Beg M3 med vit klädsel

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 615
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Beg M3 med vit klädsel

Inlägg av Arn »

Det är verkligen fåtal sådana bilar ute

Vad kan man som ägare av sådan bil förvänta sig i andrahandsvärde jfm en bil med svart klädsel

Skiljer sig detta beroende på om man byter in hos hos Tesla eller säljare på KVD eller privat?
Anonymous FTW
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 apr 2020 16:52

Re: Beg M3 med vit klädsel

Inlägg av Anonymous FTW »

Tror inte det är någon skillnad. Tesla valde nog svart som grundkonfiguration för att de flesta valde det. Tycker vitt är okej men smuts syns ju som sagt bättre och en begagnad bil är i regel smutsigare och mer sliten än i en ny.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3246
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Beg M3 med vit klädsel

Inlägg av Niklas Z »

Jag var och tvättade och städade ur min bil nu på eftermiddagen. De vita sätena är enkla att hålla rena. Det svarta golvet är det stora problemet ur smutssynpunkt. Där syns smutsen väl.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Claes
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 05 apr 2019 14:41
Ort: BÅLSTA
Kontakt:

Re: Beg M3 med vit klädsel

Inlägg av Claes »

Då Tesla har plast ("konstfiber") som klädsel är det inget som helst problem att hålla snyggt och rent.
Åtminstone inte för en vanlig kontorsslav eller motsvarande.
Skulle tro att det kan bli värre om man går direkt från horisontellt läge på garagegolvet till sittande i en vit skinnimitation.
Rent estetiskt är ju vitt fräschare - och sommartid - ack så mycket skönare!
Har inte hört något negativt om Teslas (vita) klädsel, varför det rimligtvis inte har någon negativ inverkan på 2.handsvärdet.
Givet att man sköter om och vårdar. Vårdslöshet (i ordets bokstavliga bemärkelse) är oftast en väg till kapitalförstöring
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 615
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Re: Beg M3 med vit klädsel

Inlägg av Arn »

Det känns som att vit klädsel är det till val man väljer för sig själv som dessvärre inte betalar sig för andrahandsvärde trots att ni priset ligger på 13000 k. De flesta utrustnings val brukar ju ge några kronor på slutpriset
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Beg M3 med vit klädsel

Inlägg av martinot »

Anonymous FTW skrev:
Tror inte det är någon skillnad. Tesla valde nog svart som grundkonfiguration för att de flesta valde det. Tycker vitt är okej men smuts syns ju som sagt bättre och en begagnad bil är i regel smutsigare och mer sliten än i en ny.
När jag beställde vår M3 i början av 2019 så var det exakt samma pris för både svart och vitt, men valde svart för jag tyckte det var snyggare. Men vet många som valde vitt (kostade ju inte heller något på den tiden). Tror inte något av det har betydelse för beg.priset.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Beg M3 med vit klädsel

Inlägg av Tellus »

martinot skrev:
Anonymous FTW skrev:
Tror inte det är någon skillnad. Tesla valde nog svart som grundkonfiguration för att de flesta valde det. Tycker vitt är okej men smuts syns ju som sagt bättre och en begagnad bil är i regel smutsigare och mer sliten än i en ny.
När jag beställde vår M3 i början av 2019 så var det exakt samma pris för både svart och vitt, men valde svart för jag tyckte det var snyggare. Men vet många som valde vitt (kostade ju inte heller något på den tiden). Tror inte något av det har betydelse för beg.priset.
Det kan inte stämma. Vit interiör har alltid kostat extra. I slutet på 2018 och början på 2019 kostade tillägget 11100 kr
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Beg M3 med vit klädsel

Inlägg av martinot »

Tellus skrev:

Det kan inte stämma. Vit interiör har alltid kostat extra. I slutet på 2018 och början på 2019 kostade tillägget 11100 kr
När jag beställde min M3 AWD LR, den 29 april 2019, så var det ingen extra kostnad för att välja vita stolar. 0.-
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Beg M3 med vit klädsel

Inlägg av Tellus »

martinot skrev:
Tellus skrev:

Det kan inte stämma. Vit interiör har alltid kostat extra. I slutet på 2018 och början på 2019 kostade tillägget 11100 kr
När jag beställde min M3 AWD LR, den 29 april 2019, så var det ingen extra kostnad för att välja vita stolar. 0.-
Bugg i beställnings sidan?
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Beg M3 med vit klädsel

Inlägg av martinot »

Tellus skrev:
martinot skrev:
Tellus skrev:

Det kan inte stämma. Vit interiör har alltid kostat extra. I slutet på 2018 och början på 2019 kostade tillägget 11100 kr
När jag beställde min M3 AWD LR, den 29 april 2019, så var det ingen extra kostnad för att välja vita stolar. 0.-
Bugg i beställnings sidan?


Säljaren jag provkörde med (samma dag vid lunch) nämnde att det var utan kostnad att välja mellan svart och vit interiör. Det som var extra var om man skulle välja andra fälgar än 18" eller annan exteriör färg än svart.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
M3apan
Teslaägare
Inlägg: 334
Blev medlem: 17 dec 2018 23:46

Re: Beg M3 med vit klädsel

Inlägg av M3apan »

martinot skrev:
Tellus skrev:
martinot skrev:
Tellus skrev:

Det kan inte stämma. Vit interiör har alltid kostat extra. I slutet på 2018 och början på 2019 kostade tillägget 11100 kr
När jag beställde min M3 AWD LR, den 29 april 2019, så var det ingen extra kostnad för att välja vita stolar. 0.-
Bugg i beställnings sidan?


Säljaren jag provkörde med (samma dag vid lunch) nämnde att det var utan kostnad att välja mellan svart och vit interiör. Det som var extra var om man skulle välja andra fälgar än 18" eller annan exteriör färg än svart.
Då måste du ha hittat ett kryphål. Kollade just slutfakturorna för den LR vi hämtade ut i mars 19 samt den P vi hämtade ut i juni 19 och vi fick betala 11.100:- på båda för vit inredning.

EDIT: kan tillägga att den som hämtades i juni beställdes 5 maj, så inte långt ifrån 29 april.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Beg M3 med vit klädsel

Inlägg av martinot »

M3apan skrev:
martinot skrev:
Tellus skrev:
martinot skrev:
Tellus skrev:

Det kan inte stämma. Vit interiör har alltid kostat extra. I slutet på 2018 och början på 2019 kostade tillägget 11100 kr
När jag beställde min M3 AWD LR, den 29 april 2019, så var det ingen extra kostnad för att välja vita stolar. 0.-
Bugg i beställnings sidan?


Säljaren jag provkörde med (samma dag vid lunch) nämnde att det var utan kostnad att välja mellan svart och vit interiör. Det som var extra var om man skulle välja andra fälgar än 18" eller annan exteriör färg än svart.
Då måste du ha hittat ett kryphål. Kollade just slutfakturorna för den LR vi hämtade ut i mars 19 samt den P vi hämtade ut i juni 19 och vi fick betala 11.100:- på båda för vit inredning.

EDIT: kan tillägga att den som hämtades i juni beställdes 5 maj, så inte långt ifrån 29 april.
Det kan ju varit en kampanj som gällde endast under april månad? Men checkade även med flera olika konfigurationer innan jag beställde. Checkade först på jobbets dator på eftermiddagen efter provkörningen, och även på en annan dator när jag la beställningen när jag var hemma på kvällen när jag både bestämt mig, och även använt en kod från en bekant (för 1 års gratis SuC). Så jag tror absolut inte att det var någon bugg, och har som sagt för mig (även om jag inte själv litar 100% på mitt minne) att Teslasäljaren jag provkörde med nämnde det. Hade nämligen grymt svårt att bestämma mig för vitt (gillade sätena bättre i det) eller svart (gillade instrumentpanelen bättre i trä). Så velade flera ggr. fram och tillbaka. Nu önskar jag nästan att jag valt vitt bara för att då hade jag enkelt kunnat bevisa detta för er andra i tråden! :D

Hämtade ut min i slutet på maj, men när man hämtar ut har dock ingen betydelse för priset (utan det som gäller är när man beställer och genomför köpet).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
kan
elbilist
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 apr 2021 15:31

Re: Beg M3 med vit klädsel

Inlägg av kan »

Hur klarar sig den vita klädseln mot blåjeans?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Beg M3 med vit klädsel

Inlägg av Bjelke »

Väldigt bra så länge det inte handlar om nya mörka och fuktiga jeans :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Beg M3 med vit klädsel

Inlägg av Tars »

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Tesla Model 3 Performance FSD leasingöverlåtelse https://www.blocket.se/vi/96122477.htm

Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Skriv svar