Dragkrok på MY/M3 - Smart hemsida!

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Haze
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 feb 2020 09:13

Dragkrok på MY/M3 - Smart hemsida!

Inlägg av Haze »

Hej
Jo jag vill ha en dragkrok på min nästa bil.
På M3 sidan så hittar man ingen dragkrok som tillägg. (Har för mig att det endast går på M3 ST och LR men inte på Performance...kollade alla tre, ingen dragkrok finns att välja)
Man kan lägga till den sa supporten "men det måste göras i samband med ny beställningen och ingen ny Tesla M3 som finns som lager bil går att sätta på ett drag på i efterhand!"....smart? nope!
Så undrar hur de tänker om jag lägger en beställning på nätet, måste jag då ringa upp innan beställningen har hunnit fram digitalt för att vråla "en dragkrok tack"...eller hur tänker de.

Ett litet ljus i tunneln är det för Model Y, hittade detta för LR och Performance (finns ingen standard och Peformance kommer nästa år):
"Dragkrok - Dragkrok av höghållfast stål, klass II med förmåga att dra upp till 1 600 kg, Tillgänglig för köp efter leverans."
hmmm..."efter leveransen!"

Betyder detta att Model Y är förberedd att alltid kunna ha en dragkrok om så önskas medan Model 3 inte har det default och man behöver då lägga in den manuellt i beställningen?

Förvirring nummer två: Vinterdäck går att välja till på Model 3 men INTE på Model Y på hemsidan

Så summan av detta blir:
* Vill du ha en Model 3 med vinterdäck och dragkrok så måste du manuellt lägga till dragkroken i beställningen efter att du har beställt på nätet.
* Vill du ha en Model Y med vinterdäck och dragkrok så måste du manuellt lägga till vinterdäcken i beställningen efter att du har beställt på nätet.

....eller så har en treåring gjort hemsidan:)
Så frustrerande när allt egentligen skall kunna beställas via hemsidan och få allt levererat.

Trösta mig:)
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 695
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Dragkrok på MY/M3 - Smart hemsida!

Inlägg av Lophornis »

Finns ett gäng bilar i lager på hemsidan nu som har dragkrok
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14384
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Dragkrok på MY/M3 - Smart hemsida!

Inlägg av taliz »

Hemsidan justeras konstant efter vad man producerar för tillfället.
Tycker man det är krångligt så kan man ju alltid besöka ett SC och snacka med säljare där, precis som hos andra märken.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Fluffy
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 07 okt 2020 09:25
Referralkod: ts.la/jan50293

Re: Dragkrok på MY/M3 - Smart hemsida!

Inlägg av Fluffy »

Sedan är deras ”säljare” aktiva när du startar en chatt. Så ställ dina frågor där så får du svar/blir uppringd.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Dragkrok på MY/M3 - Smart hemsida!

Inlägg av SwedishAdvocate »

taliz skrev:
Hemsidan justeras konstant efter vad man producerar för tillfället.
Tycker man det är krångligt så kan man ju alltid besöka ett SC och snacka med säljare där, precis som hos andra märken.
Måste man besöka dem fysiskt? Kan man inte bara prata med dem i telefon?

Det är så jag har förstått att det går till ifall man vill beställa en Model 3 med dragkrok 'off the menu'. Antingen besöker man en Teslabutik eller så talar man med en säljare i telefon. Tycker inte det verkar så krångligt. I alla fall inget som jag inte skulle fixa... ;)

Tyvärr så saknas det dock lite coins... :cry:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Haze
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 feb 2020 09:13

Re: Dragkrok på MY/M3 - Smart hemsida!

Inlägg av Haze »

SwedishAdvocate skrev:
taliz skrev:
Hemsidan justeras konstant efter vad man producerar för tillfället.
Tycker man det är krångligt så kan man ju alltid besöka ett SC och snacka med säljare där, precis som hos andra märken.
Måste man besöka dem fysiskt? Kan man inte bara prata med dem i telefon?

Det är så jag har förstått att det går till ifall man vill beställa en Model 3 med dragkrok 'off the menu'. Antingen besöker man en Teslabutik eller så talar man med en säljare i telefon. Tycker inte det verkar så krångligt. I alla fall inget som jag inte skulle fixa... ;)

Tyvärr så saknas det dock lite coins... :cry:
Nja jag bor i Linköping och min närmsta butik är Norrköping, så det är ju inte alldeles runt hörnet:)
Har endast provkört M3 LR....kanske borde provköra standard för den räcker egentligen för mina behov.
Jag vill ju helst ha en Model Y LR men som sagt, är "lite kort med coins"
annars kanske jag kan mäkta med en M3 LR men det jag borde köpa som första elbil är väl en standard....men är rädd att inte bli nöjd.
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Användarvisningsbild
Haze
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 feb 2020 09:13

Re: Dragkrok på MY/M3 - Smart hemsida!

Inlägg av Haze »

Lophornis skrev:
Finns ett gäng bilar i lager på hemsidan nu som har dragkrok
Nja det håller jag inte med om, dessutom har de en bugg i systemet nu på morgonen, ser bilar på svenska hemsidan från hela världen.
Jag hade för mig att om det ingick drag så står det på första sidan eller är den infon gömd?

/H
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Dragkrok på MY/M3 - Smart hemsida!

Inlägg av Jerker »

Haze skrev:
Nja jag bor i Linköping och min närmsta butik är Norrköping, så det är ju inte alldeles runt hörnet:)
När det gäller Tesla så är avståndet mellan Linköping och Norrköping faktiskt att betrakta som "runt hörnet". Det finns ju bara på 5 ställen i landet, så du är lyckligt lottad som bor så nära. ;)
Användarvisningsbild
ReNewAble
Teslaägare
Inlägg: 391
Blev medlem: 08 feb 2020 08:25
Ort: Malmö

Re: Dragkrok på MY/M3 - Smart hemsida!

Inlägg av ReNewAble »

Haze skrev:
Lophornis skrev:
Finns ett gäng bilar i lager på hemsidan nu som har dragkrok
Nja det håller jag inte med om, dessutom har de en bugg i systemet nu på morgonen, ser bilar på svenska hemsidan från hela världen.
Jag hade för mig att om det ingick drag så står det på första sidan eller är den infon gömd?

/H
Har precis kollat själv. Finns i alla fall 6 st SR+ med dragkrok under lagerbilar (de är under transport, förmodligen på båt). I tillägg finns det en drös LR med dragkrok. Bry dig inte om var bilarna står någonstans. Är inte säkert att det stämmer och i vilket fall som helst så transporterar Tesla dem till närmaste servicecenter.

Har du möjlighet så kör på LR. Den lilla skillnaden i priset där är mellan SR+ och LR kompenseras gott och väl med det man får extra.
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Skriv svar