Grattis! Ni kommer få en grym kombo av bilar, som praktiskt kompletterar varandra väldigt väl.Sebastian+ skrev:Kan tipsa om att provköra ID4 GTX om du inte redan gjort det. Det stod mellan den och Model 3 för vår del(2 vuxna och 2 barn).Bumbelbee81 skrev:Ok, provkört Enyaq IV 80 idag. Känns väldigt mycket som en vanlig SUV. Trevligt med el, men inte alls samma kvalitetskänsla som i min Volvo V90 i den generella körupplevelsen eller interiör/utseende. Tror inte el-SUV är något för mig. Får försöka provköra Model 3 istället.
Vi provkörde båda men det föll tillslut på Model 3.
Vi har en Passat GTE som vi tänk ha som reserv för långresor med mycket packning.
Sälja V90 och köpa Model 3?
Moderator: Redaktion
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Kolla in Model Y, vi är inställda på byta vår rätt nya trea till en Y på grund av att den lastar mer, man lastar enklare och man sitter högre upp.
Det blir ett litet hopp upp i pris men du får mer prestanda, smidigare laddning och mer utrustning än till ex med VW, Audi med flera. Guld värt om man har barn.
Det blir ett litet hopp upp i pris men du får mer prestanda, smidigare laddning och mer utrustning än till ex med VW, Audi med flera. Guld värt om man har barn.
Id Buzz 2023 - Arbetsbil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Men du får bara lasta 390 kg ink förarecurrent skrev:Kolla in Model Y, vi är inställda på byta vår rätt nya trea till en Y på grund av att den lastar mer, man lastar enklare och man sitter högre upp.
Det blir ett litet hopp upp i pris men du får mer prestanda, smidigare laddning och mer utrustning än till ex med VW, Audi med flera. Guld värt om man har barn.
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: 19 aug 2021 09:30
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Ok, ny fråga… Funderar kring bakhjulsdriften och vinterkörning på SR plus. Hur har det funkat för er som valt odubbat på vintern? Några problem? Jag kör vanligtvis odubbat, men min V90 har framhjulsdrift. Jag har sett en del tveksamma videos på Youtube från USA med vinterkörning och bakhjulsdrift, men de är ju rätt orutinerade på detta många gånger och saknar även riktiga vinterdäck i många fall…
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3629
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Det är absolut inga problem, superbra antisladd, bara gasa och styra.Bumbelbee81 skrev:Ok, ny fråga… Funderar kring bakhjulsdriften och vinterkörning på SR plus. Hur har det funkat för er som valt odubbat på vintern? Några problem? Jag kör vanligtvis odubbat, men min V90 har framhjulsdrift. Jag har sett en del tveksamma videos på Youtube från USA med vinterkörning och bakhjulsdrift, men de är ju rätt orutinerade på detta många gånger och saknar även riktiga vinterdäck i många fall…
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Jag har bara erfarenhet av en Model S P85 med odubbade vinterdäck. Det är inga problem på vintern. Det går inte att jämföra med en framhjulsdriven fossilbil. Antispinnsystemet i Teslan är helt överlägsen. Jag gjorde ett litet test nån gång på blixthalke-blankis, det gick alltså inte att stå på fötterna, så halt var det. Jag trampade plattan i mattan, sånt som på torra vägar innebär att bilen katapulteras fram. Men det enda som hände på blankis var att bilen sakta sakta tog upp farten, utan minsta hjulspinn. Och så fick man i energimätaren en trevlig lektion i reglerteknik. Den gröna stapeln duttade lite upp och ner, väldigt nära nolläget. Ingen dramatik alls.Bumbelbee81 skrev:Ok, ny fråga… Funderar kring bakhjulsdriften och vinterkörning på SR plus. Hur har det funkat för er som valt odubbat på vintern? Några problem? Jag kör vanligtvis odubbat, men min V90 har framhjulsdrift. Jag har sett en del tveksamma videos på Youtube från USA med vinterkörning och bakhjulsdrift, men de är ju rätt orutinerade på detta många gånger och saknar även riktiga vinterdäck i många fall…
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3637
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Jag har inte kört på vintern ännu, men med min VW Touran, automat och 150 hk, framhjulsdrift, var det lätt att få hjulspinn vid start från noll om man trampade för kvickt på pedalen. På vintern släppte det direkt vid halka och för mycket gaspådrag.
Med SR+ är det bara att trampa och bilen skjuts iväg utan minsta tendens till hjulspinn. Misstänker att skillnaden kommer vara lika stor även på vintern, inte så orolig.
Med SR+ är det bara att trampa och bilen skjuts iväg utan minsta tendens till hjulspinn. Misstänker att skillnaden kommer vara lika stor även på vintern, inte så orolig.
Model Y LR AWD 2022
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Det märks att detta är väldigt personligt.
Jag är 196cm, bakom mig som förare sitter vår 7 månaders i babyskydd med isofix bas (britax römer primo), mitten bak sitter vår 7 åring med bälteskudde, häger bak sitter vår 4 åring i Britax max way. Höger fram sitter frun. Vi får plats hur bra som helst och lastar betydligt mer än i BMW 3 kombi som vi hade förut. I den gamla BMWn var det inte möjligt att ha tre barnstolar i baksätet pga bredden. Vår setup har fungerat ypperligt på både lång och kortresa, totalt ca 4500 mil.
Jag är 196cm, bakom mig som förare sitter vår 7 månaders i babyskydd med isofix bas (britax römer primo), mitten bak sitter vår 7 åring med bälteskudde, häger bak sitter vår 4 åring i Britax max way. Höger fram sitter frun. Vi får plats hur bra som helst och lastar betydligt mer än i BMW 3 kombi som vi hade förut. I den gamla BMWn var det inte möjligt att ha tre barnstolar i baksätet pga bredden. Vår setup har fungerat ypperligt på både lång och kortresa, totalt ca 4500 mil.
Model 3 SR+ 2020
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Får du in två vuxna och en barnstol i baksätet på en V90? Det känns väldigt trångt och obekvämt om det ens går. I Model S skulle jag lyckas med det men förmodligen omöjligt i Model 3. Men värt att testa på riktigt så klart jag kan ha fel. Jag har kört två barn med bältesstol och en tonåring och det funkade men en vuxen behöver ju mer plats.
Väghållningen i Model 3 SR+ är något av det bästa jag upplevt. Den har en lite levande bakvagn som släpper ut lite lagom vid pådrag men bilen fångar det enkelt själv och får mig som förare att känna mig ännu skickligare. Jag har Hakka R3 och under vintern vi hade i år försökte jag få den att sladda men det gick inte. Endel säger att det är obehagligt med stark regen men jag upplevde inte det. Ja bakvagnen rör sig lite men inget som inte är hanterbart.
Räckvidden i SR+ räcker gott om man ska köra långt eftersom du har laddnätverket. Det är klart ska du snurra runt lokalt under hela dagen så kommer du kanske få slösa tid på att ladda. Men det händer ju inte särskilt ofta för mig, du kanske kör på ett annat sätt.
Väghållningen i Model 3 SR+ är något av det bästa jag upplevt. Den har en lite levande bakvagn som släpper ut lite lagom vid pådrag men bilen fångar det enkelt själv och får mig som förare att känna mig ännu skickligare. Jag har Hakka R3 och under vintern vi hade i år försökte jag få den att sladda men det gick inte. Endel säger att det är obehagligt med stark regen men jag upplevde inte det. Ja bakvagnen rör sig lite men inget som inte är hanterbart.
Räckvidden i SR+ räcker gott om man ska köra långt eftersom du har laddnätverket. Det är klart ska du snurra runt lokalt under hela dagen så kommer du kanske få slösa tid på att ladda. Men det händer ju inte särskilt ofta för mig, du kanske kör på ett annat sätt.
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: 19 aug 2021 09:30
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Tack för informativt svar! Snurrar sällan runt en hel dag lokalt. Max ett par mil per tur. Sen till och från jobbet två mil totalt, men inte så mycket nu under pandemin då jag jobbar en hel del hemifrån. Därav känner jag att V90 kostar onödigt mycket i drift och är lite otymplig när man kör mycket i stan. Lutar åt SR+ med privatavbetalning.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Jag har ju några gånger här beskrivit energimätaren lite skämtsamt som en friktionsmätare, för släpper manmati skrev:Jag har bara erfarenhet av en Model S P85 med odubbade vinterdäck. Det är inga problem på vintern. Det går inte att jämföra med en framhjulsdriven fossilbil. Antispinnsystemet i Teslan är helt överlägsen. Jag gjorde ett litet test nån gång på blixthalke-blankis, det gick alltså inte att stå på fötterna, så halt var det. Jag trampade plattan i mattan, sånt som på torra vägar innebär att bilen katapulteras fram. Men det enda som hände på blankis var att bilen sakta sakta tog upp farten, utan minsta hjulspinn. Och så fick man i energimätaren en trevlig lektion i reglerteknik. Den gröna stapeln duttade lite upp och ner, väldigt nära nolläget. Ingen dramatik alls.Bumbelbee81 skrev:Ok, ny fråga… Funderar kring bakhjulsdriften och vinterkörning på SR plus. Hur har det funkat för er som valt odubbat på vintern? Några problem? Jag kör vanligtvis odubbat, men min V90 har framhjulsdrift. Jag har sett en del tveksamma videos på Youtube från USA med vinterkörning och bakhjulsdrift, men de är ju rätt orutinerade på detta många gånger och saknar även riktiga vinterdäck i många fall…
gasen så kan man ju se på hur mycket den klarar av att motorbromsa i effekt, dvs samma som den friktion som
finns att tillgå för tillfället (eller hur halt det är uttryckt i icke-nördiga termer )
Speciellt bra på bakhjulsdriven bil tycker jag…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Har sett en film från USA tror jag, någon kanske vet var, där man provar att starta i hal uppförsbacke med en Golf och en SR+. Inga problem alls med SR+, Golfen hade däremot stora problem. Har själv försökt sladda eller slira, går inte......Bumbelbee81 skrev:Ok, ny fråga… Funderar kring bakhjulsdriften och vinterkörning på SR plus. Hur har det funkat för er som valt odubbat på vintern? Några problem? Jag kör vanligtvis odubbat, men min V90 har framhjulsdrift. Jag har sett en del tveksamma videos på Youtube från USA med vinterkörning och bakhjulsdrift, men de är ju rätt orutinerade på detta många gånger och saknar även riktiga vinterdäck i många fall…
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
I det sammanhanget får man också nämna att e-Golfen inte alls har samma fina antispinnsystem som andra elbilar har. Troligen är det ett arv från fossil-Golfen. Man får vara superförsiktig med högerfoten, annars spinner den loss. Även på torra sommarvägar.ducce916 skrev:Har sett en film från USA tror jag, någon kanske vet var, där man provar att starta i hal uppförsbacke med en Golf och en SR+. Inga problem alls med SR+, Golfen hade däremot stora problem. Har själv försökt sladda eller slira, går inte......Bumbelbee81 skrev:Ok, ny fråga… Funderar kring bakhjulsdriften och vinterkörning på SR plus. Hur har det funkat för er som valt odubbat på vintern? Några problem? Jag kör vanligtvis odubbat, men min V90 har framhjulsdrift. Jag har sett en del tveksamma videos på Youtube från USA med vinterkörning och bakhjulsdrift, men de är ju rätt orutinerade på detta många gånger och saknar även riktiga vinterdäck i många fall…
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Dinsdale
- Teslaägare
- Inlägg: 723
- Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Har du provsuttit baksätet i en V60 (alltså Kina-Volvo V60 som säljs idag, inte Ford-Volvo V60)? När jag provade baksätet där reagerade jag över hur pass lågt man satt. Det kändes som att jag hade knäna uppe i hakan nästan. Model 3 känns exakt samma i baksätet, knäna kommer väldigt högt upp. Ingen skön sittställning tycker jag, men är man kort (lite äldre barn tex) är det säkert jättebra att slippa dingla med benen. Vet inte om det spelar nån roll, men om du till äventyrs provsuttit en V60 bak och ratat den pga att vuxna inte sitter bra så har du i praktiken också ratat Model 3.
Model Y verkar ha ett mycket bättre baksäte, man sitter högre och slipper därmed ha knäna i hakan. Den verkar påminna om Ford-Volvo V60 ur det perspektivet, man sitter högt i baksätet där med. Inga knän i hakan.
Model Y verkar ha ett mycket bättre baksäte, man sitter högre och slipper därmed ha knäna i hakan. Den verkar påminna om Ford-Volvo V60 ur det perspektivet, man sitter högt i baksätet där med. Inga knän i hakan.
Model 3 SR+ 18" 2021
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: 19 aug 2021 09:30
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Jo, provsatt V60 innan jag köpte V90. Grejen är att vi till 90 procent av tiden är fyra, dvs två vuxna fram och två barn 2,5 år och 5 år bak. Sen ibland följer morbror eller farmor med. Då blir det ju problem, även nu i V90 vid längre färd om båda barnen fortfarande åker bak. Tänker mig dock ett barn i bakvänd stol fram och ett barn på kudde samt två vuxna bak vid dessa tillfällen i Model 3.
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Man får nog vara ganska lång om man ska slå knäna i hakan i M3. Jag är 1,75 och har, såvitt jag förstår, normal benlängd och har inga problem att sitta ok i baksätet.Dinsdale skrev:Har du provsuttit baksätet i en V60 (alltså Kina-Volvo V60 som säljs idag, inte Ford-Volvo V60)? När jag provade baksätet där reagerade jag över hur pass lågt man satt. Det kändes som att jag hade knäna uppe i hakan nästan. Model 3 känns exakt samma i baksätet, knäna kommer väldigt högt upp. Ingen skön sittställning tycker jag, men är man kort (lite äldre barn tex) är det säkert jättebra att slippa dingla med benen. Vet inte om det spelar nån roll, men om du till äventyrs provsuttit en V60 bak och ratat den pga att vuxna inte sitter bra så har du i praktiken också ratat Model 3.
Model Y verkar ha ett mycket bättre baksäte, man sitter högre och slipper därmed ha knäna i hakan. Den verkar påminna om Ford-Volvo V60 ur det perspektivet, man sitter högt i baksätet där med. Inga knän i hakan.
Väldigt skönt också med helt plant golv.
Senast redigerad av ducce916, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Är 1.86 och måste nog också hålla med om att iaf Jag sitter lite för högt upp med knäna där bak. Nu kommer det dock för min del aldrig ske men man satt väldigt långt ner upplevde jag det som.ducce916 skrev:Man får nog vara ganska lång om man ska slå knäna i hakan i M3. Jag är 1,75 och har, såvitt jag förstår, normal benlängd och har inga problem att sitta ok i baksätet.Dinsdale skrev:Har du provsuttit baksätet i en V60 (alltså Kina-Volvo V60 som säljs idag, inte Ford-Volvo V60)? När jag provade baksätet där reagerade jag över hur pass lågt man satt. Det kändes som att jag hade knäna uppe i hakan nästan. Model 3 känns exakt samma i baksätet, knäna kommer väldigt högt upp. Ingen skön sittställning tycker jag, men är man kort (lite äldre barn tex) är det säkert jättebra att slippa dingla med benen. Vet inte om det spelar nån roll, men om du till äventyrs provsuttit en V60 bak och ratat den pga att vuxna inte sitter bra så har du i praktiken också ratat Model 3.
Model Y verkar ha ett mycket bättre baksäte, man sitter högre och slipper därmed ha knäna i hakan. Den verkar påminna om Ford-Volvo V60 ur det perspektivet, man sitter högt i baksätet där med. Inga knän i hakan.
-
- Inlägg: 5478
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Körde nyligen ~25 mil tur och retur över en dag med en ca 1,75 lång 76-årig (normalvikt) kvinnlig släkting i baksätet på en Model 3 (ca 13 mil eller 1,5 timme enkel väg). Nu satt hon i och för sig själv i baksätet men det var inga problem...Dinsdale skrev:.../ Vet inte om det spelar nån roll, men om du till äventyrs provsuttit en V60 bak och ratat den pga att vuxna inte sitter bra så har du i praktiken också ratat Model 3. /...
Är själv 40+, man, 1,87 lång och normalvikt. Baksätet är ju inte världens bästa på något sätt, men om man inte har några slags fysiska krämpor så funkar det. Har i och för sig inte själv åkt längre sträckor i baksätet...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
I våras böt vi från en V90 till en Model 3, men hade då hellre valt en Model Y p g a utrymme och bakluckan. Vi var i somras på den längsta bilsemester vi varit på, 2,5 veckor och över 300 mil. Vi packade smart, det finns väskor som är anpassade för olika bilmodeller, och det gick över förväntan. Det var t o m lite plats över. Jag var lite orolig hur det skulle fungera på laddstationer och hotell, men det visade sig att på de hotell som var knökfulla så var de enda lediga parkeringsplatserna de som var avsedda för elbilsladdning. Fossilbilar stod parkerade överallt, t o m på gräsmattan. Våra barn är 11 och 13 och vi behöver inte lika mycket packning som för några år sedan då kombin och takbox var knökfull. Nu gick det bra med Model 3, utan takbox, och jag känner inte att vi behöver en Model Y idag.
M3 LR AWD EAP 2021
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Självklart ska du byta till en M3!
De gånger du behöver så är en Model 3 med takbox är likvärdig V90 i lastutrymme.
De gånger ni är tre vuxna och två barn i bilen så kommer det också gå bra, lite trängre för den vuxna men knappast på problemnivå.
Fördelarna är oräknerliga och den eventuella nackdelen med något trängre för en vuxen i baksätet är knappt ett argument.
LR är ett bättre köp, går längre är snabbare har fyrhjulsdrift.
SR+ kommer inte vara ett problem, laddnätverket är byggt för att passa bilarnas räckvidd men om budget tillåter köp en LR
De gånger du behöver så är en Model 3 med takbox är likvärdig V90 i lastutrymme.
De gånger ni är tre vuxna och två barn i bilen så kommer det också gå bra, lite trängre för den vuxna men knappast på problemnivå.
Fördelarna är oräknerliga och den eventuella nackdelen med något trängre för en vuxen i baksätet är knappt ett argument.
LR är ett bättre köp, går längre är snabbare har fyrhjulsdrift.
SR+ kommer inte vara ett problem, laddnätverket är byggt för att passa bilarnas räckvidd men om budget tillåter köp en LR
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Jag är 1,83 och baksätet i Model S fungerar inte alls för mig, det är på tok för låg sitthöjd. Jag fick kramp baksida lår efter 20 minuter. Vi fick stanna i vägrenen längs en landsväg och jag kravlade ur bilen och fick stå och stretcha i 5 minuter innan vi kunde åka vidare. Jag antar att M3 inte är bättre.
- Dinsdale
- Teslaägare
- Inlägg: 723
- Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Vi är alla olika, en del gillar baksätets låga höjd. Och korta resor funkar ju allt. Men det finns ganska många volvohandlare man kan provsitta en V60 hos om man inte har möjlighet att provsitta en Model 3, och båda två har väldigt låga baksäten. Om baksätets höjd händelsevis är något man ser som viktigt vill säga.SwedishAdvocate skrev:Körde nyligen ~25 mil tur och retur över en dag med en ca 1,75 lång 76-årig (normalvikt) kvinnlig släkting i baksätet på en Model 3 (ca 13 mil eller 1,5 timme enkel väg). Nu satt hon i och för sig själv i baksätet men det var inga problem...Dinsdale skrev:.../ Vet inte om det spelar nån roll, men om du till äventyrs provsuttit en V60 bak och ratat den pga att vuxna inte sitter bra så har du i praktiken också ratat Model 3. /...
Är själv 40+, man, 1,87 lång och normalvikt. Baksätet är ju inte världens bästa på något sätt, men om man inte har några slags fysiska krämpor så funkar det. Har i och för sig inte själv åkt längre sträckor i baksätet...
Model 3 SR+ 18" 2021
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Tycker det låga baksätet i 3an och S är bra, då är det som att sitta hemma vid datorn eller i en soffa. Det viktiga är att man har plats att sträcka ut benen lite och där är 3an lite för liten tycker jag. Lite orolig för Y faktiskt, vill gärna ha en men baksätet var högre där och man sitter på samma sätt som i andra bilar, dvs inte alls som att sitta hemma i soffan.
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Jag är 190 och fick plats i baksätet i Model 3, kändes luftigt. I ”nya” Volvo V60 var det väldigt tight. I ”gamla” V60 helt omöjligt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Sälja V90 och köpa Model 3?
Luftigt i en M3 när man är 1.90?taliz skrev:Jag är 190 och fick plats i baksätet i Model 3, kändes luftigt. I ”nya” Volvo V60 var det väldigt tight. I ”gamla” V60 helt omöjligt.
Fasiken du måste testat någon special edition