Sälja V90 och köpa Model 3?
Moderator: Redaktion
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: 19 aug 2021 09:30
Sälja V90 och köpa Model 3?
Ny på forumet och tacksam för lite råd! Funderar på att sälja min två år gamla V90 T4 och ta klivet in i elbilsvärlden och model 3. Känns kanske som rätt läge att lämna fossilbranschen bakom sig och vi kör 90 procent i stan och 10 procent längre resor. Är SR+ rätt val då?
Bor dock i Jönköpingstrakten och undrar nu om någon skulle vilja visa sin bil? Behöver inte provköra men gärna kika in och kanske provsitta?
Funderar på hur trång den är för passagerare jämfört med V90? Har två barn i bilstol nu (ej längre barnvagn) som åker bak just nu och det är ju även trångt för en vuxen till att klämma in sig däremellan i nuvarande bil, men skulle det funka med bilstol fram i model 3 och ett barn och två vuxna bak vid vissa tillfällen?
Bor dock i Jönköpingstrakten och undrar nu om någon skulle vilja visa sin bil? Behöver inte provköra men gärna kika in och kanske provsitta?
Funderar på hur trång den är för passagerare jämfört med V90? Har två barn i bilstol nu (ej längre barnvagn) som åker bak just nu och det är ju även trångt för en vuxen till att klämma in sig däremellan i nuvarande bil, men skulle det funka med bilstol fram i model 3 och ett barn och två vuxna bak vid vissa tillfällen?
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Du vill inte åka med 2 bilstolar och 5 personer i model 3 länge, men det funkar. Hyfsat obekvämt skulle jag kalla det, men inte omöjligt. Är det edge-case kan du leva med det. Jag upplevel V90 som bredare i baksätet än Model 3, men det är min upplevelse, inga hårda fakta på det.
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Har två framåtvända bilstolar bak i min 3:a och det är ingen vuxen (eller ens barn) som kan sitta bekvämt i mitten. Tvinga ner sig i någon obekväm vinkel under en väldigt kort resa möjligtvis. En vuxen och ett barn + en bilstol bak hade kanske kunnat funka som nödlösning, men inga isofix fram så isf får stolen fram fästas med bälte..Bumbelbee81 skrev:Ny på forumet och tacksam för lite råd! Funderar på att sälja min två år gamla V90 T4 och ta klivet in i elbilsvärlden och model 3. Känns kanske som rätt läge att lämna fossilbranschen bakom sig och vi kör 90 procent i stan och 10 procent längre resor. Är SR+ rätt val då?
Bor dock i Jönköpingstrakten och undrar nu om någon skulle vilja visa sin bil? Behöver inte provköra men gärna kika in och kanske provsitta?
Funderar på hur trång den är för passagerare jämfört med V90? Har två barn i bilstol nu (ej längre barnvagn) som åker bak just nu och det är ju även trångt för en vuxen till att klämma in sig däremellan i nuvarande bil, men skulle det funka med bilstol fram i model 3 och ett barn och två vuxna bak vid vissa tillfällen?
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Vi kör med två bakåtvända stolar bak, en i mitten och en bakom passagerarstolen. Monterade med offset i längsled så de går om lott en del. Det hade inte gått med Isofixsstolar som är så hårt styrda i sin position och dessutom är ganska breda. Har en Axkid Minikid 2 och en Britax Maxway som passar mycket bra bredvid varandra och konstigt nog är rätt rymliga stolar trots att de är bland de med minst yttermått.
Bakom föraren sitter oftast min fru när vi kör längre resor, i framsätet 140 cm 7-åring. På kortare resor byter de plats. Ingen sitter obekvämt, men det är - mest pga takhöjden - rätt pyssligt att få in barnen i de bakvända stolarna. De små barnen är 3 resp 4 år och dryga metern båda två.
Hade jag kunnat hade jag nog avvaktat Model Y men jag stod utan bil i våras och då verkade Model Y vara klart längre bort än vad som visade sig vara fallet, och nu är jag inte 100% säker på att det blir en Y i slutänden utan avvaktar provkörning/lastning så får vi se. Det är sällan vi åker alla i bilen och trean är fantastiskt rolig att köra.
Bakom föraren sitter oftast min fru när vi kör längre resor, i framsätet 140 cm 7-åring. På kortare resor byter de plats. Ingen sitter obekvämt, men det är - mest pga takhöjden - rätt pyssligt att få in barnen i de bakvända stolarna. De små barnen är 3 resp 4 år och dryga metern båda två.
Hade jag kunnat hade jag nog avvaktat Model Y men jag stod utan bil i våras och då verkade Model Y vara klart längre bort än vad som visade sig vara fallet, och nu är jag inte 100% säker på att det blir en Y i slutänden utan avvaktar provkörning/lastning så får vi se. Det är sällan vi åker alla i bilen och trean är fantastiskt rolig att köra.
Model Y LR AWD 2022
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: 19 aug 2021 09:30
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Tack för bra svar! Ska provköra Enyaq imorgon, men gillar ju Teslas koncept. Tycker att många elbilar som kommer nu känns lite för mycket ”vanlig bil” trots allt. Och de asiatiska försöker lite för mycket så det blir plottrigt. Får nog spana in en trea för att känna på det lite. 95 procent av tiden är vi endast fyra personer i bilen.
- Tobbelibobbe
- Teslaägare
- Inlägg: 96
- Blev medlem: 15 apr 2021 11:09
- Ort: Varberg
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Upplever preferenser kring bilstorlek vara kopplat till egna erfarenheter/vanor i stor utsträckning. Vill man få det funka, så kommer det sannolikt att göra det. Vi har alltid försökt ha så liten bil som möjligt (och skulle aldrig köpa en SUV). Med det sagt så kändes Model 3 först som ett reellt alternativ för oss när yngsta barnet vändes framåt (och storasyster bytte till "sittkudde").
Gällande bagaget, så upplever jag det förvånansvärt stort sett till biltypen men väldigt oflexibelt med sedanöppningen och ingen genomlastningslucka. Perfekt för många mjuka bagar, inte lika bra för annat.
Gällande bagaget, så upplever jag det förvånansvärt stort sett till biltypen men väldigt oflexibelt med sedanöppningen och ingen genomlastningslucka. Perfekt för många mjuka bagar, inte lika bra för annat.
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Har kört till Berlin och tillbaka med en SR+ med 3 vuxna och 2 barn varav ett barn på kudde i bak. Funkade.
SR+ räcker bra om ni kör så lite långresor.
SR+ räcker bra om ni kör så lite långresor.
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Min farmor och farfar semestrade med sina två bästa kompisar i Italien på 50-talet med en folkabubbla. Bagaget på taket. Gick hur bra som helst sa farfar!Matthiaz skrev:Har kört till Berlin och tillbaka med en SR+ med 3 vuxna och 2 barn varav ett barn på kudde i bak. Funkade.
SR+ räcker bra om ni kör så lite långresor.
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: 19 aug 2021 09:30
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Ok, provkört Enyaq IV 80 idag. Känns väldigt mycket som en vanlig SUV. Trevligt med el, men inte alls samma kvalitetskänsla som i min Volvo V90 i den generella körupplevelsen eller interiör/utseende. Tror inte el-SUV är något för mig. Får försöka provköra Model 3 istället.
- Sebastian+
- Teslaägare
- Inlägg: 139
- Blev medlem: 10 aug 2021 20:23
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Kan tipsa om att provköra ID4 GTX om du inte redan gjort det. Det stod mellan den och Model 3 för vår del(2 vuxna och 2 barn).Bumbelbee81 skrev:Ok, provkört Enyaq IV 80 idag. Känns väldigt mycket som en vanlig SUV. Trevligt med el, men inte alls samma kvalitetskänsla som i min Volvo V90 i den generella körupplevelsen eller interiör/utseende. Tror inte el-SUV är något för mig. Får försöka provköra Model 3 istället.
Vi provkörde båda men det föll tillslut på Model 3.
Vi har en Passat GTE som vi tänk ha som reserv för långresor med mycket packning.
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Grattis! Ni kommer få en grym kombo av bilar, som praktiskt kompletterar varandra väldigt väl.Sebastian+ skrev:Kan tipsa om att provköra ID4 GTX om du inte redan gjort det. Det stod mellan den och Model 3 för vår del(2 vuxna och 2 barn).Bumbelbee81 skrev:Ok, provkört Enyaq IV 80 idag. Känns väldigt mycket som en vanlig SUV. Trevligt med el, men inte alls samma kvalitetskänsla som i min Volvo V90 i den generella körupplevelsen eller interiör/utseende. Tror inte el-SUV är något för mig. Får försöka provköra Model 3 istället.
Vi provkörde båda men det föll tillslut på Model 3.
Vi har en Passat GTE som vi tänk ha som reserv för långresor med mycket packning.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Kolla in Model Y, vi är inställda på byta vår rätt nya trea till en Y på grund av att den lastar mer, man lastar enklare och man sitter högre upp.
Det blir ett litet hopp upp i pris men du får mer prestanda, smidigare laddning och mer utrustning än till ex med VW, Audi med flera. Guld värt om man har barn.
Det blir ett litet hopp upp i pris men du får mer prestanda, smidigare laddning och mer utrustning än till ex med VW, Audi med flera. Guld värt om man har barn.
Id Buzz 2023 - Arbetsbil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Men du får bara lasta 390 kg ink förarecurrent skrev:Kolla in Model Y, vi är inställda på byta vår rätt nya trea till en Y på grund av att den lastar mer, man lastar enklare och man sitter högre upp.
Det blir ett litet hopp upp i pris men du får mer prestanda, smidigare laddning och mer utrustning än till ex med VW, Audi med flera. Guld värt om man har barn.
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: 19 aug 2021 09:30
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Ok, ny fråga… Funderar kring bakhjulsdriften och vinterkörning på SR plus. Hur har det funkat för er som valt odubbat på vintern? Några problem? Jag kör vanligtvis odubbat, men min V90 har framhjulsdrift. Jag har sett en del tveksamma videos på Youtube från USA med vinterkörning och bakhjulsdrift, men de är ju rätt orutinerade på detta många gånger och saknar även riktiga vinterdäck i många fall…
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3629
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Det är absolut inga problem, superbra antisladd, bara gasa och styra.Bumbelbee81 skrev:Ok, ny fråga… Funderar kring bakhjulsdriften och vinterkörning på SR plus. Hur har det funkat för er som valt odubbat på vintern? Några problem? Jag kör vanligtvis odubbat, men min V90 har framhjulsdrift. Jag har sett en del tveksamma videos på Youtube från USA med vinterkörning och bakhjulsdrift, men de är ju rätt orutinerade på detta många gånger och saknar även riktiga vinterdäck i många fall…
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Jag har bara erfarenhet av en Model S P85 med odubbade vinterdäck. Det är inga problem på vintern. Det går inte att jämföra med en framhjulsdriven fossilbil. Antispinnsystemet i Teslan är helt överlägsen. Jag gjorde ett litet test nån gång på blixthalke-blankis, det gick alltså inte att stå på fötterna, så halt var det. Jag trampade plattan i mattan, sånt som på torra vägar innebär att bilen katapulteras fram. Men det enda som hände på blankis var att bilen sakta sakta tog upp farten, utan minsta hjulspinn. Och så fick man i energimätaren en trevlig lektion i reglerteknik. Den gröna stapeln duttade lite upp och ner, väldigt nära nolläget. Ingen dramatik alls.Bumbelbee81 skrev:Ok, ny fråga… Funderar kring bakhjulsdriften och vinterkörning på SR plus. Hur har det funkat för er som valt odubbat på vintern? Några problem? Jag kör vanligtvis odubbat, men min V90 har framhjulsdrift. Jag har sett en del tveksamma videos på Youtube från USA med vinterkörning och bakhjulsdrift, men de är ju rätt orutinerade på detta många gånger och saknar även riktiga vinterdäck i många fall…
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Jag har inte kört på vintern ännu, men med min VW Touran, automat och 150 hk, framhjulsdrift, var det lätt att få hjulspinn vid start från noll om man trampade för kvickt på pedalen. På vintern släppte det direkt vid halka och för mycket gaspådrag.
Med SR+ är det bara att trampa och bilen skjuts iväg utan minsta tendens till hjulspinn. Misstänker att skillnaden kommer vara lika stor även på vintern, inte så orolig.
Med SR+ är det bara att trampa och bilen skjuts iväg utan minsta tendens till hjulspinn. Misstänker att skillnaden kommer vara lika stor även på vintern, inte så orolig.
Model Y LR AWD 2022
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Det märks att detta är väldigt personligt.
Jag är 196cm, bakom mig som förare sitter vår 7 månaders i babyskydd med isofix bas (britax römer primo), mitten bak sitter vår 7 åring med bälteskudde, häger bak sitter vår 4 åring i Britax max way. Höger fram sitter frun. Vi får plats hur bra som helst och lastar betydligt mer än i BMW 3 kombi som vi hade förut. I den gamla BMWn var det inte möjligt att ha tre barnstolar i baksätet pga bredden. Vår setup har fungerat ypperligt på både lång och kortresa, totalt ca 4500 mil.
Jag är 196cm, bakom mig som förare sitter vår 7 månaders i babyskydd med isofix bas (britax römer primo), mitten bak sitter vår 7 åring med bälteskudde, häger bak sitter vår 4 åring i Britax max way. Höger fram sitter frun. Vi får plats hur bra som helst och lastar betydligt mer än i BMW 3 kombi som vi hade förut. I den gamla BMWn var det inte möjligt att ha tre barnstolar i baksätet pga bredden. Vår setup har fungerat ypperligt på både lång och kortresa, totalt ca 4500 mil.
Model 3 SR+ 2020
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Får du in två vuxna och en barnstol i baksätet på en V90? Det känns väldigt trångt och obekvämt om det ens går. I Model S skulle jag lyckas med det men förmodligen omöjligt i Model 3. Men värt att testa på riktigt så klart jag kan ha fel. Jag har kört två barn med bältesstol och en tonåring och det funkade men en vuxen behöver ju mer plats.
Väghållningen i Model 3 SR+ är något av det bästa jag upplevt. Den har en lite levande bakvagn som släpper ut lite lagom vid pådrag men bilen fångar det enkelt själv och får mig som förare att känna mig ännu skickligare. Jag har Hakka R3 och under vintern vi hade i år försökte jag få den att sladda men det gick inte. Endel säger att det är obehagligt med stark regen men jag upplevde inte det. Ja bakvagnen rör sig lite men inget som inte är hanterbart.
Räckvidden i SR+ räcker gott om man ska köra långt eftersom du har laddnätverket. Det är klart ska du snurra runt lokalt under hela dagen så kommer du kanske få slösa tid på att ladda. Men det händer ju inte särskilt ofta för mig, du kanske kör på ett annat sätt.
Väghållningen i Model 3 SR+ är något av det bästa jag upplevt. Den har en lite levande bakvagn som släpper ut lite lagom vid pådrag men bilen fångar det enkelt själv och får mig som förare att känna mig ännu skickligare. Jag har Hakka R3 och under vintern vi hade i år försökte jag få den att sladda men det gick inte. Endel säger att det är obehagligt med stark regen men jag upplevde inte det. Ja bakvagnen rör sig lite men inget som inte är hanterbart.
Räckvidden i SR+ räcker gott om man ska köra långt eftersom du har laddnätverket. Det är klart ska du snurra runt lokalt under hela dagen så kommer du kanske få slösa tid på att ladda. Men det händer ju inte särskilt ofta för mig, du kanske kör på ett annat sätt.
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: 19 aug 2021 09:30
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Tack för informativt svar! Snurrar sällan runt en hel dag lokalt. Max ett par mil per tur. Sen till och från jobbet två mil totalt, men inte så mycket nu under pandemin då jag jobbar en hel del hemifrån. Därav känner jag att V90 kostar onödigt mycket i drift och är lite otymplig när man kör mycket i stan. Lutar åt SR+ med privatavbetalning.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Jag har ju några gånger här beskrivit energimätaren lite skämtsamt som en friktionsmätare, för släpper manmati skrev:Jag har bara erfarenhet av en Model S P85 med odubbade vinterdäck. Det är inga problem på vintern. Det går inte att jämföra med en framhjulsdriven fossilbil. Antispinnsystemet i Teslan är helt överlägsen. Jag gjorde ett litet test nån gång på blixthalke-blankis, det gick alltså inte att stå på fötterna, så halt var det. Jag trampade plattan i mattan, sånt som på torra vägar innebär att bilen katapulteras fram. Men det enda som hände på blankis var att bilen sakta sakta tog upp farten, utan minsta hjulspinn. Och så fick man i energimätaren en trevlig lektion i reglerteknik. Den gröna stapeln duttade lite upp och ner, väldigt nära nolläget. Ingen dramatik alls.Bumbelbee81 skrev:Ok, ny fråga… Funderar kring bakhjulsdriften och vinterkörning på SR plus. Hur har det funkat för er som valt odubbat på vintern? Några problem? Jag kör vanligtvis odubbat, men min V90 har framhjulsdrift. Jag har sett en del tveksamma videos på Youtube från USA med vinterkörning och bakhjulsdrift, men de är ju rätt orutinerade på detta många gånger och saknar även riktiga vinterdäck i många fall…
gasen så kan man ju se på hur mycket den klarar av att motorbromsa i effekt, dvs samma som den friktion som
finns att tillgå för tillfället (eller hur halt det är uttryckt i icke-nördiga termer )
Speciellt bra på bakhjulsdriven bil tycker jag…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Har sett en film från USA tror jag, någon kanske vet var, där man provar att starta i hal uppförsbacke med en Golf och en SR+. Inga problem alls med SR+, Golfen hade däremot stora problem. Har själv försökt sladda eller slira, går inte......Bumbelbee81 skrev:Ok, ny fråga… Funderar kring bakhjulsdriften och vinterkörning på SR plus. Hur har det funkat för er som valt odubbat på vintern? Några problem? Jag kör vanligtvis odubbat, men min V90 har framhjulsdrift. Jag har sett en del tveksamma videos på Youtube från USA med vinterkörning och bakhjulsdrift, men de är ju rätt orutinerade på detta många gånger och saknar även riktiga vinterdäck i många fall…
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
I det sammanhanget får man också nämna att e-Golfen inte alls har samma fina antispinnsystem som andra elbilar har. Troligen är det ett arv från fossil-Golfen. Man får vara superförsiktig med högerfoten, annars spinner den loss. Även på torra sommarvägar.ducce916 skrev:Har sett en film från USA tror jag, någon kanske vet var, där man provar att starta i hal uppförsbacke med en Golf och en SR+. Inga problem alls med SR+, Golfen hade däremot stora problem. Har själv försökt sladda eller slira, går inte......Bumbelbee81 skrev:Ok, ny fråga… Funderar kring bakhjulsdriften och vinterkörning på SR plus. Hur har det funkat för er som valt odubbat på vintern? Några problem? Jag kör vanligtvis odubbat, men min V90 har framhjulsdrift. Jag har sett en del tveksamma videos på Youtube från USA med vinterkörning och bakhjulsdrift, men de är ju rätt orutinerade på detta många gånger och saknar även riktiga vinterdäck i många fall…
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Dinsdale
- Teslaägare
- Inlägg: 722
- Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Har du provsuttit baksätet i en V60 (alltså Kina-Volvo V60 som säljs idag, inte Ford-Volvo V60)? När jag provade baksätet där reagerade jag över hur pass lågt man satt. Det kändes som att jag hade knäna uppe i hakan nästan. Model 3 känns exakt samma i baksätet, knäna kommer väldigt högt upp. Ingen skön sittställning tycker jag, men är man kort (lite äldre barn tex) är det säkert jättebra att slippa dingla med benen. Vet inte om det spelar nån roll, men om du till äventyrs provsuttit en V60 bak och ratat den pga att vuxna inte sitter bra så har du i praktiken också ratat Model 3.
Model Y verkar ha ett mycket bättre baksäte, man sitter högre och slipper därmed ha knäna i hakan. Den verkar påminna om Ford-Volvo V60 ur det perspektivet, man sitter högt i baksätet där med. Inga knän i hakan.
Model Y verkar ha ett mycket bättre baksäte, man sitter högre och slipper därmed ha knäna i hakan. Den verkar påminna om Ford-Volvo V60 ur det perspektivet, man sitter högt i baksätet där med. Inga knän i hakan.
Model 3 SR+ 18" 2021
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: 19 aug 2021 09:30
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Jo, provsatt V60 innan jag köpte V90. Grejen är att vi till 90 procent av tiden är fyra, dvs två vuxna fram och två barn 2,5 år och 5 år bak. Sen ibland följer morbror eller farmor med. Då blir det ju problem, även nu i V90 vid längre färd om båda barnen fortfarande åker bak. Tänker mig dock ett barn i bakvänd stol fram och ett barn på kudde samt två vuxna bak vid dessa tillfällen i Model 3.