Halo laddhandske fastnar

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Gokyo
Inlägg: 2
Blev medlem: 01 dec 2021 09:41

Halo laddhandske fastnar

Inlägg av Gokyo »

Jag undrar om det kan vara så att Type 2handskar kan vara olika? Har haft min M3 i tre mån. Inga problem med att Teslas originalhandske fastnar efter laddning eller att CCS-handske fastnar. Men handsken till vår Charge Amps Halo måste jag alltid använda stroppen för att få loss den. Har tom fått kabeln bytt av Charge Amps till en annan modell. Den nya är det ännu svårare att få att släppa.
Bilen har varit upplåst när jag låst upp laddluckan.
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 694
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Halo laddhandske fastnar

Inlägg av Lophornis »

Gokyo skrev:
Jag undrar om det kan vara så att Type 2handskar kan vara olika? Har haft min M3 i tre mån. Inga problem med att Teslas originalhandske fastnar efter laddning eller att CCS-handske fastnar. Men handsken till vår Charge Amps Halo måste jag alltid använda stroppen för att få loss den. Har tom fått kabeln bytt av Charge Amps till en annan modell. Den nya är det ännu svårare att få att släppa.
Bilen har varit upplåst när jag låst upp laddluckan.
Jämför original handsken och den som fastnar. Ser hålen lika stora ut och formen stämmer så kolla avstånd från framkant in till hålet om det skiljer sig.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
erikstesla
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 aug 2021 15:20

Re: Halo laddhandske fastnar

Inlägg av erikstesla »

Jag använder också halo till min model 3 och har inte stött på några problem med att den fastnar.
Gokyo
Inlägg: 2
Blev medlem: 01 dec 2021 09:41

Re: Halo laddhandske fastnar

Inlägg av Gokyo »

Det visade sig att det var porten det var fel på. Den är bytt och laddningen funkar fint.
Skriv svar