Tesla modell 3 vinner elbils test

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Elix747
Teslaägare
Inlägg: 660
Blev medlem: 06 mar 2019 23:13
Ort: Borås

Re: Tesla modell 3 vinner elbils test

Inlägg av Elix747 »

Arn skrev:
Borde inte problemet med vindbrus framtill vara löst med laminerade rutor?
Hag märker ingen noterbar skillnad i ljud på min 2019 mot den nya jag provkörde för 2 månader sedan. För övrigt är det väl däck/vägljud som är den största ljudkällan. Har även diskuterats i andra trådar.
TM3 LR AWD 19” Black, modellår 2019
Användarvisningsbild
ducce916
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 19 jun 2020 08:50
Ort: Höllviken

Re: Tesla modell 3 vinner elbils test

Inlägg av ducce916 »

BrooklynS skrev:
Det skall bli intressant att se när ”journalister” orkar läsa instruktionsboken för de bilar de ”testar”.

Då hade de tex förmodligen upptäckt redan 2019 att man kan ställa in hur mycket servoverkan man vill ha på styrningen i Tesla 3.
Så slipper de klaga på för trög/för lätt styrning. Ett exempel.
Journalistens kritik av styrningen förvånade mig, är det någon skillnad på SR+ och LR i tröghet eller upplevelse?
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Tesla modell 3 vinner elbils test

Inlägg av MWall »

Arn skrev:
Borde inte problemet med vindbrus framtill vara löst med laminerade rutor?
Sitter dörren snett eller liknande så att inte rutan sluter tätt så hjälper inga laminerade rutor i hela världen.
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1547
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Tesla modell 3 vinner elbils test

Inlägg av pefreli »

Elix747 skrev:
Arn skrev:
Borde inte problemet med vindbrus framtill vara löst med laminerade rutor?
Hag märker ingen noterbar skillnad i ljud på min 2019 mot den nya jag provkörde för 2 månader sedan. För övrigt är det väl däck/vägljud som är den största ljudkällan. Har även diskuterats i andra trådar.
Har också kört båda och upplevde inte heller någon noterbar skillnad med laminerad ruta.

Vill man ha en tyst bil är det nog framförallt fälgar och däck man ska foka på.

Jag körde PS2 (20 tum) i förra veckan och vägljudet på de dåliga skånska motorvägarna var något högre än min Model 3-19 (19 tum).

Något mindre vindbrus i PS2 dock. Antar att de karmlösa dörrarna i Teslan påverkar något. Upplever dock inte vindbruset som ett stort problem.

Jag tror det blir ännu en Tesla om jag byter i närtid. PS2 upplever jag för trång och svår att leva med på långfärd. Jag tycker även den känns lite plastigare på förarplats med mkt hårdplast som skaver mot högerben och armbågar. Dessutom dyrare än Model 3.

MB känns inte aktuell öht. Det är väl först nu med EQS som de börjar göra elbilar ”från grunden”.

ID4 känns lite som en besvikelse. Dessutom trött i jämförelse med Model 3 och PS2. Har inte heller behov av SUV. Men jag får nog ge den chansen med en provkörning. Kanske GTX kan göra bilen mer intressant. Men med utrustning blir den ju nästan lika dyr som Teslan.
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Skriv svar