Räckvidd telefonnyckel

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Cincy
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 maj 2021 10:40

Räckvidd telefonnyckel

Inlägg av Cincy »

Haha om ni undrar om räckvidden på telefonen är tillräcklig för att öppna bilen om man råkat låsa in den och sitt kort i främre bagageutrymmet, så är svaret nej.

Som tur var hade en vän nyckel hem till mig och kunde köra och hämta det andra nyckelkortet. Laddsladden hade jag inte heller hunnit få i så blev en timmes menlöst väntande. :lol:
2020 Model 3 LR Performance vit med vit/svart interiör. Lite extra fix på den.
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Räckvidd telefonnyckel

Inlägg av ChristerSjo »

Cincy skrev:
Haha om ni undrar om räckvidden på telefonen är tillräcklig för att öppna bilen om man råkat låsa in den och sitt kort i främre bagageutrymmet, så är svaret nej.

Som tur var hade en vän nyckel hem till mig och kunde köra och hämta det andra nyckelkortet. Laddsladden hade jag inte heller hunnit få i så blev en timmes menlöst väntande. :lol:
Ja man lär sig av sina misstag. :D
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Cincy
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 maj 2021 10:40

Re: Räckvidd telefonnyckel

Inlägg av Cincy »

Snacka om att bli handikappad. Telefon, betalkort, nyckel till bilen. Allt utom räckhåll. Stod iaf utanför ett shoppingcenter så fick rulla laddsladden, dra den över axeln och traska in till infodisken på centret och snällt be om att låna telefon. :lol:
2020 Model 3 LR Performance vit med vit/svart interiör. Lite extra fix på den.
Användarvisningsbild
FinaFisken
Teslaägare
Inlägg: 285
Blev medlem: 07 jul 2018 13:29

Re: Räckvidd telefonnyckel

Inlägg av FinaFisken »

Framluckan kan man väl öppna med 12V som kopplas in på en sladd där bogserkroken fästs?
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 700
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Räckvidd telefonnyckel

Inlägg av Lophornis »

Cincy skrev:
Haha om ni undrar om räckvidden på telefonen är tillräcklig för att öppna bilen om man råkat låsa in den och sitt kort i främre bagageutrymmet, så är svaret nej.

Som tur var hade en vän nyckel hem till mig och kunde köra och hämta det andra nyckelkortet. Laddsladden hade jag inte heller hunnit få i så blev en timmes menlöst väntande. :lol:
Står det inte i manualen att inte förvara bilens kort och mobil på samma ställe?

Man lär sig av misstagen.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Cincy
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 maj 2021 10:40

Re: Räckvidd telefonnyckel

Inlägg av Cincy »

FinaFisken skrev:
Framluckan kan man väl öppna med 12V som kopplas in på en sladd där bogserkroken fästs?
Kan hända :D löste iaf sig den här gången. Men lär sig
2020 Model 3 LR Performance vit med vit/svart interiör. Lite extra fix på den.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Räckvidd telefonnyckel

Inlägg av LarsL »

Räcker ju att någon annan har installerar Tesla appen och använder ditt konto för att låsa upp bilen.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11510
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Räckvidd telefonnyckel

Inlägg av martinot »

Tur att det löste sig! :D

Har man en AW så kan jag rekommendera denna appen: https://www.watchfortesla.com/

Skulle inte förlita mig på enbart den då den kräver BT/4G-koppling för att fungera och att bilen har nätkoppling (har alltid både mobil, och även separat korthållare med kort med), men en mycket bra backup att alltid ha på handleden!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Räckvidd telefonnyckel

Inlägg av Bjelke »

martinot skrev:
Tur att det löste sig! :D

Har man en AW så kan jag rekommendera denna appen: https://www.watchfortesla.com/

Skulle inte förlita mig på enbart den då den kräver BT/4G-koppling för att fungera och att bilen har nätkoppling (har alltid både mobil, och även separat korthållare med kort med), men en mycket bra backup att alltid ha på handleden!
På en riktig AfterWork ska man inte hålla på med appar! :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Cincy
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 maj 2021 10:40

Re: Räckvidd telefonnyckel

Inlägg av Cincy »

martinot skrev:
Tur att det löste sig! :D

Har man en AW så kan jag rekommendera denna appen: https://www.watchfortesla.com/

Skulle inte förlita mig på enbart den då den kräver BT/4G-koppling för att fungera och att bilen har nätkoppling (har alltid både mobil, och även separat korthållare med kort med), men en mycket bra backup att alltid ha på handleden!
Tack för tipset. Skall genast koppla min Garmin.
2020 Model 3 LR Performance vit med vit/svart interiör. Lite extra fix på den.
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Räckvidd telefonnyckel

Inlägg av kenjon »

Har man AW (AppleWatch) med LTE så är det inget problem. Men det kostar ju....
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14474
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Räckvidd telefonnyckel

Inlägg av taliz »

LarsL skrev:
Räcker ju att någon annan har installerar Tesla appen och använder ditt konto för att låsa upp bilen.
Mm eller att man har installerat appen på tex en iPad hemma, och någon där kan låsa upp bilen med den.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar