Nej, det är kopplat till dåliga arbetsprocesser och hutlös prissättning hos Audi så det är säkert en lika dålig kundupplevelse om man har en E-tron. Varför man inte kunde skicka hylsan var ingen säkerhetsfråga, ”vi har ingen sådan tjänst” var svaret jag fick.Fredrik j skrev:Kan det vara så att man är lite försiktig med att skicka ut låshylsor utan vill träffa kunden personligen?holden skrev:Varning fossilbilsanekdot: Bytte en sönderdragen låshylsa till A6an, beställdes hos Audi och kostade 563(!) kronor, dessutom kunde den absolut ej skickas hem eftersom Audi inte erbjuder denna exceptionella service så den fick hämtas personligen hos verkstaden under icke debiterbar arbetstid.
Är det verkligen förknippat med drivmedel? Skickar man ut låshylsor till e-tron?
Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort bytet?
Moderator: Redaktion
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -20 svart/svart - såld
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
MWall skrev:Nu är det ju en VAG-bil din kollega har. Då får man acceptera lite verkstadsbesök.JoeMad skrev:
Har inte samma erfarenhet av "Premiumsegmentet" förutom att kostnaderna för reparationer är hutlösa.
Skrammel i samtliga Tyskbilar och dessutom flera irriterande småfel som orsakat långa verkstadsbesök.
Min Tesla har garanterat restvärde, noll service och hittills endast ett besök på SC till skillnad från kollegans A6 TFSI-e som är inne en gång i månaden för diverse småstrul.
Och DYRA besök, men kaffet är gratis i vänthallen.
Audi Q8 e-tron 55 -24
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Bra med gratis kaffe hos VAG!JoeMad skrev:Och DYRA besök, men kaffet är gratis i vänthallen.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Teslaägare
- Inlägg: 1309
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Jag har faktisk samma bra erfarenhet av "Premiumsegmentet", haft VW, BMW, Audi, Porsche och även en AMG Mercedes - service kostar men det gör det på de flesta märken, men har inte haft några allvarliga fel, skrammel etc. på några av bilarna.JoeMad skrev:
Har inte samma erfarenhet av "Premiumsegmentet" förutom att kostnaderna för reparationer är hutlösa.
Skrammel i samtliga Tyskbilar och dessutom flera irriterande småfel som orsakat långa verkstadsbesök.
Min Tesla har garanterat restvärde, noll service och hittills endast ett besök på SC till skillnad från kollegans A6 TFSI-e som är inne en gång i månaden för diverse småstrul.
Mest förvånande är jag fortfarande, att min Tesla är så dyr i försäkring (nu har jag en Tesla med "fel" hk registrering ska sägas) - varken Porschen eller AMG'en var så dyr.
Skönt är det med Tesla'n att den inte behöver service, mobile service (för byte av framljus, handtag...) är guld värd - annars hade jag skulle varit lika mycket på verkstad med Tesla'n på ett år som på 5 år med andra bilar.
Ja, alla bilmärken har sina utmaningar, det är väl konklusionen.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19558
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Lite OT men kan mobile byta lyktor? Det står att dom inte kan ställa in lyktornaCredde skrev:Jag har faktisk samma bra erfarenhet av "Premiumsegmentet", haft VW, BMW, Audi, Porsche och även en AMG Mercedes - service kostar men det gör det på de flesta märken, men har inte haft några allvarliga fel, skrammel etc. på några av bilarna.JoeMad skrev:
Har inte samma erfarenhet av "Premiumsegmentet" förutom att kostnaderna för reparationer är hutlösa.
Skrammel i samtliga Tyskbilar och dessutom flera irriterande småfel som orsakat långa verkstadsbesök.
Min Tesla har garanterat restvärde, noll service och hittills endast ett besök på SC till skillnad från kollegans A6 TFSI-e som är inne en gång i månaden för diverse småstrul.
Mest förvånande är jag fortfarande, att min Tesla är så dyr i försäkring (nu har jag en Tesla med "fel" hk registrering ska sägas) - varken Porschen eller AMG'en var så dyr.
Skönt är det med Tesla'n att den inte behöver service, mobile service (för byte av framljus, handtag...) är guld värd - annars hade jag skulle varit lika mycket på verkstad med Tesla'n på ett år som på 5 år med andra bilar.
Ja, alla bilmärken har sina utmaningar, det är väl konklusionen.
iaf... och det måste väl göras vid byte eller?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
- Teslaägare
- Inlägg: 1309
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Dom byte på min Model S.Bjelke skrev:Lite OT men kan mobile byta lyktor? Det står att dom inte kan ställa in lyktornaCredde skrev:Jag har faktisk samma bra erfarenhet av "Premiumsegmentet", haft VW, BMW, Audi, Porsche och även en AMG Mercedes - service kostar men det gör det på de flesta märken, men har inte haft några allvarliga fel, skrammel etc. på några av bilarna.JoeMad skrev:
Har inte samma erfarenhet av "Premiumsegmentet" förutom att kostnaderna för reparationer är hutlösa.
Skrammel i samtliga Tyskbilar och dessutom flera irriterande småfel som orsakat långa verkstadsbesök.
Min Tesla har garanterat restvärde, noll service och hittills endast ett besök på SC till skillnad från kollegans A6 TFSI-e som är inne en gång i månaden för diverse småstrul.
Mest förvånande är jag fortfarande, att min Tesla är så dyr i försäkring (nu har jag en Tesla med "fel" hk registrering ska sägas) - varken Porschen eller AMG'en var så dyr.
Skönt är det med Tesla'n att den inte behöver service, mobile service (för byte av framljus, handtag...) är guld värd - annars hade jag skulle varit lika mycket på verkstad med Tesla'n på ett år som på 5 år med andra bilar.
Ja, alla bilmärken har sina utmaningar, det är väl konklusionen.
iaf... och det måste väl göras vid byte eller?
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19558
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Strålande, då kanske jag slipper åka 30 mil för det dåCredde skrev:Dom byte på min Model S.Bjelke skrev:Lite OT men kan mobile byta lyktor? Det står att dom inte kan ställa in lyktornaCredde skrev:Jag har faktisk samma bra erfarenhet av "Premiumsegmentet", haft VW, BMW, Audi, Porsche och även en AMG Mercedes - service kostar men det gör det på de flesta märken, men har inte haft några allvarliga fel, skrammel etc. på några av bilarna.JoeMad skrev:
Har inte samma erfarenhet av "Premiumsegmentet" förutom att kostnaderna för reparationer är hutlösa.
Skrammel i samtliga Tyskbilar och dessutom flera irriterande småfel som orsakat långa verkstadsbesök.
Min Tesla har garanterat restvärde, noll service och hittills endast ett besök på SC till skillnad från kollegans A6 TFSI-e som är inne en gång i månaden för diverse småstrul.
Mest förvånande är jag fortfarande, att min Tesla är så dyr i försäkring (nu har jag en Tesla med "fel" hk registrering ska sägas) - varken Porschen eller AMG'en var så dyr.
Skönt är det med Tesla'n att den inte behöver service, mobile service (för byte av framljus, handtag...) är guld värd - annars hade jag skulle varit lika mycket på verkstad med Tesla'n på ett år som på 5 år med andra bilar.
Ja, alla bilmärken har sina utmaningar, det är väl konklusionen.
iaf... och det måste väl göras vid byte eller?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Tobbelibobbe
- Teslaägare
- Inlägg: 96
- Blev medlem: 15 apr 2021 11:09
- Ort: Varberg
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Nu har tråden levt sitt eget liv länge, så gör ett försök till lite uppföljning kring ursprungsfrågan.
Vi har det senaste dygnet haft en LR (19") hemma på lån över natten. Vi har både kört motorväg Varberg-Gbg ToR, landsvägskörning och Superchargat. Sammanfattningsvis är vi sålda på konceptet. Bilen kändes jättebra, bra känsla i inredningen. Lite mindre bra känsla i dörrar och luckor. Men det positiva överväger med marginal, så vi är redo att beställa.
Det blir en vit med dragkrok och 18". Jämfört med ursprungsplanen så kommer vi sannolikt att landa i en Long Range med argumenten
Vi har det senaste dygnet haft en LR (19") hemma på lån över natten. Vi har både kört motorväg Varberg-Gbg ToR, landsvägskörning och Superchargat. Sammanfattningsvis är vi sålda på konceptet. Bilen kändes jättebra, bra känsla i inredningen. Lite mindre bra känsla i dörrar och luckor. Men det positiva överväger med marginal, så vi är redo att beställa.
Det blir en vit med dragkrok och 18". Jämfört med ursprungsplanen så kommer vi sannolikt att landa i en Long Range med argumenten
- Större flexibilitet på långresor
- Inte lika beroende av destinationsladdning på halvlånga resor
- Fyrhjulsdrift
- Mer framtidssäkrad vad gäller användningsvärde och andrahandsvärde (starkaste argumentet)
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Grattis till ett bra beslut! Helt rätt. Glöm inte att beställa med någon trevlig forummedlems referral.Tobbelibobbe skrev:Nu har tråden levt sitt eget liv länge, så gör ett försök till lite uppföljning kring ursprungsfrågan.
Vi har det senaste dygnet haft en LR (19") hemma på lån över natten. Vi har både kört motorväg Varberg-Gbg ToR, landsvägskörning och Superchargat. Sammanfattningsvis är vi sålda på konceptet. Bilen kändes jättebra, bra känsla i inredningen. Lite mindre bra känsla i dörrar och luckor. Men det positiva överväger med marginal, så vi är redo att beställa.
Det blir en vit med dragkrok och 18". Jämfört med ursprungsplanen så kommer vi sannolikt att landa i en Long Range med argumenten
- Större flexibilitet på långresor
- Inte lika beroende av destinationsladdning på halvlånga resor
- Fyrhjulsdrift
- Mer framtidssäkrad vad gäller användningsvärde och andrahandsvärde (starkaste argumentet)
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Grattis!Tobbelibobbe skrev:Nu har tråden levt sitt eget liv länge, så gör ett försök till lite uppföljning kring ursprungsfrågan.
Vi har det senaste dygnet haft en LR (19") hemma på lån över natten. Vi har både kört motorväg Varberg-Gbg ToR, landsvägskörning och Superchargat. Sammanfattningsvis är vi sålda på konceptet. Bilen kändes jättebra, bra känsla i inredningen. Lite mindre bra känsla i dörrar och luckor. Men det positiva överväger med marginal, så vi är redo att beställa.
Det blir en vit med dragkrok och 18". Jämfört med ursprungsplanen så kommer vi sannolikt att landa i en Long Range med argumenten
- Större flexibilitet på långresor
- Inte lika beroende av destinationsladdning på halvlånga resor
- Fyrhjulsdrift
- Mer framtidssäkrad vad gäller användningsvärde och andrahandsvärde (starkaste argumentet)
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Tobbelibobbe skrev:Nu har tråden levt sitt eget liv länge, så gör ett försök till lite uppföljning kring ursprungsfrågan.
Vi har det senaste dygnet haft en LR (19") hemma på lån över natten. Vi har både kört motorväg Varberg-Gbg ToR, landsvägskörning och Superchargat. Sammanfattningsvis är vi sålda på konceptet. Bilen kändes jättebra, bra känsla i inredningen. Lite mindre bra känsla i dörrar och luckor. Men det positiva överväger med marginal, så vi är redo att beställa.
Det blir en vit med dragkrok och 18". Jämfört med ursprungsplanen så kommer vi sannolikt att landa i en Long Range med argumenten
- Större flexibilitet på långresor
- Inte lika beroende av destinationsladdning på halvlånga resor
- Fyrhjulsdrift
- Mer framtidssäkrad vad gäller användningsvärde och andrahandsvärde (starkaste argumentet)
Grattis!
Bra beslut med en LR
Audi Q8 e-tron 55 -24
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Kul med återkoppling i tråden, och roligt att ni var så nöjda totalt sätt!Tobbelibobbe skrev:Nu har tråden levt sitt eget liv länge, så gör ett försök till lite uppföljning kring ursprungsfrågan.
Vi har det senaste dygnet haft en LR (19") hemma på lån över natten. Vi har både kört motorväg Varberg-Gbg ToR, landsvägskörning och Superchargat. Sammanfattningsvis är vi sålda på konceptet. Bilen kändes jättebra, bra känsla i inredningen. Lite mindre bra känsla i dörrar och luckor. Men det positiva överväger med marginal, så vi är redo att beställa.
Det blir en vit med dragkrok och 18". Jämfört med ursprungsplanen så kommer vi sannolikt att landa i en Long Range med argumenten
- Större flexibilitet på långresor
- Inte lika beroende av destinationsladdning på halvlånga resor
- Fyrhjulsdrift
- Mer framtidssäkrad vad gäller användningsvärde och andrahandsvärde (starkaste argumentet)
Håller med om att premiumkänslan saknas i dörrar och bagagelucka, men annars så är det en grymt trevlig bil på många sätt och vis. Speciellt med LR får man ju extremt fin både prestanda och räckvidd, och nu med prissänkningen så är M3 verkligen extremt prisvärd just nu.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Grattis!
Jag funderar själv på att göra samma resa. Fast från en Volvo V60 2019.
Jag får dock inte in en LR i mitt bilavtal.
Det blir en SR+ i så fall.
Tror ni man kommer stå ut med en sådan?
Bor vid Siljans avlopp så jag har rätt bra med suc runt mig. Borlänge. Mora. Gävle. Enköping.
Jag funderar själv på att göra samma resa. Fast från en Volvo V60 2019.
Jag får dock inte in en LR i mitt bilavtal.
Det blir en SR+ i så fall.
Tror ni man kommer stå ut med en sådan?
Bor vid Siljans avlopp så jag har rätt bra med suc runt mig. Borlänge. Mora. Gävle. Enköping.
TM 3 LR
Highland LR beställd
I övrigt analog vedeldare.
Highland LR beställd
I övrigt analog vedeldare.
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Tror att du blir nöjd med en SR+.Holve skrev:Grattis!
Jag funderar själv på att göra samma resa. Fast från en Volvo V60 2019.
Jag får dock inte in en LR i mitt bilavtal.
Det blir en SR+ i så fall.
Tror ni man kommer stå ut med en sådan?
Bor vid Siljans avlopp så jag har rätt bra med suc runt mig. Borlänge. Mora. Gävle. Enköping.
Betydligt roligare och kvickare att köra än en V60 2019
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2402
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Absolut! Hade själv gått på SR+ idag även fast jag nu kör LR AWD pga lägre inköpspris (värde för valutan).Holve skrev:Grattis!
Jag funderar själv på att göra samma resa. Fast från en Volvo V60 2019.
Jag får dock inte in en LR i mitt bilavtal.
Det blir en SR+ i så fall.
Tror ni man kommer stå ut med en sådan?
Bor vid Siljans avlopp så jag har rätt bra med suc runt mig. Borlänge. Mora. Gävle. Enköping.
MVH
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
När jag provkörde en V60 PHEV förra året slogs jag av att den kändes "skranglig" jämfört med min Tesla. Volvon krängde och var inte alls lika tight, inredningen kändes som den skulle kunna börja gneka närsomhelst. Förvånansvärt bullrig var den också med 19". Hände inte mkt när man tryckte på gasen heller...Dexter skrev:Tror att du blir nöjd med en SR+.Holve skrev:Grattis!
Jag funderar själv på att göra samma resa. Fast från en Volvo V60 2019.
Jag får dock inte in en LR i mitt bilavtal.
Det blir en SR+ i så fall.
Tror ni man kommer stå ut med en sådan?
Bor vid Siljans avlopp så jag har rätt bra med suc runt mig. Borlänge. Mora. Gävle. Enköping.
Betydligt roligare och kvickare att köra än en V60 2019
Mest förvånande var nog dock hur dåligt med utrymme det var i baksätet.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
SR+ är ju unik på det sättet att du nästan har all premiumutrustning från övriga dyrare M3-modeller; glastak, 15" skärm, hög laddeffekt, värmepump, etc. Så det är grymt högt speccad utrustning för att vara en basmodell. De flesta andra tillverkare tar mycket extra för den typen av utrustning för sina basmodeller.Holve skrev:Grattis!
Jag funderar själv på att göra samma resa. Fast från en Volvo V60 2019.
Jag får dock inte in en LR i mitt bilavtal.
Det blir en SR+ i så fall.
Tror ni man kommer stå ut med en sådan?
Bor vid Siljans avlopp så jag har rätt bra med suc runt mig. Borlänge. Mora. Gävle. Enköping.
Mycket bil för pengarna med SR+!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
En Tesla SR+ kostar 559.170kr, minus 70.000kr blir 489.170kr.
Den gör 0-100km/h på 5,6s.
En BMW 330i
0-100km/h på 5,6s
445.800kr
Och med samma utrustning så är dom nära i pris.
Men skatten och bränslet är dyrare för BMWn.
Den gör 0-100km/h på 5,6s.
En BMW 330i
0-100km/h på 5,6s
445.800kr
Och med samma utrustning så är dom nära i pris.
Men skatten och bränslet är dyrare för BMWn.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Skulle inte bli förvånad om BMW börjar tappa kunder från deras 3-serie till Tesla och deras M3-serie.Zalman3 skrev:En Tesla SR+ kostar 559.170kr, minus 70.000kr blir 489.170kr.
Den gör 0-100km/h på 5,6s.
En BMW 330i
0-100km/h på 5,6s
445.800kr
Och med samma utrustning så är dom nära i pris.
Men skatten och bränslet är dyrare för BMWn.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Har en 118i på uppfarten nu. Lånebil. Bara 140 Hk men samma karaktär som en 330i. Den karaktärslösa 4-cylindriga surrmotorn.
Det är klart det går att åka bensinbil men det är fan inte trevligt. Klart att en 400+ hk V8 är snabbare men grundproblemet kvarstår. Däremot är regnsensorn klockren och dämparna sjukt bra jämfört med min Model S. De har fixat vägen här utanför genom att lägga på oljegrus eller vad det heter. Inte riktig asfalt. Det överblivna gruset har blivit som en tvättbräda. I Teslan känner man varje ojämnhet. Men i BMW:n glider man över trots att det är en budgetmodell med det lite hårdare M-chassit.
I korthet så byter jag inte ut min Tesla men jag förstår ju att Tesla ligger efter på mycket.
Det är klart det går att åka bensinbil men det är fan inte trevligt. Klart att en 400+ hk V8 är snabbare men grundproblemet kvarstår. Däremot är regnsensorn klockren och dämparna sjukt bra jämfört med min Model S. De har fixat vägen här utanför genom att lägga på oljegrus eller vad det heter. Inte riktig asfalt. Det överblivna gruset har blivit som en tvättbräda. I Teslan känner man varje ojämnhet. Men i BMW:n glider man över trots att det är en budgetmodell med det lite hårdare M-chassit.
I korthet så byter jag inte ut min Tesla men jag förstår ju att Tesla ligger efter på mycket.
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Tesla M3 har passerat BMW, Audi och Mercedes premium bilar i försäljning.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Jag pendlar 11 mil till jobbet.
Åker rätt mycket privat oxå.
Åker jag på uppdrag till kund på arbetet får jag milersättning.
Min privata bensinräkning brukar ligga på nästan 3000kr per månad.
Vore gött att minska den..
Åker rätt mycket privat oxå.
Åker jag på uppdrag till kund på arbetet får jag milersättning.
Min privata bensinräkning brukar ligga på nästan 3000kr per månad.
Vore gött att minska den..
TM 3 LR
Highland LR beställd
I övrigt analog vedeldare.
Highland LR beställd
I övrigt analog vedeldare.
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Hade oturen att få ett dörruppslag så min 1 månad gamla M3P är på verkstad och jag fick en lånebil - BMW 520d Touring med m-paket.
Jag var tvungen att kolla upp årsmodellen för det känns som att resa tillbaka i tiden ett decennium. Tydligen är det en sprillans 2021a. Skärmen med navigation är skrattretande. Känns som design från gamla windows media player och kartan ser ut som en Tomtomenhet från 2006.
Börjar förstå hypen och all kult kring Tesla som man sett och att folk blir så blown away. Det känns verkligen som ett rejält kliv framåt. Längtar till hon kommer tillbaka från verkstan och undviker BMWn så mkt jag kan till dess.
Kom fö från en Volvo senast men har haft BMW tidigare och alltid varit fan!
Jag var tvungen att kolla upp årsmodellen för det känns som att resa tillbaka i tiden ett decennium. Tydligen är det en sprillans 2021a. Skärmen med navigation är skrattretande. Känns som design från gamla windows media player och kartan ser ut som en Tomtomenhet från 2006.
Börjar förstå hypen och all kult kring Tesla som man sett och att folk blir så blown away. Det känns verkligen som ett rejält kliv framåt. Längtar till hon kommer tillbaka från verkstan och undviker BMWn så mkt jag kan till dess.
Kom fö från en Volvo senast men har haft BMW tidigare och alltid varit fan!
Model S Plaid 2023 Black/Black
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Genidraget med M3 att ha allt på en skärm kommer att placera bilen som en klassiker i bilhistorien, allt annat känns passé.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -20 svart/svart - såld
Re: Från tysk “premium”-diesel till M3, någon som gjort byte
Håller med! Körde nyligen en långresa med en Volvo V60 från 2019. Tyckte kartan/navigatorn va ett skämt för att va i en sån ny bil. Kändes precis som det va minst 10 år gammal tomtom typ. Går inte att jämföra med teslas navigator/skärmlösning som man vant sig vid.dave skrev:
Jag var tvungen att kolla upp årsmodellen för det känns som att resa tillbaka i tiden ett decennium. Tydligen är det en sprillans 2021a. Skärmen med navigation är skrattretande. Känns som design från gamla windows media player och kartan ser ut som en Tomtomenhet från 2006.
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)