Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Körde Stocholm - Arvika utan spökbromsningar

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Körde Stocholm - Arvika utan spökbromsningar

Inläggav Teslaägare MWall » 03 maj 2021 21:02

steffe68 skrev:
Om alla skrev i sin signatur vad man hade för bila(r) skulle det ju underlätta.....

Sant! Men i sektionen om Model 3 så blir det samtidigt överkurs ;)

Sektioner? Finns det sektioner? :o

Sorry, jag går alltid in via "senaste inlägg" och då tappar man lätt det där med vilken sektion man är i. :oops:
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inläggav Teslaägare ChristerSjo » 03 maj 2021 21:10

MWall skrev:
steffe68 skrev:
Om alla skrev i sin signatur vad man hade för bila(r) skulle det ju underlätta.....

Sorry, jag går alltid in via "senaste inlägg" och då tappar man lätt det där med vilken sektion man är i. :oops:

Exat MrWall, därav vore det intressant om du la till vilken bil du hade i signatur ;)
Tesla Model 3 Vit/Vit/19 tum/Drag/FSD levererad 2019-09-23, förmånsbil
Zoe 2019 41 kWh, inköp begagnad privat juli 2020.
21 kWp solceller. 5 stycken vakuum solfångare kopplad mot 500L. Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten som värmer hus och varmvatten.
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare

Referralkod: christer89272

Inläggav Teslaägare MWall » 03 maj 2021 21:19

ChristerSjo skrev:
MWall skrev:
steffe68 skrev:

Exat MrWall, därav vore det intressant om du la till vilken bil du hade i signatur ;)

Signatur? Finns det signaturer? :shock:
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inläggav Teslaägare steffe68 » 03 maj 2021 21:23

MWall skrev:
ChristerSjo skrev:
MWall skrev:
steffe68 skrev:

Signatur? Finns det signaturer? :shock:

Ja, ja, signatur är bra :) Vet att jag har min default på att visas men det syns inte på en mobil (pcn ok)?
2019 M3 LR vit drag acc-boost
Användarvisningsbild
steffe68
Teslaägare

Inläggav Teslaägare mikebike » 04 maj 2021 07:16

Signaturen syns i mobilen om man vänder telefonen horisontellt...
Volvo PV 544 S 1963
Tesla Model 3 LR 2021
Tesla Model Y LR 2022? beställd
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare

Referralkod: mikael72656

Inläggav Teslaägare steffe68 » 04 maj 2021 07:53

mikebike skrev:Signaturen syns i mobilen om man vänder telefonen horisontellt...

Haha, så enkelt det kan vara ibland :D
Användarvisningsbild
steffe68
Teslaägare

Inläggav Hok » 04 maj 2021 20:28

mikebike skrev:Signaturen syns i mobilen om man vänder telefonen horisontellt...
Jag som använder Tapatalk på mobilen ser inga signaturer vare sig jag har mobilen vertikalt eller horisontellt.
Hok

Inläggav Teslaägare LarsL » 04 maj 2021 21:00

Har inte haft spökbromsningar på den senaste mjukvaran utan det hatfullast på, tills i måndags då den fick för sig att ett par motorcyklar/mopeder var fotgängare. Jag brukar inte titta i skärmen i vanliga fall men nu var ju bilen enormt störig så jag var tvungen att se vad som var fel. Första inbromsningen var rejält obehaglig då bilen panikbromsade vilket är begripligt om den tror att det står två personer framför den på vägen.

Jag har lagt in mina bilar med hårdvaru- och mjukvaruversion i signaturen.
Tapatalk är inte det lite som ett vanligt forum fast med reklamavbrott?
Nissan Leaf 30 kWh Tekna
Tesla Model 3 SR+, dragkrok, HW2.5, mjukvara 2021.4.15
Beställt CyberTruck AWD
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Referralkod: lars74032

Inläggav Teslaägare steffe68 » 04 maj 2021 21:01

Hok skrev:
Jag som använder Tapatalk på mobilen ser inga signaturer vare sig jag har mobilen vertikalt eller horisontellt.

Nä, kände nästan dolda kameran nånstans när jag vände o vred :D ...men ingen signatur uppenbarade sig för mig heller
Användarvisningsbild
steffe68
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Elix747 » 04 maj 2021 21:23

När jag läste starten på denna tråd så var jag precis på väg att skriva en ny tråd om frånvaron av spökbromsninga senaste tiden. Jag upplever att spokbromsningarna i stort sett försvunnit sedan ca 3 månader tillbaka. Det är inte så att bilen alldrig bromsat eller sänkt hastigheten, men jag tycker att dessa varit motiverade. Tex sänker bilen hastigheten till 70 i kurvorna på E6 mellan runt Tingstadstunneln eller om det dyker in bilar i filen. Bilen är även försiktig i krångliga situationer med dåliga/obefintliga linjer.

Det har hänt att bilen försiktigt sänkt hastigheten vid trång passage av lastbil, men det räknar jag inte som spökbroms. Inga broms vid någon påfart på motorväg. Givetvis sänker bilen hastigheten på den kurviga avfarten.

Jag kör ofta AP på motorväg, men även ibland på bra landsväg. Då fungerar det riktigt bra. Jag testar ibland även på dåliga landsvägar, men då mest för att testa systemet och med extra uppmärksamhet och då är det ju mest autostyrning som får det svårt.

Jag tycker det är stor skillnad till det bättre. AP:s förmåga på Versionerna under de senaste 2 åren har ju dock varierat en del till det bättre eller sämre. Vad gäller spökbromsningar så har jag inga. Just nu saknar jag att hastigheten skall bli rätt hela tiden.

TM3 LR AWD AP2.5 2019. För er som saknar signaturer. (Jag ser heller inga signaturer mobilen hur jag än vänder och vrider. Inte ens uppochner ned på. )
TM3 LR AWD 19” Black, modellår 2019
Användarvisningsbild
Elix747
Teslaägare

Referralkod: magnus69767

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3