Skaller i inredningen

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 21 okt 2019 08:37

Skaller i inredningen

Inlägg av KatarinaTH »

Min make stör sig jättemycket på diverse skaller som finns i inredningen. Jag har hittills provat med att minska skaller i B-stolpe, genom att tejpa med någon kabeltejp och det hjälpte. Men efter att jag fixat det började det låta bak i C-stolpen. Trycker man precis bakom B-stolpen så slutar det skallra där bak i C-stolpen. Någon som har tips på vad det kan vara? Jag funderar på om det är kablarna som låter?
Hur kan man lossa inredningen på C-stolpen?

Vi har bokat in en tid på servicecenter, men då till och med jag har svårt att höra det har jag ingen förhoppning om att de fixar det. Sen är det ljud i fläkten också, men ett skaller i taget!
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Skaller i inredningen

Inlägg av LarsL »

Har han ingen favorit musik?

Ja, jag skulle säga att det är enklare att försöka hitta skvallrandet själv och dämpa bort det som du gjort. Service kommer bara göra liknande fix eller ännu värre och då är det bättre att göra det själv och veta vad man gjort. Borde inte vara omöjligt att hitta hur man tar loss paneler på youtube, det finns ju jättemycket om Tesla.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Skaller i inredningen

Inlägg av Tellus »

Vår performance 2019 är och har alltid varit helt skallerfri. Vår sr+ har alltid haft ett skaller mellan "instrumentpanel" och a stolpe. Tryckte ner ett gammalt betalkort så blev det tyst.

Bäst är väl att någon åker med och letar
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
wector
Teslaägare
Inlägg: 234
Blev medlem: 13 maj 2017 22:02
Ort: Kramfors

Re: Skaller i inredningen

Inlägg av wector »

Det lär vara bältes hållarna om det är i b-stoplen. Dom ordnade det på service center åt mig. Inget knussel.
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 21 okt 2019 08:37

Re: Skaller i inredningen

Inlägg av KatarinaTH »

Nä, det är C-stolpen, ungefär ovanför sidorutan i baksätet. Har försökt hitta videor på hur man demonterar, men utan framgång. Har nog letat för dåligt :(
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Skaller i inredningen

Inlägg av taliz »

wector skrev:
Det lär vara bältes hållarna om det är i b-stoplen. Dom ordnade det på service center åt mig. Inget knussel.
Var samma i min, tryckte dit det själv dock.

Hade även ett problem med fästet för baksätet. Den där öglan i hatthyllan som går in i ryggstödet när man fäller upp det.
Satte tejp runt öglan så låsmekanismen fick bättre grepp. Sen fixade SC det lite mer propert.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar