Kraftigt minskad förbrukning 2021.40 vintertemperatur

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ducce916m
Teslaägare
Inlägg: 198
Blev medlem: 31 aug 2021 16:18

Re: Kraftigt minskad förbrukning 2021.40 vintertemperatur

Inlägg av ducce916m »

Dexter86 skrev:
ducce916m skrev:
Dexter86 skrev:
ducce916m skrev:
Malmö - Stockholm t o r i helgen med SR+ -21. Motorväg, fart 110-130 km/tim, temp -7 - +3, snittförbrukning 170 wh/km.
Snygg förbrukning!
Hur lång kom du från första laddningen tex, antar du körde med 100% hemifrån ish?
100% hemifrån, laddade i Markaryd (minns inte förbrukningen mellan de olika laddpunkterna), Ödeshög och Sillekrog (det sistnämnda för att laddningen skulle räcka tillbaka dit, smitvägen användes). Samma laddpunkter på hemresan.
Hör väl också till saken att huvuddelen av resan gick i 110-115 km/tim, sista 20 milen hem i ca 130.....
13.5 mil till Markaryd, måste kommit dit med ganska hög SoC?
Malmö Ödeshög 35.5 mil, klarar man inte det på en laddning i 110km/h? Hmm nej d gör man nog fasiken inte, kanske med nya batteriet?
Ja, nu bor jag i Kämpinge ca 3 mil söder om Malmö och måste ha laddning i Markaryd för att ta mig till Ödeshög, blir kanske bättre när Jönköping kommer till (316 km, till Ödeshög har jag 379 km)? Kanske blir det lättare att klara när det blir sommar igen?
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7087
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Kraftigt minskad förbrukning 2021.40 vintertemperatur

Inlägg av fth »

ducce916m skrev:
Ja, nu bor jag i Kämpinge ca 3 mil söder om Malmö och måste ha laddning i Markaryd för att ta mig till Ödeshög, blir kanske bättre när Jönköping kommer till (316 km, till Ödeshög har jag 379 km)? Kanske blir det lättare att klara när det blir sommar igen?
Jönköping blir the shit, då kan man ju skippa både Markaryd och Ödeshög och endast ladda v3 på den resan! ;)

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Skriv svar