Jag valde Tesla M3 enbart för att BMW i4 har extrema leveranstider.
Provade en KIA EV6 som var trevlig förutom "lane assist" som vinglade ständigt. Men EV6 spökbromsar nog inte.
En halvtimmes provkörning hos Tesla är inte tillräckligt för att utvärdera.
Alla bilar i normala prisklasser är kompromisser.
Låg förbrukning, bra infotainment och inget obligatoriskt servicebehov är det enda jag vill framhålla med bilen.
Autopilot (steg 1) motorväg
Moderator: Redaktion
Re: Autopilot (steg 1) motorväg
Får rätta mig själv, ser ut som att det är MYP man skall ha om man är ute efter komfort och tystnad. Eller en tyskbyggd LR kanske.Lurkern skrev:Sitter och funderar på en Model Y till hösten, autopiloten och fjädringen är jag inställd på är sämst på marknaden. Hyr en Lynk nu som förmodligen kör Volvos autopilot, har aldrig upplevt något kring 2-1 vägar som jag kör rätt mycket på.
https://carup.se/forsta-svenska-testet- ... yndpriset/
-
- Inlägg: 24
- Blev medlem: 12 maj 2022 21:52
Re: Autopilot (steg 1) motorväg
Instämmer med 2-1 problemet men är mycket mer irriterad över alla spökinbromsningar och osmidiga fartsänkning när man närmar sig en långsammare bil. Har kört Nya Volvo som tjänstebil fram tills förra sommaren och tycker deras pilotassist fungerade mycket bra, bättre än Teslas autopilot. Detta förvånar mig då jag trodde Tesla skulle vara ytterligare en nivå upp. Misstänker att kamera versus radar är förklaringen och att systemet nog blir bättre över tid. I övrigt är min upplevelse efter 3 veckor överlag mycket positiv och i vissa delar långt över förväntan.