PPF samt lackförsegling GBG

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

ElectRickard
Inlägg: 6
Blev medlem: 17 feb 2021 20:38

PPF samt lackförsegling GBG

Inlägg av ElectRickard »

Skulle gärna vilja ha tips på ställen som gör ppf samt lackförsegling typ ceramic i Göteborg med omnejd.
Ungefärlig kostnad? Lånebil?

Har en svart SR+ och det känns ohållbart att inte hjälpa lacken att hålla sig tjusig.
Användarvisningsbild
flojon
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 07 feb 2020 00:10
Ort: Göteborg

Re: PPF samt lackförsegling GBG

Inlägg av flojon »

Hej,

Jag behandlade min Model 3 med Ceramic Pro hos Angelwax i Bäckebol. Var väldigt nöjd!
Dock osäker om dem fortfarande utför Ceramic Pro eftersom det inte står med på deras hemsida längre. Valde typ Guld paket med tror 3 lager för strax över 10.000kr. Ingen lånebil vad jag vet.
Tesla Model 3 LR AWD uthämtad 20/3-20
Användarvisningsbild
T-PWR
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 18 okt 2020 22:20
Ort: Smålandsstenar

Re: PPF samt lackförsegling GBG

Inlägg av T-PWR »

InWrap strax norr om Göteborg använde jag mig av. Rekommenderas.
bearBrum
Inlägg: 49
Blev medlem: 08 mar 2021 13:41
Ort: Göteborg

Re: PPF samt lackförsegling GBG

Inlägg av bearBrum »

Körde på Ceramic pro på Stjärnbilvård i Gbg efter att ha läst om dem i en annan tråd här.. Ligger nära Bilia i Sisjön. Är nöjd! :)
bearBrum
Inlägg: 49
Blev medlem: 08 mar 2021 13:41
Ort: Göteborg

Re: PPF samt lackförsegling GBG

Inlägg av bearBrum »

bearBrum skrev:
Körde på Ceramic pro på Stjärnbilvård i Gbg efter att ha läst om dem i en annan tråd här.. Ligger nära Bilia i Sisjön. Är nöjd! :)
ECA912D0-230F-46BB-9E10-E077F8453C26.jpeg
ElectRickard
Inlägg: 6
Blev medlem: 17 feb 2021 20:38

Re: PPF samt lackförsegling GBG

Inlägg av ElectRickard »

Tack för alla svar
Jag kollar lite med dem ni skrev om så får vi se vad det blir
Användarvisningsbild
code rob
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 06 jul 2021 13:13

Re: PPF samt lackförsegling GBG

Inlägg av code rob »

Jag ligger lite efter med att ta tag i PPF till min röda M3, som nu är 1,5 mån gammal. Redan lyckats få två små stenskott, nästan osynliga men vill inte ha fler... Har också avvaktat med att vaxa/lackförsegla för jag tänkt lägga PPF, så lite trött på smutsen. När man inte har någon erfarenhet så blir det lite av en djungel och förvirrat, fastän det säkert är en lätt grej.

Efter att ha sökt och researchat, så har jag hittat dessa alternativen i göteborgstrakten:
* InWrap (stenungsund)
* WTP Dekor (bäckebol) - talats mycket varmt om här - kör med STEK.
* DITEC (sisjön) - inte hört så mycket kommentarer om - kör med XPEL.
* SR Customs (utby/mellby) - inte hört någon nämna dessa - någon som har erfarenhet? Kör med Suntek.

Finns det några fler som man borde överväga? Eller någon som kan säga om någon är bättre eller mer prisvärd än andra?

Jag själv är främst intresserad av att skydda huven, fronten och speglarna. Har inspekterat min gamla bil som jag kört i nästan 15 år, och de enda lackskadorna jag dragit på mig på den är på just huven, samt "tröskeln" vid bagageluckan. Så därför känns det som att man kunde lägga sig på en rätt låg "nivå", men man vill ju inte vara dumsnål. Jag tänker att utöver fronten så skulle det mest värdefulla att skydda vara dörrpanelerna (parkeringsidioter), men de flesta ställen verkar bara ha med det när man skyddar hela bilen... Vill heller inte bara ha delvist skydd på några paneler (det måste väl bli kanter då?). Så lite svårt att veta var man ska dra gränsen... Att lägga 10-25k känns helt rimligt, medans 40-60k känns mer tveksamt.

När det gäller val av själva filmen, så verkar det främst stå mellan XPEL, STEK och Suntek. Som jag förstår det är XPEL och STEK i princip ekvivalenta, gör samma sak, samma kvalité osv. Kanske att STEK är något bättre, eller inte sämre iaf. Vissa säger att STEK är något mer "glossy" än XPEL, vilket är en fördel för mig för jag gillar starkt den djupa röda färgen och varit lite orolig för att den skulle bli lite matt (som jag tycker mig ha sett att den kan bli). Sedan verkar Suntek eventuellt ligga ett snäpp över XPEL/STEK? Men jag har ingen koll på prisvärdhet eller hållbarhet...

Men sedan gäller att (bra installation + sämre PPF) > (dålig installation + bättre PPF), så det gäller ju att hitta rätt kombo :)
Skriv svar