Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

kris
Inlägg: 23
Blev medlem: 14 jun 2021 12:46
Ort: Eskilstuna

Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av kris »

Hej, ska välja ny tjänstebil och står i valet om jag ska våga ta en elbil.

Det som det står emellan är en Model 3 SR+ alternativt id4 / skoda enyaq sportlinve iv 80.

Vad är fördelen med teslan (föurtom att det står tesla och det är fränt)

Försöker se vad jag får för standardutrustning(kommer ej kunna klämma in några tillval)

Vad finns orginal på teslan?
adaptiv farthållare, någon form av lane-assist, döda vinkel varnare? Vad kan jag förvänta mig?
vintertid, kan jag värma bilen via appen eller kommer jag behöva skrapa rutor igen?

och id4/enyaq säger 50mil isch, enligt tester jag ser så förväntar jag mig runt 35.(en del motorväg)
Vad kan jag förvänta mig med teslan's 448km, 30 mil?

Vad är fördelen med teslan gentemot skoda/id4
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1754
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av tor-ake »

Det är helt olika typer av bil, SUV med mycket utrymme vs sedan med mindre utrymme.

Köp Teslan om du vill ha 0-100 på 5,5s och behöver åka mer än 30 mil om dagen ofta och snabbt, annars köp den som passar bäst avseende utrymme och eventuella andra värden.

Kolla på abetterroutplanner, där kan du jämföra hur enkelt och snabbt det går att åka dit du behöver åka.

Föreslår abetterroutplanner en 50kW-laddare i obygden då kan du stryka den resan från listan av möjliga resor om du inte är entusiast.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av taliz »

Vill du ha en snabb och sport sedan, eller långsam SUV?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
ducce916
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 19 jun 2020 08:50
Ort: Höllviken

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av ducce916 »

taliz skrev:
Vill du ha en snabb och sport sedan, eller långsam SUV?
Börja med att provköra båda/alla tre om du inte gjort det....
kris
Inlägg: 23
Blev medlem: 14 jun 2021 12:46
Ort: Eskilstuna

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av kris »

suv eller sedan spelar ingen jätteroll. får ej plats med hela familjen i den ändå.

Kommer vara jag själv 90% av tiden sen ibland 3 barn med.

Så vill ha så tyst som möjligt och med mess finess

Vill gärna komma så långt som möjligt. Den största frågan vilken utrustning jag får med teslan, på skoda/id4 ser jag mycket bättre tycker jag.

Vad finns orginal på teslan?
adaptiv farthållare, någon form av lane-assist, döda vinkel varnare? Vad kan jag förvänta mig?
vintertid, kan jag värma bilen via appen eller kommer jag behöva skrapa rutor igen?

Kommer ha laddare hem 3x16A och hoppas kunna använda den mestadels. ibland kommer det bli etuna->s-tälje->örebro->etuna men finns en supercharger i arboga på vägen jag får passa in tänkte jag
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3588
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av jonasl »

Adaptiv farthållare och "autopilot" / lane assist är standard på Model 3.

Med 16A 3-fas får du ca 70 km / h i laddning, dvs du laddar fullt över natten utan problem.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av NiklasTesla »

kris skrev:
Hej, ska välja ny tjänstebil och står i valet om jag ska våga ta en elbil.

Det som det står emellan är en Model 3 SR+ alternativt id4 / skoda enyaq sportlinve iv 80.

Vad är fördelen med teslan (föurtom att det står tesla och det är fränt)

Försöker se vad jag får för standardutrustning(kommer ej kunna klämma in några tillval)

Vad finns orginal på teslan?
adaptiv farthållare, någon form av lane-assist, döda vinkel varnare? Vad kan jag förvänta mig?
vintertid, kan jag värma bilen via appen eller kommer jag behöva skrapa rutor igen?

och id4/enyaq säger 50mil isch, enligt tester jag ser så förväntar jag mig runt 35.(en del motorväg)
Vad kan jag förvänta mig med teslan's 448km, 30 mil?

Vad är fördelen med teslan gentemot skoda/id4
Klart du skall köpa elbil!

Massa fördelar med med Tesla men kort skulle jag säga gå på Teslan pga SuC-Nätverk, prestanda/teknik för kontanterna (design men den är subjektivt såklart då jag tycker Model 3 är rejält snygg bil).

Nästan allt är standard på Tesla Model 3 Autopilot (AP) är standard och den kör bilen samt bromsar/accelererar (du har 360graders varning runt bilen på skärmen). Du kan vintertid värme bilen via App (du behöver inte skrapa rutorna mer) och sommartid kyla ned bilen. Skippa EAP/FSD då bilen är superkul att köra! Dragkrok är nog det enda tillval jag skulle betala för (ger även bättre andrahandsvärde).

Sommartid kommer du kunna komma längre än 448km om du kör eco-driving/landsväg vintertid låter ca 300km rimligt med mer normalt körmönster.

Skickat PM till dig med mer info samt MVH
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av taliz »

Teslan är fullutrustad från grunden.
Du får lägga till en hel del paket på dom andra för att komma i närheten.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
kris
Inlägg: 23
Blev medlem: 14 jun 2021 12:46
Ort: Eskilstuna

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av kris »

taliz skrev:
Teslan är fullutrustad från grunden.
Du får lägga till en hel del paket på dom andra för att komma i närheten.
Vad är det då?

Skodan får jag med standard adaptiv farthållare, lane assist, parkeringshjälp och el-lucka, adaptiv led ljus m.m Vad har teslan mer jag kommer sakna utan massa extra paket?

Har teslan det standard?
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av Tellus »

Model 3 är överlägsen om man gillar nytänkande och prestanda

Plus
- Prestanda
- Energi effektiv
- Inget servicekrav
- Laddnätverk
- Snabb laddning
- Frunk
- Stor skärm
- Bäst user interface och karta
- Youtube, netflix, spel, internet
- Vaktläge
- Dashcam
- Modern Interiör
- Bra kvalite, både drift och inredning.
- Bra andrahandsvärde
- Mycket standardutrustning
- Bäst autopilot
- Trådlösa uppdateringar

Minus
- Lite bullrig på dåligt asfalt
- Risk för skönhetsfel vid leverans
- Stort bagage men liten öppning
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
Inlägg: 423
Blev medlem: 22 maj 2017 16:12
Ort: Stockholm

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av thnis »

@Kris du nämner bl a att du vill ha en tyst bil. Som nämnts tidigare av andra i tråden så provkör alla tre bilarna. Men gör det i minst 110/120 km/h då märker du direkt om det är tyst eller inte. Alla elbilar är tysta i lägre hastigheter.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av taliz »

kris skrev:
taliz skrev:
Teslan är fullutrustad från grunden.
Du får lägga till en hel del paket på dom andra för att komma i närheten.
Vad är det då?

Skodan får jag med standard adaptiv farthållare, lane assist, parkeringshjälp och el-lucka, adaptiv led ljus m.m Vad har teslan mer jag kommer sakna utan massa extra paket?

Har teslan det standard?
Teslan har ingen parkassist, det måste man betala extra för.
LED Matrix finns inte heller än, men hårdvaran är där så det kommer troligen med en SW-update.
Autopilot(håller sig mitt i filen).
Bättre audio(särkilt LR).
300hk vs 200hk.
Bra App.
Glastak.
En bil som är rolig att köra.
+ allt det som Tellus nämner.

Jag hade en Model 3 tidigare, kör ID4 nu och saknar särskilt prestandan och infotainment.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av martinot »

kris skrev:
suv eller sedan spelar ingen jätteroll. får ej plats med hela familjen i den ändå.

Kommer vara jag själv 90% av tiden sen ibland 3 barn med.

Så vill ha så tyst som möjligt och med mess finess

Vill gärna komma så långt som möjligt. Den största frågan vilken utrustning jag får med teslan, på skoda/id4 ser jag mycket bättre tycker jag.

Vad finns orginal på teslan?
adaptiv farthållare, någon form av lane-assist, döda vinkel varnare? Vad kan jag förvänta mig?
vintertid, kan jag värma bilen via appen eller kommer jag behöva skrapa rutor igen?

Kommer ha laddare hem 3x16A och hoppas kunna använda den mestadels. ibland kommer det bli etuna->s-tälje->örebro->etuna men finns en supercharger i arboga på vägen jag får passa in tänkte jag
Vi har själva M3:an som andrabil i familjen, vilket låter som även du är ute efter. För det ändamålet så är vi väldigt nöjda med de. Trots dess brister så ersatte vi vår gamla M3, mot en ny igen.

Men provkör och se vad du gillar den. Är en väldigt mer modern bil, både interiört och infotainment/funktionsmässigt, men det är inte i allas smak (även om vi älskar den).

Två andra bilar kanske kan vara värda att kika på för dig kan ju vara Hyundai Ioniq 5 och KIA EV6 (även om jag själv inte sett de, så har de fått enormt positiva recensioner.

Genom provkörning så kan du även praktiskt testa alla funktioner och standardutrustning som medföljer. M3 är lite dyrare än andra märken, men har en väldigt bra nivå på standardutrustningen som medföljer. Både utrustningsnivå, prestanda och laddnät gör de till enormt prisvärda (om man uppskattar den moderna interiören).

Värmer bilen via appen 10-15 min innan avgång på vintern. Behöver inte skrapa rutorna. Supernice! :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Holve
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 25 dec 2020 14:49

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av Holve »

Många glömmer elstolarna. Samt att man kan koppla dessa till olika profiler och använda telefonen som nyckeln.

Hatar att kliva in i bilen när frugan kört och få greja med sätet varje gång
Senast redigerad av Holve, redigerad totalt 1 gånger.
TM 3 LR
I övrigt analog vedeldare.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1754
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av tor-ake »

Lite ironiskt att man behöver fråga om Model 3 har appstöd, då Tesla är och har varit gold standard på appstöd sedan jag vet inte hur många år tillbaka? :lol: Det har funnits båda appar och webbsidor innan, t.ex. Nissan Carwings, men det är ju inte så speciellt väl implementerat.

Ingen kritik mot frågeställaren, det är väl snarare tesla.com-beställningssidan som är alldeles för asketisk och snål med information.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7478
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av mikebike »

tor-ake skrev:
Lite ironiskt att man behöver fråga om Model 3 har appstöd, då Tesla är och har varit gold standard på appstöd sedan jag vet inte hur många år tillbaka? :lol: Det har funnits båda appar och webbsidor innan, t.ex. Nissan Carwings, men det är ju inte så speciellt väl implementerat.

Ingen kritik mot frågeställaren, det är väl snarare tesla.com-beställningssidan som är alldeles för asketisk och snål med information.
Fast Volvos app är bättre, och har funnits längre.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1754
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av tor-ake »

mikebike skrev:
tor-ake skrev:
Lite ironiskt att man behöver fråga om Model 3 har appstöd, då Tesla är och har varit gold standard på appstöd sedan jag vet inte hur många år tillbaka? :lol: Det har funnits båda appar och webbsidor innan, t.ex. Nissan Carwings, men det är ju inte så speciellt väl implementerat.

Ingen kritik mot frågeställaren, det är väl snarare tesla.com-beställningssidan som är alldeles för asketisk och snål med information.
Fast Volvos app är bättre, och har funnits längre.
Spännande. :o Hur löste de fjärrkylning av kupén innan de hade eldrift? Startade fossilmotorn då eller?
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av HelectriC »

tor-ake skrev:
mikebike skrev:
tor-ake skrev:
Lite ironiskt att man behöver fråga om Model 3 har appstöd, då Tesla är och har varit gold standard på appstöd sedan jag vet inte hur många år tillbaka? :lol: Det har funnits båda appar och webbsidor innan, t.ex. Nissan Carwings, men det är ju inte så speciellt väl implementerat.

Ingen kritik mot frågeställaren, det är väl snarare tesla.com-beställningssidan som är alldeles för asketisk och snål med information.
Fast Volvos app är bättre, och har funnits längre.
Spännande. :o Hur löste de fjärrkylning av kupén innan de hade eldrift? Startade fossilmotorn då eller?
fast det har ju inte med själva appen att göra, det har ju med hur bilen är byggd. Om man pratar app och hur bra den funkar, så bör det ju vara stabilitet i att koppla upp sig, att den funkar i stort sett alltid etc. Jag har själv aldrig testat Volvos app, så säger inte att den är varken bra eller dålig, bara att man inte kan döma en app utefter om bilen har elmotor eller inte.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7478
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av mikebike »

tor-ake skrev:
mikebike skrev:
tor-ake skrev:
Lite ironiskt att man behöver fråga om Model 3 har appstöd, då Tesla är och har varit gold standard på appstöd sedan jag vet inte hur många år tillbaka? :lol: Det har funnits båda appar och webbsidor innan, t.ex. Nissan Carwings, men det är ju inte så speciellt väl implementerat.

Ingen kritik mot frågeställaren, det är väl snarare tesla.com-beställningssidan som är alldeles för asketisk och snål med information.
Fast Volvos app är bättre, och har funnits längre.
Spännande. :o Hur löste de fjärrkylning av kupén innan de hade eldrift? Startade fossilmotorn då eller?
Japp, lite coolt att starta motorn remote.
Uppvärmning via bensindriven värmare.
Valbara tider för avfärd.

Det jag saknar mest är att kunna se alla tidigare resor de senaste 6 månaderna (12 på nätet) och möjlighet att exportera valda resor i excelformat på mejl.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1754
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av tor-ake »

HelectriC skrev:
fast det har ju inte med själva appen att göra, det har ju med hur bilen är byggd. Om man pratar app och hur bra den funkar, så bör det ju vara stabilitet i att koppla upp sig, att den funkar i stort sett alltid etc. Jag har själv aldrig testat Volvos app, så säger inte att den är varken bra eller dålig, bara att man inte kan döma en app utefter om bilen har elmotor eller inte.
Nej, det har du självklart rätt i, det är bara i mina referensramar som det verkar lite märkligt att kunna räknas som bra om man inte kan använda appen till det jag använder den till - starta värme, kylning, låta en person utan nyckel köra med bilen. Men enligt uppgift så kan ju Volvo detta och då är det ju fine. Inte för att jag ändå skulle låta en fossilmotor stå på tomgång för att kyla (eller värma) kupén, men det *går* ju (enligt uppgift) och det är ju det som räknas.

En annan funktion jag använder frekvent är att skicka en destination från google maps till navigatorn, antar att Volvo har detta med? T.o.m. Nissan Connect hade detta men det funkade typ aldrig. I teslan funkar det väldigt smidigt och har reducerat mina vägbeskrivningssamtal till frugan till nära noll.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7478
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av mikebike »

tor-ake skrev:
HelectriC skrev:
fast det har ju inte med själva appen att göra, det har ju med hur bilen är byggd. Om man pratar app och hur bra den funkar, så bör det ju vara stabilitet i att koppla upp sig, att den funkar i stort sett alltid etc. Jag har själv aldrig testat Volvos app, så säger inte att den är varken bra eller dålig, bara att man inte kan döma en app utefter om bilen har elmotor eller inte.
Nej, det har du självklart rätt i, det är bara i mina referensramar som det verkar lite märkligt att kunna räknas som bra om man inte kan använda appen till det jag använder den till - starta värme, kylning, låta en person utan nyckel köra med bilen. Men enligt uppgift så kan ju Volvo detta och då är det ju fine. Inte för att jag ändå skulle låta en fossilmotor stå på tomgång för att kyla (eller värma) kupén, men det *går* ju (enligt uppgift) och det är ju det som räknas.

En annan funktion jag använder frekvent är att skicka en destination från google maps till navigatorn, antar att Volvo har detta med? T.o.m. Nissan Connect hade detta men det funkade typ aldrig. I teslan funkar det väldigt smidigt och har reducerat mina vägbeskrivningssamtal till frugan till nära noll.
Ja, till skillnad mot i Teslas app kan man leta upp en destination och skicka den till bilen!
Google maps finns alltså i VOC, man behöver inte gå omvägen via en annan app och dela till Teslas app.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av martinot »

tor-ake skrev:
mikebike skrev:
tor-ake skrev:
Lite ironiskt att man behöver fråga om Model 3 har appstöd, då Tesla är och har varit gold standard på appstöd sedan jag vet inte hur många år tillbaka? :lol: Det har funnits båda appar och webbsidor innan, t.ex. Nissan Carwings, men det är ju inte så speciellt väl implementerat.

Ingen kritik mot frågeställaren, det är väl snarare tesla.com-beställningssidan som är alldeles för asketisk och snål med information.
Fast Volvos app är bättre, och har funnits längre.
Spännande. :o Hur löste de fjärrkylning av kupén innan de hade eldrift? Startade fossilmotorn då eller?
Ja. Fungerade väldigt väl.

Men däremot så har ju appstödet ändrats till det sämre hos Volvo tycker jag. Tidigare gjordes den av WirelessCar, men nu har VCC tagit över och skapat apparna själva. Därav att Polestar 2 var utan app i nästan ett års tid.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av martinot »

tor-ake skrev:
En annan funktion jag använder frekvent är att skicka en destination från google maps till navigatorn, antar att Volvo har detta med? T.o.m. Nissan Connect hade detta men det funkade typ aldrig. I teslan funkar det väldigt smidigt och har reducerat mina vägbeskrivningssamtal till frugan till nära noll.
Volvo har det (iaf. appen ifrån WirelessCar), och den fungerar väldigt väl. Vilket är tur, för helt hopplöst att använda bilens inbyggda kartapp hos Volvo för det (precis som hos vår Mercedes).

För PS2 så vet jag inte, men där fungerar ju bilens inbyggd kartapp riktigt väl (precis som hos Tesla).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
LarsA
Teslaägare
Inlägg: 195
Blev medlem: 22 feb 2018 17:12
Ort: Rögla

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av LarsA »

Hade problem med navigatorn i vår M3 sr+, ibland hitta inte röststyrningen adressen och inte helle när man skrev in adressen utan fick zooma på kartan för att markera adressen med pekfingret.
Appen falerade flera gånger i vintras med att upprätta kontakt fick gå ut och starta förvärmning manuellt, samtidigt kunde min sambo förvärra sin Leaf. Nederlag :cry:

Har nu polestar 2 där navigeringen fungerar mycket bättre plus att jag har ABRP installerad och kan planera körsträckan i soffan för att sedan se den i bilens app :D
Fast PS2s mobilapp är inte alls i nivå med teslas eller Leafen.
Polestar 2 awd -21
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Model 3 standardutrustning / vad ska jag välja för elbil

Inlägg av martinot »

LarsA skrev:
Fast PS2s mobilapp är inte alls i nivå med teslas eller Leafen.
Har även hört att den är betydligt sämre än Volvos andra appar (av WirelessCar) för deras fossilbilar/hybrider.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar