eller ersätta gummilister, inget damm, grus eller snö under färd in i bil. Torkarautomatiken har fungerat klockrent i alla bilar under alla förhållanden. Ljusautomatiken kom senare och har på de bilar som haft det fungerat kanonbra. Överhuvudtaget har jag aldrig haft någon särskilt dyr reparation, men se upp med luftfjädring, Porsche Cayenne's luftkompressorbyte är 35kkr, jag bytte själv för 6.5kkr. Tesla dras med problem som de flesta i branschen löste för minst 20 år sedan, sen kan vissa problem dyka upp igen som att vissa bilmodeller har dålig lack som sedan t.ex. börjar rosta. Frugans Golf 2013 har lite rost på t.ex. bakluckan. Porsche Cayennen är dock 11 år gammal med 26.000 mil med lite lacksläpp, dock så är den galvad men det är ett problem i sig då galvanisering växer i kontakt med fukt och då släpper mer lack så problemet blir egentligen precis som med rost fast utan rost. Teslas stora utmaning är att de har designat flera bil ar utan att ha tillräcklig erfarenhet av just det och det är inte konstigare än så, Tesla kommer bli bättre för varje version. Personligen skulle jag aldrig köpa vare sig en ny eller begagnad Tesla och inte heller någon annan begagnad elbil, jag köper bara en elbil med garanterat restvärde och inte en Tesla.
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Och vilken elbil har garanterat restvärde?MWall skrev:Hur många Teslor har du haft?Henriksson skrev:Sedan 2000 har jag haft BMW, Volvo, Audi, Mercedes, Volkswagen och Porsche och då har jag haft olika Audi samt BMW's. En gemensam sak är att jag aldrig har haft skrammel i bilarna, inget behov av att byta eller ersätta gummilister, inget damm, grus eller snö under färd in i bil. Torkarautomatiken har fungerat klockrent i alla bilar under alla förhållanden. Ljusautomatiken kom senare och har på de bilar som haft det fungerat kanonbra. Överhuvudtaget har jag aldrig haft någon särskilt dyr reparation, men se upp med luftfjädring, Porsche Cayenne's luftkompressorbyte är 35kkr, jag bytte själv för 6.5kkr. Tesla dras med problem som de flesta i branschen löste för minst 20 år sedan, sen kan vissa problem dyka upp igen som att vissa bilmodeller har dålig lack som sedan t.ex. börjar rosta. Frugans Golf 2013 har lite rost på t.ex. bakluckan. Porsche Cayennen är dock 11 år gammal med 26.000 mil med lite lacksläpp, dock så är den galvad men det är ett problem i sig då galvanisering växer i kontakt med fukt och då släpper mer lack så problemet blir egentligen precis som med rost fast utan rost. Teslas stora utmaning är att de har designat flera bil ar utan att ha tillräcklig erfarenhet av just det och det är inte konstigare än så, Tesla kommer bli bättre för varje version. Personligen skulle jag aldrig köpa vare sig en ny eller begagnad Tesla och inte heller någon annan begagnad elbil, jag köper bara en elbil med garanterat restvärde och inte en Tesla.
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Min Model S har det faktiskt. Alla privatleasade. Alla operationellt leasade. Vimlar av erbjudanden som är extremt förmånliga (i mina ögon) på blocket. Främst på VAG-bilar men även Peugeot, Opel, Ford, Renault...ducce916 skrev:MWall skrev:
Och vilken elbil har garanterat restvärde?
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Henriksson skrev:Sedan 2000 har jag haft BMW, Volvo, Audi, Mercedes, Volkswagen och Porsche och då har jag haft olika Audi samt BMW's. En gemensam sak är att jag aldrig har haft skrammel i bilarna, inget behov av att byta eller ersätta gummilister, inget damm, grus eller snö under färd in i bil. Torkarautomatiken har fungerat klockrent i alla bilar under alla förhållanden. Ljusautomatiken kom senare och har på de bilar som haft det fungerat kanonbra. Överhuvudtaget har jag aldrig haft någon särskilt dyr reparation, men se upp med luftfjädring, Porsche Cayenne's luftkompressorbyte är 35kkr, jag bytte själv för 6.5kkr. Tesla dras med problem som de flesta i branschen löste för minst 20 år sedan, sen kan vissa problem dyka upp igen som att vissa bilmodeller har dålig lack som sedan t.ex. börjar rosta. Frugans Golf 2013 har lite rost på t.ex. bakluckan. Porsche Cayennen är dock 11 år gammal med 26.000 mil med lite lacksläpp, dock så är den galvad men det är ett problem i sig då galvanisering växer i kontakt med fukt och då släpper mer lack så problemet blir egentligen precis som med rost fast utan rost. Teslas stora utmaning är att de har designat flera bil ar utan att ha tillräcklig erfarenhet av just det och det är inte konstigare än så, Tesla kommer bli bättre för varje version. Personligen skulle jag aldrig köpa vare sig en ny eller begagnad Tesla och inte heller någon annan begagnad elbil, jag köper bara en elbil med garanterat restvärde och inte en Tesla.
Har inte samma erfarenhet av "Premiumsegmentet" förutom att kostnaderna för reparationer är hutlösa.
Skrammel i samtliga Tyskbilar och dessutom flera irriterande småfel som orsakat långa verkstadsbesök.
Min Tesla har garanterat restvärde, noll service och hittills endast ett besök på SC till skillnad från kollegans A6 TFSI-e som är inne en gång i månaden för diverse småstrul.
Audi Q8 e-tron 55 -24
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Nu är det ju en VAG-bil din kollega har. Då får man acceptera lite verkstadsbesök.JoeMad skrev:
Har inte samma erfarenhet av "Premiumsegmentet" förutom att kostnaderna för reparationer är hutlösa.
Skrammel i samtliga Tyskbilar och dessutom flera irriterande småfel som orsakat långa verkstadsbesök.
Min Tesla har garanterat restvärde, noll service och hittills endast ett besök på SC till skillnad från kollegans A6 TFSI-e som är inne en gång i månaden för diverse småstrul.
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Varning fossilbilsanekdot: Bytte en sönderdragen låshylsa till A6an, beställdes hos Audi och kostade 563(!) kronor, dessutom kunde den absolut ej skickas hem eftersom Audi inte erbjuder denna exceptionella service så den fick hämtas personligen hos verkstaden under icke debiterbar arbetstid.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -20 svart/svart - såld
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Kan det vara så att man är lite försiktig med att skicka ut låshylsor utan vill träffa kunden personligen?holden skrev:Varning fossilbilsanekdot: Bytte en sönderdragen låshylsa till A6an, beställdes hos Audi och kostade 563(!) kronor, dessutom kunde den absolut ej skickas hem eftersom Audi inte erbjuder denna exceptionella service så den fick hämtas personligen hos verkstaden under icke debiterbar arbetstid.
Är det verkligen förknippat med drivmedel? Skickar man ut låshylsor till e-tron?
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Nej, det är kopplat till dåliga arbetsprocesser och hutlös prissättning hos Audi så det är säkert en lika dålig kundupplevelse om man har en E-tron. Varför man inte kunde skicka hylsan var ingen säkerhetsfråga, ”vi har ingen sådan tjänst” var svaret jag fick.Fredrik j skrev:Kan det vara så att man är lite försiktig med att skicka ut låshylsor utan vill träffa kunden personligen?holden skrev:Varning fossilbilsanekdot: Bytte en sönderdragen låshylsa till A6an, beställdes hos Audi och kostade 563(!) kronor, dessutom kunde den absolut ej skickas hem eftersom Audi inte erbjuder denna exceptionella service så den fick hämtas personligen hos verkstaden under icke debiterbar arbetstid.
Är det verkligen förknippat med drivmedel? Skickar man ut låshylsor till e-tron?
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -20 svart/svart - såld
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
MWall skrev:Nu är det ju en VAG-bil din kollega har. Då får man acceptera lite verkstadsbesök.JoeMad skrev:
Har inte samma erfarenhet av "Premiumsegmentet" förutom att kostnaderna för reparationer är hutlösa.
Skrammel i samtliga Tyskbilar och dessutom flera irriterande småfel som orsakat långa verkstadsbesök.
Min Tesla har garanterat restvärde, noll service och hittills endast ett besök på SC till skillnad från kollegans A6 TFSI-e som är inne en gång i månaden för diverse småstrul.
Och DYRA besök, men kaffet är gratis i vänthallen.
Audi Q8 e-tron 55 -24
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Bra med gratis kaffe hos VAG!JoeMad skrev:Och DYRA besök, men kaffet är gratis i vänthallen.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Teslaägare
- Inlägg: 1309
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Jag har faktisk samma bra erfarenhet av "Premiumsegmentet", haft VW, BMW, Audi, Porsche och även en AMG Mercedes - service kostar men det gör det på de flesta märken, men har inte haft några allvarliga fel, skrammel etc. på några av bilarna.JoeMad skrev:
Har inte samma erfarenhet av "Premiumsegmentet" förutom att kostnaderna för reparationer är hutlösa.
Skrammel i samtliga Tyskbilar och dessutom flera irriterande småfel som orsakat långa verkstadsbesök.
Min Tesla har garanterat restvärde, noll service och hittills endast ett besök på SC till skillnad från kollegans A6 TFSI-e som är inne en gång i månaden för diverse småstrul.
Mest förvånande är jag fortfarande, att min Tesla är så dyr i försäkring (nu har jag en Tesla med "fel" hk registrering ska sägas) - varken Porschen eller AMG'en var så dyr.
Skönt är det med Tesla'n att den inte behöver service, mobile service (för byte av framljus, handtag...) är guld värd - annars hade jag skulle varit lika mycket på verkstad med Tesla'n på ett år som på 5 år med andra bilar.
Ja, alla bilmärken har sina utmaningar, det är väl konklusionen.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19565
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Lite OT men kan mobile byta lyktor? Det står att dom inte kan ställa in lyktornaCredde skrev:Jag har faktisk samma bra erfarenhet av "Premiumsegmentet", haft VW, BMW, Audi, Porsche och även en AMG Mercedes - service kostar men det gör det på de flesta märken, men har inte haft några allvarliga fel, skrammel etc. på några av bilarna.JoeMad skrev:
Har inte samma erfarenhet av "Premiumsegmentet" förutom att kostnaderna för reparationer är hutlösa.
Skrammel i samtliga Tyskbilar och dessutom flera irriterande småfel som orsakat långa verkstadsbesök.
Min Tesla har garanterat restvärde, noll service och hittills endast ett besök på SC till skillnad från kollegans A6 TFSI-e som är inne en gång i månaden för diverse småstrul.
Mest förvånande är jag fortfarande, att min Tesla är så dyr i försäkring (nu har jag en Tesla med "fel" hk registrering ska sägas) - varken Porschen eller AMG'en var så dyr.
Skönt är det med Tesla'n att den inte behöver service, mobile service (för byte av framljus, handtag...) är guld värd - annars hade jag skulle varit lika mycket på verkstad med Tesla'n på ett år som på 5 år med andra bilar.
Ja, alla bilmärken har sina utmaningar, det är väl konklusionen.
iaf... och det måste väl göras vid byte eller?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
- Teslaägare
- Inlägg: 1309
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Dom byte på min Model S.Bjelke skrev:Lite OT men kan mobile byta lyktor? Det står att dom inte kan ställa in lyktornaCredde skrev:Jag har faktisk samma bra erfarenhet av "Premiumsegmentet", haft VW, BMW, Audi, Porsche och även en AMG Mercedes - service kostar men det gör det på de flesta märken, men har inte haft några allvarliga fel, skrammel etc. på några av bilarna.JoeMad skrev:
Har inte samma erfarenhet av "Premiumsegmentet" förutom att kostnaderna för reparationer är hutlösa.
Skrammel i samtliga Tyskbilar och dessutom flera irriterande småfel som orsakat långa verkstadsbesök.
Min Tesla har garanterat restvärde, noll service och hittills endast ett besök på SC till skillnad från kollegans A6 TFSI-e som är inne en gång i månaden för diverse småstrul.
Mest förvånande är jag fortfarande, att min Tesla är så dyr i försäkring (nu har jag en Tesla med "fel" hk registrering ska sägas) - varken Porschen eller AMG'en var så dyr.
Skönt är det med Tesla'n att den inte behöver service, mobile service (för byte av framljus, handtag...) är guld värd - annars hade jag skulle varit lika mycket på verkstad med Tesla'n på ett år som på 5 år med andra bilar.
Ja, alla bilmärken har sina utmaningar, det är väl konklusionen.
iaf... och det måste väl göras vid byte eller?
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19565
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Strålande, då kanske jag slipper åka 30 mil för det dåCredde skrev:Dom byte på min Model S.Bjelke skrev:Lite OT men kan mobile byta lyktor? Det står att dom inte kan ställa in lyktornaCredde skrev:Jag har faktisk samma bra erfarenhet av "Premiumsegmentet", haft VW, BMW, Audi, Porsche och även en AMG Mercedes - service kostar men det gör det på de flesta märken, men har inte haft några allvarliga fel, skrammel etc. på några av bilarna.JoeMad skrev:
Har inte samma erfarenhet av "Premiumsegmentet" förutom att kostnaderna för reparationer är hutlösa.
Skrammel i samtliga Tyskbilar och dessutom flera irriterande småfel som orsakat långa verkstadsbesök.
Min Tesla har garanterat restvärde, noll service och hittills endast ett besök på SC till skillnad från kollegans A6 TFSI-e som är inne en gång i månaden för diverse småstrul.
Mest förvånande är jag fortfarande, att min Tesla är så dyr i försäkring (nu har jag en Tesla med "fel" hk registrering ska sägas) - varken Porschen eller AMG'en var så dyr.
Skönt är det med Tesla'n att den inte behöver service, mobile service (för byte av framljus, handtag...) är guld värd - annars hade jag skulle varit lika mycket på verkstad med Tesla'n på ett år som på 5 år med andra bilar.
Ja, alla bilmärken har sina utmaningar, det är väl konklusionen.
iaf... och det måste väl göras vid byte eller?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Tobbelibobbe
- Teslaägare
- Inlägg: 96
- Blev medlem: 15 apr 2021 11:09
- Ort: Varberg
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Nu har tråden levt sitt eget liv länge, så gör ett försök till lite uppföljning kring ursprungsfrågan.
Vi har det senaste dygnet haft en LR (19") hemma på lån över natten. Vi har både kört motorväg Varberg-Gbg ToR, landsvägskörning och Superchargat. Sammanfattningsvis är vi sålda på konceptet. Bilen kändes jättebra, bra känsla i inredningen. Lite mindre bra känsla i dörrar och luckor. Men det positiva överväger med marginal, så vi är redo att beställa.
Det blir en vit med dragkrok och 18". Jämfört med ursprungsplanen så kommer vi sannolikt att landa i en Long Range med argumenten
Vi har det senaste dygnet haft en LR (19") hemma på lån över natten. Vi har både kört motorväg Varberg-Gbg ToR, landsvägskörning och Superchargat. Sammanfattningsvis är vi sålda på konceptet. Bilen kändes jättebra, bra känsla i inredningen. Lite mindre bra känsla i dörrar och luckor. Men det positiva överväger med marginal, så vi är redo att beställa.
Det blir en vit med dragkrok och 18". Jämfört med ursprungsplanen så kommer vi sannolikt att landa i en Long Range med argumenten
- Större flexibilitet på långresor
- Inte lika beroende av destinationsladdning på halvlånga resor
- Fyrhjulsdrift
- Mer framtidssäkrad vad gäller användningsvärde och andrahandsvärde (starkaste argumentet)
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Grattis till ett bra beslut! Helt rätt. Glöm inte att beställa med någon trevlig forummedlems referral.Tobbelibobbe skrev:Nu har tråden levt sitt eget liv länge, så gör ett försök till lite uppföljning kring ursprungsfrågan.
Vi har det senaste dygnet haft en LR (19") hemma på lån över natten. Vi har både kört motorväg Varberg-Gbg ToR, landsvägskörning och Superchargat. Sammanfattningsvis är vi sålda på konceptet. Bilen kändes jättebra, bra känsla i inredningen. Lite mindre bra känsla i dörrar och luckor. Men det positiva överväger med marginal, så vi är redo att beställa.
Det blir en vit med dragkrok och 18". Jämfört med ursprungsplanen så kommer vi sannolikt att landa i en Long Range med argumenten
- Större flexibilitet på långresor
- Inte lika beroende av destinationsladdning på halvlånga resor
- Fyrhjulsdrift
- Mer framtidssäkrad vad gäller användningsvärde och andrahandsvärde (starkaste argumentet)
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Grattis!Tobbelibobbe skrev:Nu har tråden levt sitt eget liv länge, så gör ett försök till lite uppföljning kring ursprungsfrågan.
Vi har det senaste dygnet haft en LR (19") hemma på lån över natten. Vi har både kört motorväg Varberg-Gbg ToR, landsvägskörning och Superchargat. Sammanfattningsvis är vi sålda på konceptet. Bilen kändes jättebra, bra känsla i inredningen. Lite mindre bra känsla i dörrar och luckor. Men det positiva överväger med marginal, så vi är redo att beställa.
Det blir en vit med dragkrok och 18". Jämfört med ursprungsplanen så kommer vi sannolikt att landa i en Long Range med argumenten
- Större flexibilitet på långresor
- Inte lika beroende av destinationsladdning på halvlånga resor
- Fyrhjulsdrift
- Mer framtidssäkrad vad gäller användningsvärde och andrahandsvärde (starkaste argumentet)
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Tobbelibobbe skrev:Nu har tråden levt sitt eget liv länge, så gör ett försök till lite uppföljning kring ursprungsfrågan.
Vi har det senaste dygnet haft en LR (19") hemma på lån över natten. Vi har både kört motorväg Varberg-Gbg ToR, landsvägskörning och Superchargat. Sammanfattningsvis är vi sålda på konceptet. Bilen kändes jättebra, bra känsla i inredningen. Lite mindre bra känsla i dörrar och luckor. Men det positiva överväger med marginal, så vi är redo att beställa.
Det blir en vit med dragkrok och 18". Jämfört med ursprungsplanen så kommer vi sannolikt att landa i en Long Range med argumenten
- Större flexibilitet på långresor
- Inte lika beroende av destinationsladdning på halvlånga resor
- Fyrhjulsdrift
- Mer framtidssäkrad vad gäller användningsvärde och andrahandsvärde (starkaste argumentet)
Grattis!
Bra beslut med en LR
Audi Q8 e-tron 55 -24
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Kul med återkoppling i tråden, och roligt att ni var så nöjda totalt sätt!Tobbelibobbe skrev:Nu har tråden levt sitt eget liv länge, så gör ett försök till lite uppföljning kring ursprungsfrågan.
Vi har det senaste dygnet haft en LR (19") hemma på lån över natten. Vi har både kört motorväg Varberg-Gbg ToR, landsvägskörning och Superchargat. Sammanfattningsvis är vi sålda på konceptet. Bilen kändes jättebra, bra känsla i inredningen. Lite mindre bra känsla i dörrar och luckor. Men det positiva överväger med marginal, så vi är redo att beställa.
Det blir en vit med dragkrok och 18". Jämfört med ursprungsplanen så kommer vi sannolikt att landa i en Long Range med argumenten
- Större flexibilitet på långresor
- Inte lika beroende av destinationsladdning på halvlånga resor
- Fyrhjulsdrift
- Mer framtidssäkrad vad gäller användningsvärde och andrahandsvärde (starkaste argumentet)
Håller med om att premiumkänslan saknas i dörrar och bagagelucka, men annars så är det en grymt trevlig bil på många sätt och vis. Speciellt med LR får man ju extremt fin både prestanda och räckvidd, och nu med prissänkningen så är M3 verkligen extremt prisvärd just nu.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Grattis!
Jag funderar själv på att göra samma resa. Fast från en Volvo V60 2019.
Jag får dock inte in en LR i mitt bilavtal.
Det blir en SR+ i så fall.
Tror ni man kommer stå ut med en sådan?
Bor vid Siljans avlopp så jag har rätt bra med suc runt mig. Borlänge. Mora. Gävle. Enköping.
Jag funderar själv på att göra samma resa. Fast från en Volvo V60 2019.
Jag får dock inte in en LR i mitt bilavtal.
Det blir en SR+ i så fall.
Tror ni man kommer stå ut med en sådan?
Bor vid Siljans avlopp så jag har rätt bra med suc runt mig. Borlänge. Mora. Gävle. Enköping.
TM 3 LR
Highland LR beställd
I övrigt analog vedeldare.
Highland LR beställd
I övrigt analog vedeldare.
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Tror att du blir nöjd med en SR+.Holve skrev:Grattis!
Jag funderar själv på att göra samma resa. Fast från en Volvo V60 2019.
Jag får dock inte in en LR i mitt bilavtal.
Det blir en SR+ i så fall.
Tror ni man kommer stå ut med en sådan?
Bor vid Siljans avlopp så jag har rätt bra med suc runt mig. Borlänge. Mora. Gävle. Enköping.
Betydligt roligare och kvickare att köra än en V60 2019
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2404
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Absolut! Hade själv gått på SR+ idag även fast jag nu kör LR AWD pga lägre inköpspris (värde för valutan).Holve skrev:Grattis!
Jag funderar själv på att göra samma resa. Fast från en Volvo V60 2019.
Jag får dock inte in en LR i mitt bilavtal.
Det blir en SR+ i så fall.
Tror ni man kommer stå ut med en sådan?
Bor vid Siljans avlopp så jag har rätt bra med suc runt mig. Borlänge. Mora. Gävle. Enköping.
MVH