Nokian Hakka 10 EV
Moderator: Redaktion
Re: Nokian Hakka 10 EV
Samma här, upplever studsighet med vinterdäcken 19 tum mellan 50-70 men ingen obalans i övrigt. Sommarhjulen på 20 tum gick bättre.
Re: Nokian Hakka 10 EV
Upplever de som hyfsat tysta, är van med dubbdäck då jag alltid kört med det. Körde dock i 3.2 bar häromdagen kalla, glömt kolla vad det står efter en stunds körning.Henrik P skrev:Ni som kör Nokian Hakka 10 EV 18". Vad tycks?
Har kört ett par hundra mil nu och när man kommer upp i runt 50 så börjar det studsa rätt rejält och över 70
så avtar det men blir en vibration i stället.
Någon som upplever nåt liknande?
Kört ca 100mil sedan nya.
Inget studsande eller vibrationer oavsett hastighet upp till 110 vad jag har märkt.
Kör dock lugnt kanske för lugnt men tryckte till häromdagen på torr väg och då gick antispinn in.
Tesla Model 3 -21
Re: Nokian Hakka 10 EV
Har Hakka 10 ev på 20 tums originalfälg M3P.
Mycket nöjd. Tysta, stabila med riktigt bra fäste på snö och is.
Mycket nöjd. Tysta, stabila med riktigt bra fäste på snö och is.
Re: Nokian Hakka 10 EV
Har dessa till min MS och har rullat några hundra mil i vinter. Kan lugnt säga att de är de bästa vinterdäck jag haft.
Tysta, väldigt bra grepp i kurvor och både på is och snö.
Enda negativa var väl priset, men det är glömt nu.
Tysta, väldigt bra grepp i kurvor och både på is och snö.
Enda negativa var väl priset, men det är glömt nu.
Tesla Model S 90D
Re: Nokian Hakka 10 EV
Jag kör med 20” Hakka 10 EV på min M3. Dom bjöd på en ”svajig” känsla innan dubbarna satt sig, tog ca 40 mil, men nu är däckens grepp och känsla riktigt bra. Att däcket ska vara tystare kan jag inte säga att jag märkt, men Teslan är en Bullerburk så det kanske gör något med skuminläggen. Det är ju inte grepp som med sommardäck på sommarväg, men jag gillar att greppet är rätt konsekvent oavsett om det är blöt asfalt, snömodd eller isgata.