Kampanj på M3 i Tyskland

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Kampanj på M3 i Tyskland

Inlägg av Zalman3 »

Tydligen kan man nu få extrautrustning på köpet i Tyskland.
Screenshot_20210920-095540_Chrome.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Kampanj på M3 i Tyskland

Inlägg av Zalman3 »


Tesla -kampanj är inte för nya kunder.

Liknande kampanjer strax före slutet av kvartalet har redan ägt rum på Tesla . Den nuvarande har dock en viktig begränsning: Den gäller bara kunder som har beställt sin Model 3 senast den 10 september.

Tesla vill tydligen inte få nya kunder att beställa med specialerbjudanden, utan bara uppmuntra befintliga kunder att byta från Model 3 Standard Plus eller Performance till Maximum Range -versionen. Detta kommer sannolikt att ha att göra med att vissa kopior av denna mellanvariant från de senaste leveranserna i Kina fortfarande inte har några köpare. På den tyska Tesla -webbplatsen med befintliga fordon fanns det faktiskt några tiotal Model 3 -modeller i den här versionen att välja mellan på måndagen, medan det bara fanns en Model 3 som standard och ingen som en prestandaversion.

https://teslamag.de/news/raeumungsverka ... ropa-41269
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
lav1
Inlägg: 85
Blev medlem: 12 jan 2020 16:04

Re: Kampanj på M3 i Tyskland

Inlägg av lav1 »

Tolkar detta som att MIC modellerna med mindre batteriet blir stående, ska folk lägga ut såpass mycket för en bil vill man antagligen ha 614km WLTP varianten som kom redan i Q2 2021 från USA. Verkar också finnas lagerbilar ståendes i Sverige.
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Kampanj på M3 i Tyskland

Inlägg av Dexter86 »

lav1 skrev:
Tolkar detta som att MIC modellerna med mindre batteriet blir stående, ska folk lägga ut såpass mycket för en bil vill man antagligen ha 614km WLTP varianten som kom redan i Q2 2021 från USA. Verkar också finnas lagerbilar ståendes i Sverige.
Äh, vinterdäck och 20-30k i rabatt så kan jag tänka mig att skita i någon mil extra :D
Användarvisningsbild
andreasdrake
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 17 aug 2021 22:02
Kontakt:

Re: Kampanj på M3 i Tyskland

Inlägg av andreasdrake »

lav1 skrev:
Tolkar detta som att MIC modellerna med mindre batteriet blir stående, ska folk lägga ut såpass mycket för en bil vill man antagligen ha 614km WLTP varianten som kom redan i Q2 2021 från USA. Verkar också finnas lagerbilar ståendes i Sverige.
Är nog så klart olika från person till person men jag tyckte 20k rabatt helt klart var värt att ta en lagerbil (om än lite kortare räckvidd). Sen viktigt att jag visste att jag skulle få den hyfsat snabbt och jag ville faktiskt även ha en MIC då jag fått känslan att byggkvaliten är bättre på dem än USA bilarna (inget jag så klart vet med säkerhet utan mer bara en känsla jag fått efter ha läst och sett på tester på youtube etc…)
Användarvisningsbild
RagWal
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
Referralkod: ts.la/ragnar71607

Re: Kampanj på M3 i Tyskland

Inlägg av RagWal »

Kanske ännu större vilja att vänta på Berlimbilarna i Tyskland?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Kampanj på M3 i Tyskland

Inlägg av taliz »

RagWal skrev:
Kanske ännu större vilja att vänta på Berlimbilarna i Tyskland?
Om man väntar på en Model 3 från Berlin så får man nog vänta lääääänge.
(AFAIK är det bara Y som ska byggas där i närtid).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar