Hr Ågren

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Hr Ågren

Inlägg av Walker »

Dafro skrev:
Mejla transportstyrelsen och fråga, det gjorde jag om mitt bidragspengar min leasingbil. Sedan får du ta tag i Sparbanken vid behov. Lycka till.
Du har 6 månader på dig att ansöka. Därefter tar det 6 månader + 1 vecka att få slantarna.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
roffe_s
elbilist
Inlägg: 615
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Hr Ågren

Inlägg av roffe_s »

mati skrev:
Dafro skrev:
mati skrev:
Walker skrev:
mati skrev:
Hur vet du när du får din miljöbonus?
Transportstyrelsen fick min godkända ansökan 21/12/10. Så i slutet på maj har jag slantarna.
Det blir lite OT, men vad sa du nu? Vadå ansökan? Måste man ansöka om miljöbonusen? Det har jag aldrig gjort tidigare. Eller är det eftersom du köpte bilen privat?
Jo så är det, du äger väl inte din utan leasar den väl, ägaren till bilen måste ansöka om bonusen.
Nejjjj, då kan jag avskriva bonusen med en gång. Det är Sparbanken Skaraborg via Swedbank som är leasinggivare. Och med tanke på hur omständligt och krångligt det var för dem att fixa ett leasingavtal så kommer de nog aldrig ansöka om miljöbonusen. De har nog ingen aning att man behöver göra det.
Har Du avtalet via Swedbank Leasing kan Du vara lugn, de hanterade min bonus klockrent och sänkte premien för den återstående avtalsperioden när den väl kommit in på deras konto:)
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hr Ågren

Inlägg av Bjelke »

Men fortfarande värt att kolla med transportstyrelsen att brevet kommit in och är registrerat :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hr Ågren

Inlägg av mati »

roffe_s skrev:
Har Du avtalet via Swedbank Leasing kan Du vara lugn, de hanterade min bonus klockrent och sänkte premien för den återstående avtalsperioden när den väl kommit in på deras konto:)
Låter lovande. Men jag litar inte på dem. De hanterade min leasingansökan som om det var första gången de gjorde detta. Det beror såklart på vilken handläggare man råkar få. Jag har för säkerhets skull skickat ett mejl till Transportstyrelsen nu.
Som jag skrev i en annan tråd så räknar jag inte med att få bonusen ändå. Men det beror naturligtvis på regeringens konstiga budgetpolitik. Det skulle ju vara lite snopet om det är banken som kvaddar det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Vesslans
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 09 nov 2021 10:15

Re: Hr Ågren

Inlägg av Vesslans »

McFace skrev:
Hosta två gånger om du skriver det här mot din vilja.
:lol: :D
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hr Ågren

Inlägg av mati »

Dafro skrev:
Kul att ni trivs i tesla och tur för biltillverkare att vi människor har olika inställning och behov. Men håller med lite om grand ma car om I5 men ni anser väl att jag kör en grand pa car :D vilket jag nog gör men är ju 47 år gammal. :lol:
Samma här. Det enda jag saknar från min tid med Tesla är SuC. Och även det är egentligen ingenting jag verkligen saknar, eftersom jag inte har något större behov av snabbladdning mer än någon enstaka gång om året. Det är mer en känsla, avsaknaden av frihet. Att inte kunna åka vart man vill, även om man aldrig gör det ändå.
Jag trivs faktiskt bättre i "grandpa-bilar" av Ioniq5-snitt. Även om den har sina uppenbara brister så skulle jag aldrig byta in den mot en Tesla.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 720
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Hr Ågren

Inlägg av Dexter »

mati skrev:
Dafro skrev:
Kul att ni trivs i tesla och tur för biltillverkare att vi människor har olika inställning och behov. Men håller med lite om grand ma car om I5 men ni anser väl att jag kör en grand pa car :D vilket jag nog gör men är ju 47 år gammal. :lol:
Samma här. Det enda jag saknar från min tid med Tesla är SuC. Och även det är egentligen ingenting jag verkligen saknar, eftersom jag inte har något större behov av snabbladdning mer än någon enstaka gång om året. Det är mer en känsla, avsaknaden av frihet. Att inte kunna åka vart man vill, även om man aldrig gör det ändå.
Jag trivs faktiskt bättre i "grandpa-bilar" av Ioniq5-snitt. Även om den har sina uppenbara brister så skulle jag aldrig byta in den mot en Tesla.
Tror att de flesta kommer köpa "Grand-Pa-Bilar" faktiskt eftersom de är mer lika fossil instrumenteringen fast med en modern skärm därtill.
De flesta känner sig mer hemma i dem.
Sen inte minst kanske lite billigare än Tesla de flesta av dem.
Tur att vi har olika smak annars hade det varit tråkigt om alla körde Tesla.
När jag är sugen på ha lite Grand-Pa-känsla så gungar jag fram i min nyare XC60 med komfort som vissa kallar det.
Men inget slår M3P:n för min del.
Skriv svar