Det ger inte mig magsår iallafall. Visst, det är ca 25 tkr lägre i grundpris än nar jag köpte, men jag räknade med att prisutveckling blir så här. Köper man in sig tidigt i ny teknik måste det med i kalkylen, och att ditt andrahandsvärde därmed faller.
Min nästa Tesla blir ju billigare i inköp
Sen är man ju glad om prisfallet inte blir som det blev för model S/X över en natt!
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör Model 3 LR AWD 2019, PearlWhite, Vit interiör, 18" Aero, FSD Nissan Leaf Tekna 2013
Bra att det går åt rätt håll, men fortfarande nästa 20 000kr mer än vad jag betalde 2019. Den höjda bonusen kompenserar ju lite för det iofs.
Dyrare dragkrok. Det är nära på skandal att ta 14000kr för en lös dragkrok.
Kanonbra! Över några års ägande så har det inte så stor skillnad på andrahandsvärdet då det är andra faktorer som mer spelar in.
Fantastiskt att man nu kan få en LR AWD för 550k efter bonus. Det kommer att börja bli svettigt för de som vill sälja bensin eller dieselbilar till tjänstebilssektorn framöver.
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Så 30000kr över natten. Jämför man med en 2019 får man värmepump, dubbel isolerglas, chrome delete, nyare interiör, bättre mittkonsoll, panasonic batteri 82kWh, nya framljus, elektrisk baklucka.
Jag hade personligen aldrig köpt en begagnad 2019 eller 2020.
Senast redigerad av NEO, redigerad totalt 1 gånger.
Välkommen magsår, Model 3 LR kostar nu 550.000kr efter SMBP*
Lider med alla som har Model 3 från 2019 ...
teslaiettnötskal.png
* Plus destinationsavgift osv osv osv
Jag har en Performance med dragkrok, vad kostar den nu?
Finns inga performance med dragkrok, heller inte LR RWD.
Men man kan jämföra en 3 LR med acceleration boost som kostar 619.900kr + 14000kr i dragkrok + 19200kr i boost minus 70000kr i premie: 583100kr efter SMBP.
Bra att det går åt rätt håll, men fortfarande nästa 20 000kr mer än vad jag betalde 2019. Den höjda bonusen kompenserar ju lite för det iofs.
Dyrare dragkrok. Det är nära på skandal att ta 14000kr för en lös dragkrok.
Var hittade du en M3lrAwd för 599 2019? jag betalade 681 för min vita som en av de första 2019.
Välkommen magsår, Model 3 LR kostar nu 550.000kr efter SMBP*
Lider med alla som har Model 3 från 2019 ...
* Plus destinationsavgift osv osv osv
Vilken bra nyhet!
Men jag tror inte du behöver lida med oss som har en -19, inte med mig i alla fall.
Vi har ju fått köra dem i två år. Dessutom, min konfiguration går inte att beställa längre (LR RWD).
Vad är fördelen med LR RWD?
LR RWD har inte väsentligt högre WLTP än LR AWD idag med värmepump, minns jag rätt kostade väl även LR RWD närmare 570.000kr efter SMBP om man skulle ha autopilot, och då kom den som solid svart. 20km mer i WLTP för avsaknaden av värmepump AWD och alla nya detaljer är inget som lockar mig iaf, mindre batteri och degradering på två år gör nog att en ny LR med värmepump och 82kWh går längre än en gammal LR RWD, och dessutom med det viktigaste, fullt fäste oavsett säsong (vi bor ändå i ett vinterland)
Nu är skillnaden mellan performance och lr awd lagom.
Hur mkt sänktes dom i natt?
Lr awd 30000kr
Performance 0kr
Sr+ ?
Tror inte beg priserna på 2019 kommer på påverkas så mycket, är nog mer 2020 och 2021 som påverkas mest
Håller med, för en privatperson var ju valet lätt mellan LR och LR P tidigare. Inte längre, jag hade nog gått för en LR med acc boost och krok istället mot tidigare 100% LR P. SR+ har 0kr i förändrat pris.
Senast redigerad av NEO, redigerad totalt 1 gånger.
Hade det inte varit för finansiering erbjudandet, så hade detta känns lite irriterande för oss som hämtade ut bilar i Mars månad.
Nu blir det inte lika stor skillnad ifall du planerar att ha bilen ett tag som jag gör.