Bästa sättet att sälja sin tesla model 3?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Gussun
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 okt 2019 22:51

Bästa sättet att sälja sin tesla model 3?

Inlägg av Gussun »

Hej!
Jag kommer pga hälsoskäl stänga ner min firma och sälja min tesla.
Det är ingen panik men jag tänker att jag ska sälja inom närmsta halvåret.

Finns det någon som har bra tips på vart eller hur jag ska gå till väga för att sälja den på enklast (och bästa) sätt? Jag orkar inte riktigt med däcksparkare så jag hoppar gärna blocket. Alla tips mottages tacksamt! :-)

/Gustav
Senast redigerad av Gussun, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Bästa sättet att sälja sin tesla model 3?

Inlägg av Bjelke »

En annons här kan ju funka ganska bra till att börja med :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Gussun
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 okt 2019 22:51

Re: Bästa sättet att sälja sin tesla model 3?

Inlägg av Gussun »

Ah tänkte inte på det. Får ta och lägga upp en.
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1492
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Bästa sättet att sälja sin tesla model 3?

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Blocket är en fantastisk marknadsplats!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14479
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Bästa sättet att sälja sin tesla model 3?

Inlägg av taliz »

Hör med tex Fordonsbolaget eller Riddermarks, dom brukar ge hyfsade bud(särskilt för momsbefriade).
Annars är ju kvd, netbil mfl också mkt smidigt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Gussun
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 okt 2019 22:51

Re: Bästa sättet att sälja sin tesla model 3?

Inlägg av Gussun »

Tack för tipset om riddermark etc. Ska begära in offerter och se vad de ger. :)
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3624
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Bästa sättet att sälja sin tesla model 3?

Inlägg av Tellus »

Lägg upp en budgivning här på forumet under köp o sälj, med reservation att ej sälja till högsta priset om det känns för lågt.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Hebbe
Teslaägare
Inlägg: 150
Blev medlem: 03 nov 2016 17:34
Ort: Västerås

Re: Bästa sättet att sälja sin tesla model 3?

Inlägg av Hebbe »

Jag sålde min S via "Vi säljer din bil". fick mycket bättre bud från dem jämfört med Teslas inbyte. Jag accepterade inte deras första bud, men de justerade det vartefter och till sist så låg de avsevärt över Teslas bud.
Användarvisningsbild
alvenzo
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 29 okt 2019 14:34

Re: Bästa sättet att sälja sin tesla model 3?

Inlägg av alvenzo »

Jag tycker du ska kolla vad firmorna erbjuder och sen sälja den till en privatperson för samma pris eller några laxar över, det gjorde jag med min Kia. Förstår inte missunnsamheten i att inte göra det, säljaren förlorar inget på det men köparen vinner på det. Men det är ju bara jag, alla gör ju som de vill och har såklart rätt till det :)
Användarvisningsbild
Matthiaz
Teslaägare
Inlägg: 143
Blev medlem: 25 jun 2019 08:36

Re: Bästa sättet att sälja sin tesla model 3?

Inlägg av Matthiaz »

Har du moms kvar på bilen om det är via din firma så är den rätt lättsåld.
Jag fick bäst bud av Viköperdinbil, betydligt högre än Tesla, riddermarks och Fordonsbolaget bjöd.
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Bästa sättet att sälja sin tesla model 3?

Inlägg av OfarligTesla »

alvenzo skrev:
Jag tycker du ska kolla vad firmorna erbjuder och sen sälja den till en privatperson för samma pris eller några laxar över, det gjorde jag med min Kia. Förstår inte missunnsamheten i att inte göra det, säljaren förlorar inget på det men köparen vinner på det. Men det är ju bara jag, alla gör ju som de vill och har såklart rätt till det :)
Bara av att behöva ha med människor att göra skulle jag behöva få ut typ 50k mer än att bara byta in eller lämna till handlare. Annars är det inte värt besväret. Inbytespriserna har dessutom börjat bli så pass bra nu att det inte lär hända att få ut så mycket extra.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Bästa sättet att sälja sin tesla model 3?

Inlägg av Remuz »

OT kanske men hur funkar det med viköperdinbil. Fick estimat på 558k för min. Hade tänkt mig 560k så är det vad jag får när jag åker dit med den så dumpar jag den bums, men det finstilta säger att det kan dras upp och ner när man kommer dit
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
alvenzo
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 29 okt 2019 14:34

Re: Bästa sättet att sälja sin tesla model 3?

Inlägg av alvenzo »

OfarligTesla skrev:
alvenzo skrev:
Jag tycker du ska kolla vad firmorna erbjuder och sen sälja den till en privatperson för samma pris eller några laxar över, det gjorde jag med min Kia. Förstår inte missunnsamheten i att inte göra det, säljaren förlorar inget på det men köparen vinner på det. Men det är ju bara jag, alla gör ju som de vill och har såklart rätt till det :)
Bara av att behöva ha med människor att göra skulle jag behöva få ut typ 50k mer än att bara byta in eller lämna till handlare. Annars är det inte värt besväret. Inbytespriserna har dessutom börjat bli så pass bra nu att det inte lär hända att få ut så mycket extra.
Jo jag vet att vissa tycker så, kan själv förstå poängen. Men som jag ser det så ska det vara någon som vet vad de köper som köper bilen och då kan man lätt sålla bort alla däcksparkare och om någon vill komma och titta får de göra det under förutsättning att de köper bilen om de inte hittar väsentliga fel. Alternativt lägga en icke återbetalbar handpenning. Om (när?) jag köper M3 så kommer jag se det som en leverans bara, ingen bilvisning, oavsett om jag köper bilen privat eller av företag. Samma gäller när jag säljer.
Remuz skrev:
OT kanske men hur funkar det med viköperdinbil. Fick estimat på 558k för min. Hade tänkt mig 560k så är det vad jag får när jag åker dit med den så dumpar jag den bums, men det finstilta säger att det kan dras upp och ner när man kommer dit
Jag skulle sälja en Auris för några år sen och gick dit. Fick ett "erbjudande" om över 80tkr och åkte då dit. De testade och höll på i några timmar och sen erbjöd de 40k, helt utan att det var något fel på bilen. Svarade givetvis inte ja, men fick dagen efter ett erbjudande om 42k, sen 45 och tillslut någon vecka senare 50k. Bilen låg på 90k på blocket så jag la ut den för 80 och sålde den för 70 vilket gick väldans snabbt, men jag fick lite mer än erbjudet och säljaren betalade mindre än annars.
Användarvisningsbild
M3170
Teslaägare
Inlägg: 71
Blev medlem: 08 mar 2021 22:38

Re: Bästa sättet att sälja sin tesla model 3?

Inlägg av M3170 »

Absolut bästa och säkraste sätet att sälja en bil är att använda KVD. Så får du garanterat maxpris vad marknaden ger, samt att du slipper problem om nåt sker i efterhand, för alla reklamationer går till KVD och inte dig, du slipper bli mordhotad som min kompis blev när en köpare ångrade dig ett par månader senare och krävde att få lämna tillbaka bilen ock få alla pengar tillbaka.
Användarvisningsbild
M3170
Teslaägare
Inlägg: 71
Blev medlem: 08 mar 2021 22:38

Re: Bästa sättet att sälja sin tesla model 3?

Inlägg av M3170 »

Tesla erbjöd mig 213kkr för min XC60 och Volvohandlaren jag köpte den ifrån erbjöd mig 220kkr, tror inte riddermark skulle erbjuda så mycket mer heller. Den gick för 275kkr på KVD så jag är klart nöjd med dom.
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 619
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Re: Bästa sättet att sälja sin tesla model 3?

Inlägg av Arn »

Var i forumet annonserar man om man vill sälja något? Ska byta från årsmodell 2020 till 2021 och tänkte sälja min trådlösa mobilladdare.
Användarvisningsbild
Matthiaz
Teslaägare
Inlägg: 143
Blev medlem: 25 jun 2019 08:36

Re: Bästa sättet att sälja sin tesla model 3?

Inlägg av Matthiaz »

Remuz skrev:
OT kanske men hur funkar det med viköperdinbil. Fick estimat på 558k för min. Hade tänkt mig 560k så är det vad jag får när jag åker dit med den så dumpar jag den bums, men det finstilta säger att det kan dras upp och ner när man kommer dit
Du får ett uppskattat pris på nätvärderingen. Sen när du visar upp bilen kan dom sänka sitt bud om dom hittar nåt dom inte tycker stämmer med infon dom fått av dig eller fel. Jag sålde bilen till vikoperdinbil. Dom drog inte av något, fick betalt det jag hade fått på nätvärderingen.
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
Skriv svar