Service - garantijobb eller inte?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
steffe68
Teslaägare
Inlägg: 150
Blev medlem: 18 maj 2020 08:12

Service - garantijobb eller inte?

Inlägg av steffe68 »

Bokade på vinst och förlust uppgradering till HW 3.0 och vips så händer det. Imorgon ska uppgraderingen göras :D

La samtidigt till att ratten knirrar och knakar sedan ett par månader tillbaka. Har långsamt blivit värre. Är väl sannolikt ett enkelt jobb att byta nån bussning eller så. Men till saken: man brukar ju få bekräftelse på servicebesöket per sms eller t.o.m. bli uppringd för att säkerställa att all info är korrekt. Vidare diskuteras lånebil eller Uber fram och tillbaka till verkstan. Så sent som igår har jag försökt ringa Bredden bara för att bli nedkopplad 3 ggr. Valde sedan att svara på den ursprungliga sms-bekräftelsen, och jag till slut svar att de ordnar med Uber. Skönt, då var den issuen ur världen.

Strax därefter kommer sms om att kika i appen och godkänna offerten på servicebesöket och den landar på dryga 3000. För vad? Jo, det gällde ju såklart knirret i ratten. Detta vill jag ju inte acceptera eftersom det är ett garantiärende i min värld, men eftersom det inte går att ringa till Bredden så gör jag det ändå för "att komma vidare i processen". Jag kunde ju ha svarat på senaste sms'et såklart, men tänkte att jag måste ju vidare iaf (och har inte all tid i världen att jaga verkstan)...

Har jag nu godkänt att Tesla kan ta betalt för vad som rimligen måste vara ett garantijobb? Får man kanske alltid en offert oavsett om det är garanti eller ej?

Jag tänker ju självklart ta diskussionen med dom när jag väl kommer dit...
2023 M3P vit/vit
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: Service - garantijobb eller inte?

Inlägg av Yxel »

De specar alltid upp priset även om det är ett garantiärende.
Jag brukar inte godkänna något förräns efteråt dock.
Så man behöver inte godkänna för att komma vidare.
Multicoat Red Model X P100D
Användarvisningsbild
steffe68
Teslaägare
Inlägg: 150
Blev medlem: 18 maj 2020 08:12

Re: Service - garantijobb eller inte?

Inlägg av steffe68 »

Yxel skrev:
De specar alltid upp priset även om det är ett garantiärende.
Jag brukar inte godkänna något förräns efteråt dock.
Så man behöver inte godkänna för att komma vidare.
Tack för infon!
2023 M3P vit/vit
Mastrovious
Inlägg: 31
Blev medlem: 24 feb 2021 22:53

Re: Service - garantijobb eller inte?

Inlägg av Mastrovious »

Hade bilen inne i onsdags, tutan fungerade ej bl a och jag fick upp en löjligt hög summa i appen som offertförslag typ närmare 10k. Bilen är en månad gammal ska tilläggas och de hade såklart gjort fel... men jag godkände inte heller kostnaden utan drog ett sms om det.

(För alla m3 2021 ägare) De hade tydligen en bulletin om att se över potentiellt läckage i taket, fick någon form av tilläggsisolering monterat iaf.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Service - garantijobb eller inte?

Inlägg av LarsL »

steffe68 skrev:
Men till saken: man brukar ju få bekräftelse på servicebesöket per sms eller t.o.m. bli uppringd för att säkerställa att all info är korrekt. Vidare diskuteras lånebil eller Uber fram och tillbaka till verkstan. Så sent som igår har jag försökt ringa Bredden bara för att bli nedkopplad 3 ggr. Valde sedan att svara på den ursprungliga sms-bekräftelsen, och jag till slut svar att de ordnar med Uber. Skönt, då var den issuen ur världen.
Jag har aldrig (som tur är) blivit uppringd av tesla när jag bokat ett ärende. Jag har löst allt via SMS när det gäller lånebil osv.
Skriv svar