Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Dragkrok borta ur konfiguratorn

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Dragkrok borta ur konfiguratorn

Inläggav Teslaägare 12man » 27 apr 2021 19:15

Hoppas de designat om den att likna model y och som troligen refresh x, nya s har också en anvisning? i plasten
ms 76132 "Eleamore"
12man
Teslaägare

Referralkod: hanjo2756

Inläggav Holve » 27 apr 2021 19:31

Jag tror de har tagit bort den för alltid. Att det skulle vara brist på krokar verkar osannolikt..
Holve

Inläggav Teslaägare martinot » 27 apr 2021 19:59

Holve skrev:Jag tror de har tagit bort den för alltid. Att det skulle vara brist på krokar verkar osannolikt..

Ingen aning, men pandemin har orsakat värre leveransproblem än så.

Själv hoppas jag på en bättre krok för framtiden (gillar inte alls den nuvarande smutsiga lösningen).
Bild
Model 3, Long Range, Dual Motor, Svart, AP
Skriv under ett upprop för grönare bilskatter: http://gronbilskatt.nu
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Referralkod: martin65735

Inläggav Teslaägare Jjonas » 28 apr 2021 17:31

fth skrev:Väldigt märkligt att dom skulle ha problem att få fram denna del, jag har monterat drag på min X själv (lång historia...), det är verkligen bara en plåtbit med hål i, iaf bortsett från det yxiga Bosal-fästet, och det är ju verkligen en standardkomponent som många biltillverkare har använt.

Jag har svårt att tro att draget på Model 3 är mer komplicerad, Tesla borde kunna skaka fram dom delarna från dussintals leverantörer.

/fth

Kroken på Model 3 kommer från Westfalia. Inget dom gör själva.

Jag tror inte man ska underskatta Coronans långsiktiga effekter på tillgång av olika varor. Kretsbristen är bara början.
Tesla Model 3 Deep Blue LR RWD Dragkrok
Användarvisningsbild
Jjonas
Teslaägare

Referralkod: jonas70967

Inläggav Teslaägare martinot » 29 apr 2021 11:13

NiklasTesla skrev:
Jjonas skrev:
fth skrev:Väldigt märkligt att dom skulle ha problem att få fram denna del, jag har monterat drag på min X själv (lång historia...), det är verkligen bara en plåtbit med hål i, iaf bortsett från det yxiga Bosal-fästet, och det är ju verkligen en standardkomponent som många biltillverkare har använt.

Jag har svårt att tro att draget på Model 3 är mer komplicerad, Tesla borde kunna skaka fram dom delarna från dussintals leverantörer.

/fth

Kroken på Model 3 kommer från Westfalia. Inget dom gör själva.

Jag tror inte man ska underskatta Coronans långsiktiga effekter på tillgång av olika varor. Kretsbristen är bara början.

Eller är det så att vi nu snarare börjar se resultat av exponentiell tillväxt av människor på en planet med ändliga resurser? Brist på mycket snart?

Vilka legeringar och material görs M3-kroken från Westfalia av?

Jag finner det (utan att veta mer) som högst osannolikt att det skulle vara något problem eller någon rotorsak till det.

Skulle, utan att känna till fakta i fallet, gissa på att det antingen varit större efterfrågan på M3, och på krok (kanske från oss här i Europa där M3 sålt extremt väl), en logistiskt problem med tillverkning/leveranser från Westfalia pga. pandemin (kanske tillverkas i Kina, som fortfarande är en katastrof gällande Cv19), eller att Tesla väntar på en ny bättre mer praktisk lösning.
Bild
Model 3, Long Range, Dual Motor, Svart, AP
Skriv under ett upprop för grönare bilskatter: http://gronbilskatt.nu
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Referralkod: martin65735

Inläggav Hoffster » 29 apr 2021 18:56

För er information: Nu ikväll (29e) dök det upp en hel drös med nya Long Range (614km)med dragkrok som lagerbilar. De har ju varit slut några dagar, men kom tillbaka på något sätt? Jag knep en blå utan att tänka... :D
Hoffster

Inläggav dfa » 29 apr 2021 19:00

Hoffster skrev:För er information: Nu ikväll (29e) dök det upp en hel drös med nya Long Range (614km)med dragkrok som lagerbilar. De har ju varit slut några dagar, men kom tillbaka på något sätt? Jag knep en blå utan att tänka... :D

Vilket pris fick du? Verkar som de gamla priserna är de som är angivna?
dfa

Inläggav Hoffster » 29 apr 2021 19:21

dfa skrev:
Hoffster skrev:För er information: Nu ikväll (29e) dök det upp en hel drös med nya Long Range (614km)med dragkrok som lagerbilar. De har ju varit slut några dagar, men kom tillbaka på något sätt? Jag knep en blå utan att tänka... :D

Nädå, 619k + drag + blå lack, så det är ju efter prissänkningen. Dock har lagerbilarna transportavgiften inkluderad redan från början så därför kanske det ser lite dyrare ut än om man bygger en. Då tillkommer den avgiften på slutet istället.

Nu ska jag bara få bekräftat att den kommer innan 1e juli så man inte gamblar med förmånsvärdena. Borde ju vara lugnt om den redan är på båt. Undrar fortfarande var de kom ifrån dock, de var ju slut med nyss…
Hoffster

Inläggav Teslaägare pefreli » 29 apr 2021 20:28

Hoffster skrev:
dfa skrev:

Nädå, 619k + drag + blå lack, så det är ju efter prissänkningen. Dock har lagerbilarna transportavgiften inkluderad redan från början så därför kanske det ser lite dyrare ut än om man bygger en. Då tillkommer den avgiften på slutet istället.

Nu ska jag bara få bekräftat att den kommer innan 1e juli så man inte gamblar med förmånsvärdena. Borde ju vara lugnt om den redan är på båt. Undrar fortfarande var de kom ifrån dock, de var ju slut med nyss…

Kanske de plockade bort krok som tillval för att de ville sälja av lite lagerbilar med krok :lol:

Teslas vägar äro outgrundliga ;)
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare

Inläggav Teslaägare markuswesterberg » 30 apr 2021 10:47

pefreli skrev:
Hoffster skrev:
dfa skrev:

Kanske de plockade bort krok som tillval för att de ville sälja av lite lagerbilar med krok :lol:

Teslas vägar äro outgrundliga ;)

Det låter troligt. Kommer förhoppningsvis en uppdaterad krok känns det som! Synd när man precis beställt men uppdaterade kroken lär ju bli dyrare tänker jag :)
Användarvisningsbild
markuswesterberg
Teslaägare

Referralkod: olof60414

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3