TPMS

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: TPMS

Inlägg av taliz »

MWall skrev:
Sjukt nog gick sista sensorn igång i eftermiddags. Efter över 20 mil. Skönt ändå att slippa åka tillbaka till däckverkstan.
Ja det kan ta tid.
Minns mina norgefälgar bråkade även efter en vecka och över 60 mil.
Sen nada problem på 2000 mil.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 615
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Re: TPMS

Inlägg av Arn »

Vet någon om Euromaster brukar har koll på detta med de nya däcktrycksmätare till Tesla model 3? Ringde kontoret för några dagar sedan och killen på däckverkstaden trodde inte man hade passande sensorer hemma och skulle kolla upp det men har inte hört av sig. Frågan är om det är bäst att beställa via Euromaster eller att själv beställa sådana som rekommenderas här i tråden.
Användarvisningsbild
niclassoderlund
Teslaägare
Inlägg: 50
Blev medlem: 17 sep 2021 07:46
Ort: Kristianstad

Re: TPMS

Inlägg av niclassoderlund »

Bara för info så kommer mina nya vinterhjul, köpta via abswheels, med tpms-ble-sensorer att levereras idag mellan 13-15. De fick äntligen in en batch med sensorer som de garanterar fungerar med Tesla nu i onsdags så de har en mängd tesla-order som de krämar ut för tilfället där däck och fälg varit på lagret redan men de har fått vänta tills de fått leverans av sensorerna.

I alla fall, i kontakten med abswheels så var det tydligt att de haft många som äger tesla som köpt via dem, inkl nu då med de nya icke-433mhz sensorerna. Så även om jag inte kan rekommendera dem, eftersom jag inte har testat mina hjul än hehe, så kändes det så här initialt helt rätt med tanke på vad de verkade ha i kunskap.

Mvh Niclas
[Tesla Model 3 SR+ 2021 - Solid black - Svart inredning]
Astar
Inlägg: 1
Blev medlem: 02 sep 2021 13:17

Re: TPMS

Inlägg av Astar »

Jag kan bekräfta att ABS Wheel fick in rätt ble-sensorer förra veckan. Hämtade mina vinterhjul i tisdags och monterade samma kväll. Fick signal från alla hjulen efter ca 500 m, att man ska behöva vänta 60 mil med de nya ble-sensorerna låter orimligt.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: TPMS

Inlägg av bonath »

Monterade vinterhjulen med originalfälgarna, tredje vintern. Förra gången gick dom igång på några kilometer. Nu tog det 25 mil!!!
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 615
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Re: TPMS

Inlägg av Arn »

Verkar som sensorerna är slut överallt. Har kollat Tyresö, Tässla Store och hampdi. Finns det någon mer butik som säljer sådana? Vad händer om man byter till sina vinterdäck från 2020 års modell utan dessa sensorer? Kan man köra bekymmersfritt med enda skillnaden att man inte ser sitt däcktryck eller kommer man jämt och ständigt få irriterande felmeddelanden?
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: TPMS

Inlägg av mikebike »

Du kommer få felmeddelanden...

Har du kollat med ABS Wheels?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: TPMS

Inlägg av OfarligTesla »

Arn skrev:
Verkar som sensorerna är slut överallt. Har kollat Tyresö, Tässla Store och hampdi. Finns det någon mer butik som säljer sådana? Vad händer om man byter till sina vinterdäck från 2020 års modell utan dessa sensorer? Kan man köra bekymmersfritt med enda skillnaden att man inte ser sitt däcktryck eller kommer man jämt och ständigt få irriterande felmeddelanden?
Jag köpte mina och fick de monterade av Euromaster. Vet inte om det är något de ofta har inne.
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 615
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Re: TPMS

Inlägg av Arn »

Tack för svar.

Är hamphi en bra och pålitlig sida? Norton stoppar sidan från att öppnas, uppger att det är en känd farlig webbsida. Endast 7 resencioner på Google. Är första gången på mycket länge Norton säger ifrån så här...
Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 30 okt 2018 22:56
Ort: Göteborg

Re: TPMS

Inlägg av swegarm »

De ska vara seriösa , beställde själv därifrån precis och hört gott om de från en kompis som köpt extraljus och elektrisk frunk.
Användarvisningsbild
niclassoderlund
Teslaägare
Inlägg: 50
Blev medlem: 17 sep 2021 07:46
Ort: Kristianstad

Re: TPMS

Inlägg av niclassoderlund »

Jag har köpt från dem vid ett flertal tillfällen, för mig är de seriösa. Jag kollar alltid upp företag på allabolag.se dessutom, de startade 2019/2018 och redan 2020 gick de med 900tkr plus.

Återigen, kika med ABSWheels, jag monterar mina hjul idag och återkommer med hur det fungerar med sensorerna, om de hoppar igång direkt eller inte.

mvh Niclas
[Tesla Model 3 SR+ 2021 - Solid black - Svart inredning]
Simonhurtig
Inlägg: 5
Blev medlem: 28 jun 2021 12:00

Re: TPMS

Inlägg av Simonhurtig »

mikebike skrev:
Du kommer få felmeddelanden...

Har du kollat med ABS Wheels?
-köpte mina BLE tpms på ABSwheels de har dessa i lager för omgående leverans, ligger gömda längst ner på sidan :-/ https://www.abswheels.se/tilbehor/
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5181
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: TPMS

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Arn skrev:
Tack för svar.

Är hamphi en bra och pålitlig sida? Norton stoppar sidan från att öppnas, uppger att det är en känd farlig webbsida. Endast 7 resencioner på Google. Är första gången på mycket länge Norton säger ifrån så här...
swegarm skrev:
De ska vara seriösa , beställde själv därifrån precis och hört gott om de från en kompis som köpt extraljus och elektrisk frunk.
Det varierar nog. En kompis på jobbet var väldigt missnöjd.

Han beställde också extraljus med alla grejer runt omkring för en ”komplett” installation på sin Model 3. Men det var inte alls komplett. Det saknades komponenter för att det skulle fungera.

När han tog upp en dialog med dem visade det sig att Hampi inte hade en aning om vad de sålde i flera fall. Produktbeskrivningarna stämde inte med verkligheten och var direkt felaktiga, och deras ”support” kunde inte mer än läsa innantill vad som stod på deras webbsida. Ingen produktkunskap över huvud taget. Efter långa dialoger ändrade Hampi något i texterna kring några av produktbeskrivningarna men det blev ändå inte rätt.

Till slut återlämnade kompisen några av sakerna (vilket i sig inte var några problem) och köpte på annat håll.

Detta var runt ett år sedan, så de kan ju ha läst på lite sedan dess. Men då gav de inget seriöst intryck.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
niclassoderlund
Teslaägare
Inlägg: 50
Blev medlem: 17 sep 2021 07:46
Ort: Kristianstad

Re: TPMS

Inlägg av niclassoderlund »

Precis nu skruvat på hjulen. Körde i ca 1 minut/700 meter till pumpen för att fixa däcktrycken så hade den snappat upp alla fyra sensorer.

//Niclas

Före/Efter
20211026_101658.jpg
20211026_111947.jpg
[Tesla Model 3 SR+ 2021 - Solid black - Svart inredning]
Skriv svar