Uppdaterad räckvidd

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Uppdaterad räckvidd

Inlägg av martinot »

Tellus skrev:
Performance har haft 82kWh 2021 men kanske aldrig kom till LR ?
Och nu har väl inte ens performance 82kWh längre? Därav sänkt wltp
Jo då, Panasonic 82 kWh kom till 2021 LR från Fremont. Jag har själv en av de bilarna. Anges som typ E3LD.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 615
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Re: Uppdaterad räckvidd

Inlägg av Arn »

Idag körde jag bilen tre mil och kollade energi grafen att förbrukningen vägrade komma under 200 ens det sista 10 km trots att kupé och batteri hade hunnit värmas en aning.

Testade att ändra fläkt från automat till manuell läge 1 och då började förbrukningen genast att sjunka. Upplevde samma sak på min förra modell 3 från 2020.
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3596
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Uppdaterad räckvidd

Inlägg av AAKEE »

martinot skrev:
Tellus skrev:
Performance har haft 82kWh 2021 men kanske aldrig kom till LR ?
Och nu har väl inte ens performance 82kWh längre? Därav sänkt wltp
Jo då, Panasonic 82 kWh kom till 2021 LR från Fremont. Jag har själv en av de bilarna. Anges som typ E3LD.
E3LD användes bara under en kort period och bara på del av LR-bilarna. De är relativt ovanliga. LG på 74.5-75kWh eller gamla Panasonic E3D ”cappat” till ca 75kWh har vart vanligast i år. Numera är det bara LG-batteriet, det nya är cirka 79kWh.

Performance hade rakt av E3LD 82kWh Panasonic från 2022 ”refresh” släpptes tills alldeles nyligen när man gick över till LG’s 79kWh-batteri.
Tesla försöker undvika att skicka batterier i högervarv runt klotet, därav att vi får kinabilar med Kinabatterier.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3601
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Uppdaterad räckvidd

Inlägg av Tellus »

AAKEE skrev:
martinot skrev:
Tellus skrev:
Performance har haft 82kWh 2021 men kanske aldrig kom till LR ?
Och nu har väl inte ens performance 82kWh längre? Därav sänkt wltp
Jo då, Panasonic 82 kWh kom till 2021 LR från Fremont. Jag har själv en av de bilarna. Anges som typ E3LD.
E3LD användes bara under en kort period och bara på del av LR-bilarna. De är relativt ovanliga. LG på 74.5-75kWh eller gamla Panasonic E3D ”cappat” till ca 75kWh har vart vanligast i år. Numera är det bara LG-batteriet, det nya är cirka 79kWh.

Performance hade rakt av E3LD 82kWh Panasonic från 2022 ”refresh” släpptes tills alldeles nyligen när man gick över till LG’s 79kWh-batteri.
Tesla försöker undvika att skicka batterier i högervarv runt klotet, därav att vi får kinabilar med Kinabatterier.
Tack!
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Skriv svar