Dosor för spel m3lr 2021

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Stegas
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 jun 2021 12:26

Dosor för spel m3lr 2021

Inlägg av Stegas »

Hej, vilka dosor funkar till spelen i m3lr 2021? Wireless är ett måste. Funkar det med 2st? Vilken sorts receiver eller vad det heter behöver man för usb C uttaget?

Tack
Mvh Micael
Användarvisningsbild
Bjorn84
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 16 jun 2021 06:40

Re: Dosor för spel m3lr 2021

Inlägg av Bjorn84 »

Jag har tänkt använda några gamla trådlösa PS3-dosor som jag hade liggande hemma.
Beställde nya batteri för en mindre peng så det blir bra att återbruka det jag hade hemma.
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1267
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Dosor för spel m3lr 2021

Inlägg av slugger75 »

Bjorn84 skrev:
Jag har tänkt använda några gamla trådlösa PS3-dosor som jag hade liggande hemma.
Beställde nya batteri för en mindre peng så det blir bra att återbruka det jag hade hemma.
Funkar PS3-dosor att köra trådlöst i Teslan?
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
Bjorn84
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 16 jun 2021 06:40

Re: Dosor för spel m3lr 2021

Inlägg av Bjorn84 »

slugger75 skrev:
Bjorn84 skrev:
Jag har tänkt använda några gamla trådlösa PS3-dosor som jag hade liggande hemma.
Beställde nya batteri för en mindre peng så det blir bra att återbruka det jag hade hemma.
Funkar PS3-dosor att köra trådlöst i Teslan?
Trådlöst verkar nog inte fungera som tråden handlade om. Får min bil nästa vecka så får testa då. Verkar finnas olika generationer av dosorna och första generationen klarar bara att ladda via USB så får se om mina dosor fungerar.
Användarvisningsbild
Stegas
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 jun 2021 12:26

Re: Dosor för spel m3lr 2021

Inlägg av Stegas »

Jag som många andra väntar vell på köpa ps5 så vore ju perfekt om dessa dosor funkar då man lix kommer behöva 4st, hittar ingen info alls i bilens manual eller så om hur man gör, sett en video att man har en adapter som ser ut som en usbsticka med en usbC - > usbA omvandlare. Men skulle vilja vara 100% innan man köper på sig.

Återkom gärna då du privat dosorna till ps3. Men jag hade tänkt försöka fixa trådlösa dosor.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Dosor för spel m3lr 2021

Inlägg av martinot »

Vanliga trådade Xbox-kontrollers fungerar helt perfekt med USB-sladd, men tyvärr inte fått de att fungera trådlöst.

Tänk på att det är max två stycken handkontrollers som stöds i Tesla, och det gäller inte heller alla spel (många är bara singleplayer).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1267
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Dosor för spel m3lr 2021

Inlägg av slugger75 »

martinot skrev:
Vanliga trådade Xbox-kontrollers fungerar helt perfekt med USB-sladd, men tyvärr inte fått de att fungera trådlöst.

Tänk på att det är max två stycken handkontrollers som stöds i Tesla, och det gäller inte heller alla spel (många är bara singleplayer).
Är det max två handkontroller som stöds om man kör trådlöst eller om man kör trådat menar du?
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Dosor för spel m3lr 2021

Inlägg av martinot »

slugger75 skrev:
martinot skrev:
Vanliga trådade Xbox-kontrollers fungerar helt perfekt med USB-sladd, men tyvärr inte fått de att fungera trådlöst.

Tänk på att det är max två stycken handkontrollers som stöds i Tesla, och det gäller inte heller alla spel (många är bara singleplayer).
Är det max två handkontroller som stöds om man kör trådlöst eller om man kör trådat menar du?
Totalt max två (oavsett anslutning).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Homer
Teslaägare
Inlägg: 86
Blev medlem: 27 okt 2020 11:37

Re: Dosor för spel m3lr 2021

Inlägg av Homer »

Logitech F710 trådlös fungerar utmärkt i min S.
Användarvisningsbild
Anderzzon
Teslaägare
Inlägg: 606
Blev medlem: 11 maj 2015 21:48

Re: Dosor för spel m3lr 2021

Inlägg av Anderzzon »

Vill man köra Xbox One, PS3 eller PS4 kontroller trådlöst ska den här adaptern funka:
Man behöver en adapter per kontroll. PS5, Xbox Series X funkar inte ännu.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Dosor för spel m3lr 2021

Inlägg av martinot »

Anderzzon skrev:
Vill man köra Xbox One, PS3 eller PS4 kontroller trådlöst ska den här adaptern funka:
Man behöver en adapter per kontroll. PS5, Xbox Series X funkar inte ännu.
Bra tips! :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Stegas
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 jun 2021 12:26

Re: Dosor för spel m3lr 2021

Inlägg av Stegas »

Tackar så mycket för svaren :)
Användarvisningsbild
Fluffy
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 07 okt 2020 09:25
Referralkod: ts.la/jan50293

Re: Dosor för spel m3lr 2021

Inlägg av Fluffy »

Jag använder logitech f710. För 2021 behöver man också ha en enkel USB hubb där man trycker in i USB c i mittenfacket. Hubben behöver ha 2x USB a (per resp konsol).
bearBrum
Inlägg: 49
Blev medlem: 08 mar 2021 13:41
Ort: Göteborg

Re: Dosor för spel m3lr 2021

Inlägg av bearBrum »

Provade precis med PS5-kontroller i Sky Force med USB-C - USB-C kontakt till center-konsolen. funkade fint. Model 3, 2021.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Dosor för spel m3lr 2021

Inlägg av martinot »

Har inte kopplat in de trådlöst än (skall checka in adaptern som rekommenderades av andra i tråden), men kör med USB-C-USB-C-sladd med två stycken Xbox-kontrollers av senaste generation.

Beställde faktiskt tom. en customversion direkt från fabriken. Har en grå M3 med svarta accentdetaljer (2021), så blev en i grå basfärg, svarta accentfärger och med lite Tesla-rött på baksidan.

Tycker en Tesla kan vara värd att ha sin egna specialkontroller! :)


Bild

Bild
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar