Leasing via Leaseplan

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
amolin
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 03 nov 2021 09:22

Leasing via Leaseplan

Inlägg av amolin »

Hej! Kort och gott. Är det någon här på forumet som har erfarenhet av Leaseplan?
Har använt mig utav Carla.se men det är fortfarande mot Leaseplan som kontraktet ska skrivas. Tittar jag på recensioner genom google så ser det ju inte alls bra ut. En del säger att på slutet av kontraktet så skickar de faktura på skador som egentligen inte finns, långsamt svar på kundservice, osv.

Dock så har jag svårt att lita på recensioner då en hel del personer ljuger för att dom själv gjort misstag.

Har ni hört något? Bör man undvika detta företag?

Mvh
Mini Cooper Austin -76 -> BMW 320 -03 -> Volkswagen Golf GTI -10 -> Mercedes CLA AMG -18 -> Audi A5 Coupe -20 - > Slutet på ICE & övergång till
Model 3 -21
.
Användarvisningsbild
SkipperO
Teslaägare
Inlägg: 198
Blev medlem: 27 dec 2019 08:23
Ort: Södra Norrland

Re: Leasing via Leaseplan

Inlägg av SkipperO »

Haft 2 tjänstebilar och inne på andra personalbilen via Leaseplan. Aldrig betalat extra vid inlämning, vilket delvis nog beror på att jag är någorlunda försiktig med bilen. Det fanns iaf tidigare en manual om vad normal slitage innebar, typ 1cm diameter dörruppslag normalt, större kostar och ett antal referensbilder som jag tyckte var rimliga. Kolla om de har en sån manual.
Kundsupporten har varit lite blandad service från, men sällan kontaktat dem mellan bytena.
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Användarvisningsbild
amolin
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 03 nov 2021 09:22

Re: Leasing via Leaseplan

Inlägg av amolin »

SkipperO skrev:
Haft 2 tjänstebilar och inne på andra personalbilen via Leaseplan. Aldrig betalat extra vid inlämning, vilket delvis nog beror på att jag är någorlunda försiktig med bilen. Det fanns iaf tidigare en manual om vad normal slitage innebar, typ 1cm diameter dörruppslag normalt, större kostar och ett antal referensbilder som jag tyckte var rimliga. Kolla om de har en sån manual.
Kundsupporten har varit lite blandad service från, men sällan kontaktat dem mellan bytena.
Exakt! Har hittat manualen och den verkar förklara väldigt tydligen vad som är OK och ej OK. Kundsupporten tog lite tid att svara genom mail men när dom väl svarade så fick jag svar på allt!
Kändes ändå misstänksamt över alla negativa recensioner på b.la. google. Då är det förmodligen bara arga, dåliga förare och eventuella falska konton förmodligen.
Mini Cooper Austin -76 -> BMW 320 -03 -> Volkswagen Golf GTI -10 -> Mercedes CLA AMG -18 -> Audi A5 Coupe -20 - > Slutet på ICE & övergång till
Model 3 -21
.
Skriv svar