Sida 2 av 2

Re: Tesla model 3 LR eller Ioniq 5 LR

Postat: 10 jun 2021 22:37
av HX100
johansson72 skrev:
taliz skrev:

Du har kollat så fläkten går på max? Rätt utblås aktiverat etc?
Jag skulle nog lägga en ticket annars ja.
Tror jag provat det mesta. Liten kyleffekt. Mitt på dagen går det inte riktigt att få ner temperaturen till behagliga nivåer.

Tänker att det snarare är något som ev krävde någon form av reset. Men har lagt en ticket. Kanske löser sig av sig själv. Vem vet. Bild
Dubbelkollat så att själva AC knappen är i tryckt? Jag missade själv detta för någon dag sen.

Re: Tesla model 3 LR eller Ioniq 5 LR

Postat: 11 jun 2021 00:45
av johansson72
Dubbelkollat så att själva AC knappen är i tryckt? Jag missade själv detta för någon dag sen.[/quote]

Tack! Håller med, kan vara lätt att missa. :) Men A/C är markerad. Något skumt, kyler men inte tillräckligt för att få ner temperaturen. Men det löser sig helt säkert. Frågan var mest om någon annan hade upplevt det samma och hade en enkel fix.

Re: Tesla model 3 LR eller Ioniq 5 LR

Postat: 11 jun 2021 08:19
av heldiggrisen
johansson72 skrev:
Tack! Håller med, kan vara lätt att missa. :) Men A/C är markerad. Något skumt, kyler men inte tillräckligt för att få ner temperaturen. Men det löser sig helt säkert. Frågan var mest om någon annan hade upplevt det samma och hade en enkel fix.
Skumt. Hör du kompressorn?
Den sitter framför lite till höger om chauffören, kompressorn kyler också batteriet, så lite tråkigt om den är sönder.
Följ manualen steg för steg (sidan 146) innan du gör en felanmälan.
https://www.tesla.com/sites/default/fil ... ope_sv.pdf

Re: Tesla model 3 LR eller Ioniq 5 LR

Postat: 11 jun 2021 09:29
av Mickep
Prismässigt så är det SR+ mot ioniq 5. om ioniq5 kom in på suc nätverket så skulle det bli svårare. Det säger jag bara. ioniq är suvaktiv och törstigare men har praktiska egenskaper som en del föredrar.
om priserna varit som norge. helt annat.

Re: Tesla model 3 LR eller Ioniq 5 LR

Postat: 11 jun 2021 19:23
av martinot
Mickep skrev:
Prismässigt så är det SR+ mot ioniq 5. om ioniq5 kom in på suc nätverket så skulle det bli svårare. Det säger jag bara. ioniq är suvaktiv och törstigare men har praktiska egenskaper som en del föredrar.
om priserna varit som norge. helt annat.
Jo, det är ju olika bilar. Effektiv sedan vs. stor SUV (som verkar effektiv, för att vara just stor SUV).

Är nog olika användningsområden. Tror en MY SR+ kommer gå mer direkt upp mot denna.

Re: Tesla model 3 LR eller Ioniq 5 LR

Postat: 11 jun 2021 23:07
av johansson72
heldiggrisen skrev:
johansson72 skrev:
Tack! Håller med, kan vara lätt att missa. :) Men A/C är markerad. Något skumt, kyler men inte tillräckligt för att få ner temperaturen. Men det löser sig helt säkert. Frågan var mest om någon annan hade upplevt det samma och hade en enkel fix.
Skumt. Hör du kompressorn?
Den sitter framför lite till höger om chauffören, kompressorn kyler också batteriet, så lite tråkigt om den är sönder.
Följ manualen steg för steg (sidan 146) innan du gör en felanmälan.
https://www.tesla.com/sites/default/fil ... ope_sv.pdf
Stort tack, lusteläste tidigare även manualen. Hoppades först att det var skit bakom spakarna. BildMen tyvärr det handlar inte om inställningar. Har även provat att göra en återställning av bilen. Upplevelsen nu är lite bastu på hjul.

Lite intresserad av hur man lokalisera ljudet från kompressorn. Är detta en metod: A/C på och sedan av med fläktarna på min. Är det så identifierar om kompressorn kör?

Re: Tesla model 3 LR eller Ioniq 5 LR

Postat: 12 jun 2021 10:54
av heldiggrisen
johansson72 skrev:
heldiggrisen skrev:
johansson72 skrev:
Tack! Håller med, kan vara lätt att missa. :) Men A/C är markerad. Något skumt, kyler men inte tillräckligt för att få ner temperaturen. Men det löser sig helt säkert. Frågan var mest om någon annan hade upplevt det samma och hade en enkel fix.
Skumt. Hör du kompressorn?
Den sitter framför lite till höger om chauffören, kompressorn kyler också batteriet, så lite tråkigt om den är sönder.
Följ manualen steg för steg (sidan 146) innan du gör en felanmälan.
https://www.tesla.com/sites/default/fil ... ope_sv.pdf
Stort tack, lusteläste tidigare även manualen. Hoppades först att det var skit bakom spakarna. BildMen tyvärr det handlar inte om inställningar. Har även provat att göra en återställning av bilen. Upplevelsen nu är lite bastu på hjul.

Lite intresserad av hur man lokalisera ljudet från kompressorn. Är detta en metod: A/C på och sedan av med fläktarna på min. Är det så identifierar om kompressorn kör?
Full kräm på kylningen torde räcka, öppna huven och lyssna.
979D0388-93F7-4D5F-A7F3-75A5F86DC3FE.jpeg