Frågan är om du förstått rätt och inte minns fel...
Det finns två Volvo. Här handlar det naturligtvis inte om Volvo AB som bygger lastbilar, bussar mm. Här handlar det om Volvo Personvagnar eller Volvo Cars som det ju numera heter. Volvo Cars är även som jag förstått det majoritetsägare i Polestar.
Jag är väl medveten om att det finns två Volvo. Knappt 20% såldes vid börsintroduktionen av Volvo Cars för några veckor sedan.
Det har hänt väldigt mycket sedan artiklarna du länkar till som skrevs för snart ett decennium sedan. Leta gärna upp något färskare om det ska vara meningsfullt som informationskälla.
.../ Det har hänt väldigt mycket sedan artiklarna du länkar till som skrevs för snart ett decennium sedan. /...
Källa på det?
Jag har postat den här informationen ett antal gånger nu (säkert tio) i olika trådar sen jag gick med som medlem på det här forumet för mer än tre år sedan. Ingen har någonsin motsagt det här med någon annan trovärdig källa (!)...
Så som sagt: Tills någon annan kan backa upp något annat med en trovärdig källa så anser jag att ovanstående från Svenska Dagbladet ger den bild som gäller.
.../ Det har hänt väldigt mycket sedan artiklarna du länkar till som skrevs för snart ett decennium sedan. /...
Källa på det?
Jag har postat den här informationen ett antal gånger nu (säkert tio) i olika trådar sen jag gick med som medlem på det här forumet för mer än tre år sedan. Ingen har någonsin motsagt det här med någon annan trovärdig källa (!)...
Så som sagt: Tills någon annan kan backa upp något annat med en trovärdig källa så anser jag att ovanstående från Svenska Dagbladet ger den bild som gäller.
Jo, jag vet att du brukar göra det och jag svarade i en annan tråd med länkar till aktuella analyser i samband med börsintroduktionen, du skulle ju kunna vifta med dem istället
Om du är intresserad så hittar du säkert information genom att google. Är du inte är intresserad nog för att leta upp något aktuellt så är det ändå inte speciellt konstruktivt att posta samma inaktuella analyser i 10 olika trådar..
.../ Det har hänt väldigt mycket sedan artiklarna du länkar till som skrevs för snart ett decennium sedan. /...
Källa på det?
Jag har postat den här informationen ett antal gånger nu (säkert tio) i olika trådar sen jag gick med som medlem på det här forumet för mer än tre år sedan. Ingen har någonsin motsagt det här med någon annan trovärdig källa (!)...
Så som sagt: Tills någon annan kan backa upp något annat med en trovärdig källa så anser jag att ovanstående från Svenska Dagbladet ger den bild som gäller.
Jo, jag vet att du brukar göra det och jag svarade i en annan tråd med länkar till aktuella analyser i samband med börsintroduktionen /...
Inte direkt vad jag kallar "aktuella analyser" av Volvo PVs egentliga ägarstruktur...
Det enda som framgår där är att oavsett vad som händer med börsintroduktionen så kommer Geely fortfarande äga 78,4 procent av aktierna.
Som sagt: Jag hittar ingenting som helst där som ändrar det faktum att Kinesiska staten betalade mer än 85% procent av köpesumman när Geely tog över ägandet i Volvo PV...
Som sagt: Jag hittar ingenting som helst där som ändrar det faktum att Kinesiska staten betalade mer än 85% procent av köpesumman när Geely tog över ägandet i Volvo PV...
Jag kan varken säga att just det där är korrekt eller inte är korrekt och ingen kommer att gräva i det nu eftersom det är händelser som ligger 12 år tillbaka i tiden det säger inte speciellt mycket om ens något om Volvo Cars av idag.
Om du vill påvisa att det är Kinas dödsmördardiktatur som styr och tjänar pengar på Volvo Cars verksamhet får du allt veva med några mer aktuella källor.
Som sagt: Jag hittar ingenting som helst där som ändrar det faktum att Kinesiska staten betalade mer än 85% procent av köpesumman när Geely tog över ägandet i Volvo PV...
Jag kan varken säga att just det där är korrekt eller inte är korrekt och ingen kommer att gräva i det nu eftersom det är händelser som ligger 12 år tillbaka i tiden det säger inte speciellt mycket om ens något om Volvo Cars av idag.
Om du vill påvisa att det är Kinas dödsmördardiktatur som styr och tjänar pengar på Volvo Cars verksamhet får du allt veva med några mer aktuella källor.
Intressant åsikt.
Som du säkert förstår så håller jag inte alls med.
Som sagt: Jag hittar ingenting som helst där som ändrar det faktum att Kinesiska staten betalade mer än 85% procent av köpesumman när Geely tog över ägandet i Volvo PV...
Jag kan varken säga att just det där är korrekt eller inte är korrekt och ingen kommer att gräva i det nu eftersom det är händelser som ligger 12 år tillbaka i tiden det säger inte speciellt mycket om ens något om Volvo Cars av idag.
Om du vill påvisa att det är Kinas dödsmördardiktatur som styr och tjänar pengar på Volvo Cars verksamhet får du allt veva med några mer aktuella källor.
Tror det kan vara läga att lämna denna diskussion till ett helt annat forum....