Longrange 21 eller performance 19

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Performance
Inlägg: 19
Blev medlem: 21 okt 2021 12:24

Re: Longrange 21 eller performance 19

Inlägg av Performance »

Men hur värdesätter man en sådan sak som trackmode i pris? Övertala mig gärna för det finns betydligt mer bilar som inte är performance.

Om nu boosten gör att en performance är svår att urskilja kanske det är oviktigt Men inget kul att gräma sig sen när köpet väl är gjort
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Longrange 21 eller performance 19

Inlägg av MWall »

Performance skrev:
Men hur värdesätter man en sådan sak som trackmode i pris? Övertala mig gärna för det finns betydligt mer bilar som inte är performance.

Om nu boosten gör att en performance är svår att urskilja kanske det är oviktigt Men inget kul att gräma sig sen när köpet väl är gjort

Men det måste ju finnas nyare Performance än den där till salu? Eller är det två bilar som är ovanligt billiga? Skiljer väl bara 70 tkr eller nåt i nypris?
Performance
Inlägg: 19
Blev medlem: 21 okt 2021 12:24

Re: Longrange 21 eller performance 19

Inlägg av Performance »

780 kostar performance ny med FSD och svart klädsel. Det finns inte jättemycket bilar till salu och priserna verkar slå åt alla håll utan att man riktigt vet varför
Användarvisningsbild
valleb
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 15 aug 2021 12:37
Ort: Oxie

Re: Longrange 21 eller performance 19

Inlägg av valleb »

Performance skrev:
Men hur värdesätter man en sådan sak som trackmode i pris?
Trackmode är någon man själv får värdesätta. Hur ofta kommer du nyttja funktionen?
För många (tror jag) kommer värdet att vara 0kr och för andra så kommer den att vara en "deal-breaker".

Sen är även P-modellen något sänkt vilket bara det för mig är en negativ grej. M3 är redan låg i sig och jag personligen avskyr att höra när något skrapar emot underredet.

Så det är nog inte så konstigt att jag förordar en ny LR framför en P :)
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Longrange 21 eller performance 19

Inlägg av holden »

Personligen värdesätter jag inget av det som en P tillför men för någon som enbart letar prestanda finns det väl inget som är ens i närheten för dom pengarna.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
Flajjan
Teslaägare
Inlägg: 88
Blev medlem: 26 nov 2020 15:48

Re: Longrange 21 eller performance 19

Inlägg av Flajjan »

En reflektion:

Värmepump
Bättre räckvidd
Laminerade framrutor
Bättre ljudisolerad
Nyare dator (3.0)
Uppdaterad inredning med mer premiumkänsla


Som sitter i de nya, jag tog bort det som jag ser som irrelevant, dessa är dealbreaker i mitt tycke - jag hade bytt min P mot en LR med ovan. Framförallt få bilen lite tystare är nice!
Tesla 3 Performance fsd 2019 - Elin
Tesla S 70 D 2015 - Elsa (såld)
Tesla22
Inlägg: 8
Blev medlem: 21 okt 2021 21:45

Re: Longrange 21 eller performance 19

Inlägg av Tesla22 »

Kolla in den här videon på Youtube, se hela videon, performance presterar inte så bra i rullande start.
Skriv svar