Användarhandboken fungerar inte på skärmen

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ducce916
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 19 jun 2020 08:50
Ort: Höllviken

Re: Användarhandboken fungerar inte på skärmen

Inlägg av ducce916 »

martinot skrev:
Vet inte om detta hjälper dig/er, men testade idag på vår nya M3 AWD LR, tillv. i USA 2021 maj, 2021.4.18.2 och det fungerade utmärkt att få upp handboken på skärmen.
M3 Manual.jpg
Tack för tipset, provade i morse, men hann inte mer än att få upp rubrikerna på skärmen förrän den låste sig.
Användarvisningsbild
Take
Teslaägare
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 maj 2021 08:31
Ort: Falkenberg

Re: Användarhandboken fungerar inte på skärmen

Inlägg av Take »

Jag upplever samma problem att det inte går att läsa manualen
Tesla Model 3 P 2021
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11510
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Användarhandboken fungerar inte på skärmen

Inlägg av martinot »

Då manualen inte ligger lokalt som PDF i bilen (som tidigare) utan numera laddas dynamiskt som proggressiv webbapp, så checka att ni har en bra internetkopplinge (antingen via 4G eller via WiFi).

Vet inte om det hjälper er något alls (troligen inte), men kan ju vara värt att checka iaf.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Bambina
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 01 jul 2021 23:47
Ort: Täby

Re: Användarhandboken fungerar inte på skärmen

Inlägg av Bambina »

På min m3 LR 2019 så fungerar den under menyn Mjukvaruuppdatering
Tesla M3 LR blå 2019 lev 2019-10-09 drag boost uppgraderad AP.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11510
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Användarhandboken fungerar inte på skärmen

Inlägg av martinot »

Testade idag igen, och då fick jag (för första gången) liknande problem som er andra att hela infotainment hängde sig.

Skillnaden var att jag denna gången gick in på kapitlet om Mobilkoppling och dess manual, istället för som tidigare på kapitlet om bilens manual.

Vet inte om det var en slump ovan, men hela infotianment hängde sig och fick starta om. Aldrig hänt innan.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
ducce916
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 19 jun 2020 08:50
Ort: Höllviken

Re: Användarhandboken fungerar inte på skärmen

Inlägg av ducce916 »

Har en tid på Tesla Malmö i morgon, få se vad det resulterar i.
Användarvisningsbild
ducce916
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 19 jun 2020 08:50
Ort: Höllviken

Re: Användarhandboken fungerar inte på skärmen

Inlägg av ducce916 »

ducce916 skrev:
Har en tid på Tesla Malmö i morgon, få se vad det resulterar i.
Mycket hjälpsamma och vänliga på Tesla i Malmö, bilen togs omhand på avtalad tid. Efter en stund kördes bilen ut, då hade de kollat dels laddplattan för telefonen, ok laddning med mekens Samsung, dels användarhandboken.
Jag hade gått in via Programvara och meken gick in under Service, då fungerade det som det skulle. Däremot inträffar frysningen när man går via Programvara men nu har jag lärt mig var jag ska gå in och räknar inte med att få fler problem.
Skriv svar