HelectriC skrev:Schysst! Vad känner du behöver bytas ut för att få bilen optimal för banan?
1. Bakdiff. Det skulle göra bilen mer förutsägbar och hindra att det släpper på inre bakhjulet i kurvorna vilket märkbart hämmar farten ut ur kurvorna.
2. Bromsar. Elakare belägg och bromsvätska som tål högre temperatur. Eventuellt andra ok och skivor.
3. R-däck på mindre fälgar. 20" ger inte tillräckligt med gummi "att jobba med".
4. Sänkning/andra fjäderben. Nog för att M3P är lägre än vanliga LR, men den är alldeles för hög
5. Skalstolar så man slipper flyga runt som en vante inne i bilen och kämpa för att sitta kvar i stolen.
6. Downforce. Bilen svänger in jättefint i kurvorna, men har man högt tempo så blir rotationen rätt "kraftig" och då vore det bra att ha några hundra kilo på bakluckan. Denna gör nog inte så mycket för varvtiderna på GTR Motorpark, men väl på tex Mantorp och Gälleråsen.