Sentry Mode

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
larsezon
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 09 maj 2020 10:25

Sentry Mode

Inlägg av larsezon »

Min Model 3 levererades i Maj 2020. Det har från dag 1 varit problem med Sentry Mode. Problemen har varit många så svårt att beskriva dem i detalj. Några exempel: Triggar men ingen video sparad. Triggar inte alls. Triggar endast via frontkameran. Störning på video från vänster kamera exakt var 10:e sekund. Det kan också fungera som det skall. Speciellt om den bara stått några få timmar med Sentry Mode på.
Har besökt service center 4 gånger. Vid senaste besöket byttes en del hårdvara ut. Resultatet blev att några av problemen försvann, men fungerar fortfarande inte som det skall. Har använt 3 olika USB-minnen, bl.a. Teslas egna. Alla fungerar likadant, så inte problemet. I Sentry Mode skall bilen lagra 4 filer i katalogen ’Recent Clips’ varje minut. Det skall finnas filer för en timma så det tas bort de 4 äldsta också varje minut. Det kan ses i bilen som ’Senaste’ . Jag har sett att når ingen video lagras vid Sentry händelser så är också ’Senaste’ katalogen tom. Så har nu en längre tid bara tittat på om det finns en timma video i ’Senaste’. Resultatet är att om bilen stått kortare tid så finns alltid 1 timma i ’Senaste’ Vid längre tid finns aldrig någon video alls ( tomt ). Försökt hitta var gränsen går men det är inte distinkt. Mindre än 5 timmar fungerar det ALLTID. Mer än 20 timmar fungerar det ALDRIG. Däremellan varierar det.
Det vore väldigt intressant med information hur det fungerar för andra.

Så om ni låter bilen stå en längre tid ( 15 -20 timmar ) med Sentry Mode på och sedan tittar i läsaren på ’Senaste’ Finns det något där ?
Användarvisningsbild
larsezon
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 09 maj 2020 10:25

Re: Sentry Mode

Inlägg av larsezon »

Har ni testat Sentry Mode ?
Fungerar det som det skall ?
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 721
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Sentry Mode

Inlägg av Dexter »

larsezon skrev:
Har ni testat Sentry Mode ?
Fungerar det som det skall ?
Ja mitt fungerar.
Innan hade jag problem med att det inte spelade in på Usb minnet. Löste sig för mig när jag formaterade minnet i en dator istället. Men tror inte det räcker i ditt fall.
Användarvisningsbild
larsezon
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 09 maj 2020 10:25

Re: Sentry Mode

Inlägg av larsezon »

Jag tolkar det som att jag är ganska ensam om att ha problem med Sentry Mode
Torsten Musk
Inlägg: 9
Blev medlem: 25 nov 2021 15:27

Re: Sentry Mode

Inlägg av Torsten Musk »

larsezon skrev:
Jag tolkar det som att jag är ganska ensam om att ha problem med Sentry Mode
Det tror jag inte du är. Läste en precis en tråd på Facebook där detta diskuterades och många var långtifrån nöjda.
Tesla Model 3 Performance - 2021
Användarvisningsbild
sebiva
Teslaägare
Inlägg: 52
Blev medlem: 27 nov 2019 15:48

Re: Sentry Mode

Inlägg av sebiva »

larsezon skrev:
Jag tolkar det som att jag är ganska ensam om att ha problem med Sentry Mode
Har också haft mycket problem med sentry (de få gånger jag använt det). Fick usb-minnet (det medföljande) fixat av mobile service för ett tag sen och nu funkar det i alla fall mindre dåligt, men fortfarande inte helt pålitligt
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3629
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Sentry Mode

Inlägg av Tellus »

Sentry har funkat väldigt felfritt på våra två treor.
Enda felet är att ingen aktivering sker när någon närmar sig bakifrån bilen.
Men det verkar som alla har det problemet.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Skriv svar