Förmånsvärde sänkning

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jejk
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 14 feb 2021 15:20

Förmånsvärde sänkning

Inlägg av Jejk »

Har försökt googla utan framgång, vad händer med ens förmånsvärde om det sänks i framtiden? Är i behov av ny bil och är sugen på en M3P, men förmånsvärdet lockar inte idag då det finns förslag på sänkning till nästa sommar motsvarande ca -20%. Kan jag köpa idag med dagens förmånsvärde, och få det sänkt nästa sommar eller kommer jag behöva leva med dagens förmånsvärde ”för alltid”?
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Förmånsvärde sänkning

Inlägg av MWall »

Jejk skrev:
Har försökt googla utan framgång, vad händer med ens förmånsvärde om det sänks i framtiden? Är i behov av ny bil och är sugen på en M3P, men förmånsvärdet lockar inte idag då det finns förslag på sänkning till nästa sommar motsvarande ca -20%. Kan jag köpa idag med dagens förmånsvärde, och få det sänkt nästa sommar eller kommer jag behöva leva med dagens förmånsvärde ”för alltid”?
Förmånsvärdet sänks inte på bilar uttagna före ändringen.
Användarvisningsbild
Jejk
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 14 feb 2021 15:20

Re: Förmånsvärde sänkning

Inlägg av Jejk »

MWall skrev:
Jejk skrev:
Har försökt googla utan framgång, vad händer med ens förmånsvärde om det sänks i framtiden? Är i behov av ny bil och är sugen på en M3P, men förmånsvärdet lockar inte idag då det finns förslag på sänkning till nästa sommar motsvarande ca -20%. Kan jag köpa idag med dagens förmånsvärde, och få det sänkt nästa sommar eller kommer jag behöva leva med dagens förmånsvärde ”för alltid”?
Förmånsvärdet sänks inte på bilar uttagna före ändringen.
Misstänkte det, tack!
Skriv svar