En model 3 i väntan på X

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Lipo
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 apr 2021 16:57

En model 3 i väntan på X

Inlägg av Lipo »

Beställt en model tre i väntan på X men funderar om det ev är bättre med en begagnad än en ny. Skiljer dock inte så mycket i pris när vi kikar. Tanken är att ha bilen 7-12 månader beroende på när X kommer. Model tre p i minsta laget för oss.

Hur har värdeminskningen på era bilar sett ut ungefär? Vi kommer köra 1000-1500 mil som mest.

Klocka tankar och synpunkter tas tacksamt emot.
Senast redigerad av Lipo, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5480
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: En model 3 i väntan på X

Inlägg av OfarligTesla »

Jag byter in en 16 månader gammal 3a till Tesla (som visserligen knappt gått något) och får 68k mindre än vad en ny kostar efter miljöbilspremien. Skulle inte tro det är lätt att hitta någon bil som är värd att köpa begagnad mot att köpa en ny just nu tyvärr.
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1570
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: En model 3 i väntan på X

Inlägg av renes »

Lipo skrev:
Beställt en model tre i väntan på X men funderar om det ev är bättre med en begagnad än en ny. Skiljer dock inte så mycket i pris när vi kikar. Tanken är att ha bilen 7-12 månader beroende på när X kommer. Model tre p i minsta laget för oss.

Hur har värdeminskningen på era bilar sett ut ungefär? Vi kommer köra 1000-1500 mil som mest.

Undrar även om någon kan tyda detta vin huruvida det är det senaste batteriet och inredning eller ej? 5YJ3E7EB5MF968054

Klocka tankar och synpunkter tas tacksamt emot.
Gå till:

https://teslatap.com/vin-decoder/

Så får du åtminstone lite info.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Lipo
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 apr 2021 16:57

Re: En model 3 i väntan på X

Inlägg av Lipo »

OfarligTesla skrev:
Jag byter in en 16 månader gammal 3a till Tesla (som visserligen knappt gått något) och får 68k mindre än vad en ny kostar efter miljöbilspremien. Skulle inte tro det är lätt att hitta någon bil som är värd att köpa begagnad mot att köpa en ny just nu tyvärr.
Det är ju väldigt bra på 16 månader. Tänker att åldern gör mer än milen på en tesla generellt. Om den gått 1000-2000 borde inte göra så stor skillnad på priserna är min gissning.

Och gällande begagnat så är känslan att det knappt är värt det. Väldigt små skillnader och då får man inte de nyheterna som finns på 2021:an.

Dock kom lagerbilen med 19 tums fälgarna vilket eg kändes lite onödigt plus att jag skulle vilja veta om det är det senaste batteriet som folk diskuterar.

Det var väl även något med inredningen som skiljde sig mellan de olika 21:orna?
Lipo
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 apr 2021 16:57

Re: En model 3 i väntan på X

Inlägg av Lipo »

renes skrev:
Lipo skrev:
Beställt en model tre i väntan på X men funderar om det ev är bättre med en begagnad än en ny. Skiljer dock inte så mycket i pris när vi kikar. Tanken är att ha bilen 7-12 månader beroende på när X kommer. Model tre p i minsta laget för oss.

Hur har värdeminskningen på era bilar sett ut ungefär? Vi kommer köra 1000-1500 mil som

Klocka tankar och synpunkter tas tacksamt emot.
Gå till:

https://teslatap.com/vin-decoder/

Så får du åtminstone lite info.
Kollat där men man får ju ingen information kring storlek på batteri och sånt. Vad jag förstod var det nya batteriet på 82kw? Och det var något nytt med inredningen också?
Skriv svar