Framljus

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tobias_rullar
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 24 maj 2021 21:14

Framljus

Inlägg av tobias_rullar »

Jag har idag hämtat ut min nya bil. När jag körde hem den ser det ut som bara 1 framljus fungerar i speglingen i bilen framför. Lyktan på förarsidan ser ut att vara släckt.
Ny-bil-lysen-spegling.png
Så här ser det ut framifrån när jag rullar sakta på en parkering. Båda ljusen fungerar men bara det på passagerar sidan lyser i ovankant. Ska det vara så, är det dimljuset som är på?
Ny-bil-lysen.png
Blinkers och helljus fungerar och inget som poppat upp på skärmen att något är fel.

Sedan sa grabben att backljuset bara lyser på ena sidan. Finns det backljus på båda sidor som ska fungera?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Framljus

Inlägg av Bjelke »

Framljusen vet jag inget om direkt på model 3 men ett backljus ska det vara iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
ReNewAble
Teslaägare
Inlägg: 391
Blev medlem: 08 feb 2020 08:25
Ort: Malmö

Re: Framljus

Inlägg av ReNewAble »

Backljuset är som det ska vara - lyser bara på ena sidan. Vad har du dina ljusinställningar i bilen på?
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Inlägg: 320
Blev medlem: 03 aug 2016 22:37
Ort: Brottby
Kontakt:

Re: Framljus

Inlägg av pinussen »

Ja det där ser trasigt ut, går inte. påverka att bara ena ska lysa. DRL = daylight running light, det som är standard om bilen inte tycker att halvljus behövs. Positionsljus på svenska?

Boka ett ärende i appen för att få det fixat.
Användarvisningsbild
weizf
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 25 apr 2021 19:40

Re: Framljus

Inlägg av weizf »

Borde det inte finnas felkoder för sånt här? Men ja, oavsett måste det vara irriterande att få en sådan överraskning vid leverans av en ny bil.
Användarvisningsbild
tobias_rullar
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 24 maj 2021 21:14

Re: Framljus

Inlägg av tobias_rullar »

ReNewAble skrev:
Backljuset är som det ska vara - lyser bara på ena sidan. Vad har du dina ljusinställningar i bilen på?
Jag kommer faktiskt inte ihåg exakt vad för ljus-inställningar men vet att jag valde auto på några grejor. Jag ska kika på det när jag är i garaget igen.
pinussen skrev:
Ja det där ser trasigt ut, går inte. påverka att bara ena ska lysa. DRL = daylight running light, det som är standard om bilen inte tycker att halvljus behövs. Positionsljus på svenska?

Boka ett ärende i appen för att få det fixat.
Tack! Jag, har bokat ett servicebesök. Det var lite mer som behövdes fixas. Jag har även lagt till problemet med ljuset i listan av vad dom behöver titta på.
weizf skrev:
Borde det inte finnas felkoder för sånt här? Men ja, oavsett måste det vara irriterande att få en sådan överraskning vid leverans av en ny bil.
Ja det är inte helt optimalt. Men det är vad det är, man får försöka att inte störa sig så allt blir negativt. Det är trots allt en förbaskat rolig bil. :)
Användarvisningsbild
LarsA
Teslaägare
Inlägg: 195
Blev medlem: 22 feb 2018 17:12
Ort: Rögla

Re: Framljus

Inlägg av LarsA »

Kanske bäst att kolla och ställa in halv- samt helljus manuellt, om du inte redan har gjort det.
Polestar 2 awd -21
Skriv svar