Ja, nu bor jag i Kämpinge ca 3 mil söder om Malmö och måste ha laddning i Markaryd för att ta mig till Ödeshög, blir kanske bättre när Jönköping kommer till (316 km, till Ödeshög har jag 379 km)? Kanske blir det lättare att klara när det blir sommar igen?Dexter86 skrev:13.5 mil till Markaryd, måste kommit dit med ganska hög SoC?ducce916m skrev:100% hemifrån, laddade i Markaryd (minns inte förbrukningen mellan de olika laddpunkterna), Ödeshög och Sillekrog (det sistnämnda för att laddningen skulle räcka tillbaka dit, smitvägen användes). Samma laddpunkter på hemresan.Dexter86 skrev:Snygg förbrukning!ducce916m skrev:Malmö - Stockholm t o r i helgen med SR+ -21. Motorväg, fart 110-130 km/tim, temp -7 - +3, snittförbrukning 170 wh/km.
Hur lång kom du från första laddningen tex, antar du körde med 100% hemifrån ish?
Hör väl också till saken att huvuddelen av resan gick i 110-115 km/tim, sista 20 milen hem i ca 130.....
Malmö Ödeshög 35.5 mil, klarar man inte det på en laddning i 110km/h? Hmm nej d gör man nog fasiken inte, kanske med nya batteriet?
Kraftigt minskad förbrukning 2021.40 vintertemperatur
Moderator: Redaktion
Re: Kraftigt minskad förbrukning 2021.40 vintertemperatur
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7087
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Kraftigt minskad förbrukning 2021.40 vintertemperatur
Jönköping blir the shit, då kan man ju skippa både Markaryd och Ödeshög och endast ladda v3 på den resan!ducce916m skrev:Ja, nu bor jag i Kämpinge ca 3 mil söder om Malmö och måste ha laddning i Markaryd för att ta mig till Ödeshög, blir kanske bättre när Jönköping kommer till (316 km, till Ödeshög har jag 379 km)? Kanske blir det lättare att klara när det blir sommar igen?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options