Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7478
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av mikebike »

Sarlacc skrev:
Hämtade ut den 27/12.

Saknade USB och trådlös laddning.
La ärende och idag den 11/1 kom de och fixade. Snabbt åtgärdat.
Kroken låg i bilen när jag hämtade men hade fått SMS om att den skulle saknas.

Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
Jag har smort in mina backspegelleder. Det är inte för mycket begärt att de skall fungera året runt.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1754
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av tor-ake »

mikebike skrev:
Sarlacc skrev:
Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
Jag har smort in mina backspegelleder. Det är inte för mycket begärt att de skall fungera året runt.
Tror tyvärr inte det hjälper att smörja om hela backspegeln är infrusen i ett snö/isblock när man låser upp bilen på morgonen. Att torkarna och fönstren är glaciärtäckta kan man ju lösa med liberal förvärmning men hjälper inte för speglarna.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7478
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av mikebike »

tor-ake skrev:
mikebike skrev:
Sarlacc skrev:
Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
Jag har smort in mina backspegelleder. Det är inte för mycket begärt att de skall fungera året runt.
Tror tyvärr inte det hjälper att smörja om hela backspegeln är infrusen i ett snö/isblock när man låser upp bilen på morgonen. Att torkarna och fönstren är glaciärtäckta kan man ju lösa med liberal förvärmning men hjälper inte för speglarna.
Nej, man måste ju borsta av bilen ändå. Jag använder inte bilen varje dag och jag sopar av den när det har snöat, även om jag inte skall köra iväg. Det är sällan det hinner snöa, tina och frysa innan jag har sopat av bilen.
Senast jag körde var i torsdags och nästa gång blir på torsdag. Då till närmaste köpcentrum där den får stå och tina dessutom.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
DART-97
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 08 dec 2021 13:07
Ort: Nykvarn

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av DART-97 »

Sarlacc skrev:
Hämtade ut den 27/12.

Saknade USB och trådlös laddning.
La ärende och idag den 11/1 kom de och fixade. Snabbt åtgärdat.
Kroken låg i bilen när jag hämtade men hade fått SMS om att den skulle saknas.

Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
Vart hämtade du ut din bil? Hämtade min på Trosta 13/12 och har fortfarande inte hört något
Tesla M3 LR 2021
Användarvisningsbild
Sarlacc
Teslaägare
Inlägg: 70
Blev medlem: 20 nov 2021 17:49
Ort: Karlskrona

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av Sarlacc »

DART-97 skrev:
Sarlacc skrev:
Hämtade ut den 27/12.

Saknade USB och trådlös laddning.
La ärende och idag den 11/1 kom de och fixade. Snabbt åtgärdat.
Kroken låg i bilen när jag hämtade men hade fått SMS om att den skulle saknas.

Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
Vart hämtade du ut din bil? Hämtade min på Trosta 13/12 och har fortfarande inte hört något
Hej
Malmö
Har du lagt ett ärende i appen?
Tesla Model 3 -21
Användarvisningsbild
DART-97
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 08 dec 2021 13:07
Ort: Nykvarn

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av DART-97 »

Sarlacc skrev:
DART-97 skrev:
Sarlacc skrev:
Hämtade ut den 27/12.

Saknade USB och trådlös laddning.
La ärende och idag den 11/1 kom de och fixade. Snabbt åtgärdat.
Kroken låg i bilen när jag hämtade men hade fått SMS om att den skulle saknas.

Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
Vart hämtade du ut din bil? Hämtade min på Trosta 13/12 och har fortfarande inte hört något
Hej
Malmö
Har du lagt ett ärende i appen?
Nej det har jag inte gjort. Antog rakt upp och ner att dom skulle boka in det men jag får väl skapa ett ärenden
Tesla M3 LR 2021
Nusse_Tuffs
Inlägg: 23
Blev medlem: 29 nov 2021 21:51

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av Nusse_Tuffs »

Jag fick ett sms-meddelande om bokning från Tesla nu att de snart kommer hit och åtgärdar USB och trådlös laddning. Jag hämtade ut bilen den 22e dec.
Jag la själv in ett ärende rätt omgående om detta men då service i Mölndal eftersom jag inte kunde välja en ranger själv. Nu ändrades det till att de kommer hit istället.
Om det påverkade att jag själv la in ett ärende vet jag inte.
Barajag
Inlägg: 43
Blev medlem: 08 dec 2021 08:32

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av Barajag »

Nusse_Tuffs skrev:
Jag fick ett sms-meddelande om bokning från Tesla nu att de snart kommer hit och åtgärdar USB och trådlös laddning. Jag hämtade ut bilen den 22e dec.
Jag la själv in ett ärende rätt omgående om detta men då service i Mölndal eftersom jag inte kunde välja en ranger själv. Nu ändrades det till att de kommer hit istället.
Om det påverkade att jag själv la in ett ärende vet jag inte.
Nej de kommer hem till en, eller till jobbet för montering av usb etc ;)
Användarvisningsbild
Bira
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 28 okt 2021 23:16
Referralkod: ts.la/kristian389856

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av Bira »

Idag var Tesla mobile service här och monterade USB och Qi samt levererade en dragkrok. Det hela tog två minuter :)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av martinot »

Bira skrev:
Idag var Tesla mobile service här och monterade USB och Qi samt levererade en dragkrok. Det hela tog två minuter :)
Härligt! Snyggt! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
zelest
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 25 sep 2021 09:20
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av zelest »

Jag la själv ett ärende i appen för ca 2 veckor sedan.. Efter några dagar så ringde upp och sa att "vi kontaktar dig när delar finns på plats, vi vet inte när, men tills dess så avbokar jag ärendet här". Så åter till att vänta i ovisshet. :(
M3LR21 - Mörk Interiör - Midnight Silver - 19" - Dragkrok
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av Bjelke »

zelest skrev:
Jag la själv ett ärende i appen för ca 2 veckor sedan.. Efter några dagar så ringde upp och sa att "vi kontaktar dig när delar finns på plats, vi vet inte när, men tills dess så avbokar jag ärendet här". Så åter till att vänta i ovisshet. :(
Dom har ju inte precis briljerat hittills med att höra av sig om det inte finns ett öppet ärende (varför måste dom
ö.h.t stänga det, ärendet är ju helt klart inte avklarat liksom)…
Men vi får väl se, hoppas kan man ju alltid… (dom har väl beställt en massa prylar till alla som ska ha det, så
i dom här fallen kanske det funkar ändå :) )
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Eklund89
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 29 okt 2021 10:47

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av Eklund89 »

Jag bokade in service av klimatsystemet vid jul. Fick tid 19 januari i upplands väsby.
När jag tittade på serviceärendet i början av januari så var installation av USB-C och Qi-laddare också inkluderat.
När uppdateringarna kom och jag inte hade några fler problem med värmen i bilen så tog jag bort servicen av klimatsystemet.
De ändrade då till mobil service för komponenterna som saknades. Service är bokat till 18e feb.
M3 RWD vit/svart
Användarvisningsbild
sunq
Teslaägare
Inlägg: 75
Blev medlem: 12 nov 2021 21:54
Referralkod: ts.la/peter612963

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av sunq »

zelest skrev:
Jag la själv ett ärende i appen för ca 2 veckor sedan.. Efter några dagar så ringde upp och sa att "vi kontaktar dig när delar finns på plats, vi vet inte när, men tills dess så avbokar jag ärendet här". Så åter till att vänta i ovisshet. :(
Jag gjorde samma sak. Fick idag ett meddelande om att kroken nu finns i Segeltorp.
Varför de inte bara skickade den hem till mig är ju ett under, eller att de skickade ut någon som lämnade den..

Men men, har inte så långt till Segeltorp så kan åka dit och hämta..
OveHR
Inlägg: 12
Blev medlem: 02 nov 2021 21:54

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av OveHR »

Hej, saknar laddare fram och har beställt service i appen. Ligger som ett inbokat ärende i Segeltorp. Ingen ändring om att det kommer hem en servicetekniker. Hämtade bilen i Trosta den 16/12.
Användarvisningsbild
Holve
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 25 dec 2020 14:49

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av Holve »

Saknar dragkroken på min 3LR som jag hämtade 13 december. Allt annat fanns där.
Hör dom av sig när det finns en krok eller måste man lägga ett ärende?
TM 3 LR
I övrigt analog vedeldare.
Användarvisningsbild
capri
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 13 dec 2021 22:29

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av capri »

Saknar också min krok. Har varit i kontakt med Tesla SC (Malmö) två gånger "vi vet inte när den kommer/du blir kontaktad/testa i appen" och en gång i appen "vet inte när den kommer, men håll utkik i webshopen (!)"

Läser man kommentarerna ovan låter det lite som lotteri. Att jag ska hålla utkik i en webbshop är ju absurt.
Användarvisningsbild
np519
Teslaägare
Inlägg: 149
Blev medlem: 29 nov 2018 11:49

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av np519 »

God morgon,
Bara undrar vad som är rimligt med tanke på dragkrok. Vi som väntar på den, hur länge är det rimligt att vänta?
Kan vi begära prisavdrag efter en viss tid?
Jag tänker så här:
Vi har köpt något som inte har levererats komplett.
När jag behöver krok, och nu måste hyra bil med krok, vem står för kostnaden?

Finns det någon som har koll på det juridiska?
-21 Model 3LR
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av Walker »

np519 skrev:
God morgon,
Bara undrar vad som är rimligt med tanke på dragkrok. Vi som väntar på den, hur länge är det rimligt att vänta?
Kan vi begära prisavdrag efter en viss tid?
Jag tänker så här:
Vi har köpt något som inte har levererats komplett.
När jag behöver krok, och nu måste hyra bil med krok, vem står för kostnaden?

Finns det någon som har koll på det juridiska?
”Köpt något som inte är komplett”… låter mer som FSD. Kroken tar de ju faktiskt inte betalt för när du köper en Y. Men med tanke på att man inte får någon ersättning för att fsd’n inte fungerar mer än den utökade autopiloten så tror jag att chanserna är minimala att man får ersättning för kroken.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
zaros
Inlägg: 44
Blev medlem: 12 nov 2021 08:42

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av zaros »

Walker skrev:
np519 skrev:
God morgon,
Bara undrar vad som är rimligt med tanke på dragkrok. Vi som väntar på den, hur länge är det rimligt att vänta?
Kan vi begära prisavdrag efter en viss tid?
Jag tänker så här:
Vi har köpt något som inte har levererats komplett.
När jag behöver krok, och nu måste hyra bil med krok, vem står för kostnaden?

Finns det någon som har koll på det juridiska?
”Köpt något som inte är komplett”… låter mer som FSD. Kroken tar de ju faktiskt inte betalt för när du köper en Y. Men med tanke på att man inte får någon ersättning för att fsd’n inte fungerar mer än den utökade autopiloten så tror jag att chanserna är minimala att man får ersättning för kroken.
Nää jag tror inte så. Eftersom FSD är väl mjukvara och det står väl beta i FSD. Du köper FSD så det betyder att du acceptera att det funkar inte hel 100%.
Krok är hel annat, det är en hårdvaran och du betalar väl extra för det och det ska funka när du behöver. OM Tesla informerar att det saknar kroken vid leveran OCH du får bestämma att hämta bilen även det saknar kroken eller du ska vänta till när kroken kommer och hämtar bilen + kroken. DÅ är väl du som bestämmer. MEN. I detta fall så jag tycker att man bodde prata med TESLA om detta.
Flera är väl måste hyr bil med krok när de behöver vilken som de äntligen behöver inte göra efter som deras bil har krok som utrustning.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7478
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av mikebike »

zaros skrev:
Walker skrev:
np519 skrev:
God morgon,
Bara undrar vad som är rimligt med tanke på dragkrok. Vi som väntar på den, hur länge är det rimligt att vänta?
Kan vi begära prisavdrag efter en viss tid?
Jag tänker så här:
Vi har köpt något som inte har levererats komplett.
När jag behöver krok, och nu måste hyra bil med krok, vem står för kostnaden?

Finns det någon som har koll på det juridiska?
”Köpt något som inte är komplett”… låter mer som FSD. Kroken tar de ju faktiskt inte betalt för när du köper en Y. Men med tanke på att man inte får någon ersättning för att fsd’n inte fungerar mer än den utökade autopiloten så tror jag att chanserna är minimala att man får ersättning för kroken.
Nää jag tror inte så. Eftersom FSD är väl mjukvara och det står väl beta i FSD. Du köper FSD så det betyder att du acceptera att det funkar inte hel 100%.
Krok är hel annat, det är en hårdvaran och du betalar väl extra för det och det ska funka när du behöver. OM Tesla informerar att det saknar kroken vid leveran OCH du får bestämma att hämta bilen även det saknar kroken eller du ska vänta till när kroken kommer och hämtar bilen + kroken. DÅ är väl du som bestämmer. MEN. I detta fall så jag tycker att man bodde prata med TESLA om detta.
Flera är väl måste hyr bil med krok när de behöver vilken som de äntligen behöver inte göra efter som deras bil har krok som utrustning.
Fast det är ju ingen MY-köpare som betalat för dragkrok....
Jag beställde bil med dragkrok, men Tesla har tagit bort dragkroken från min beställning.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
np519
Teslaägare
Inlägg: 149
Blev medlem: 29 nov 2018 11:49

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av np519 »

Nu pratar jag om model 3. Det är så att vi som har beställt, rättare sagt köpt, model 3 med krok, har betalat extra.

Då frågar jag om rimlig tid att vänta innan man ska begära pengarna tillbaka.
Tesla kan ju inte t ex komma med en krok 3 år efter leverans. Vad är rimligt?

Och under tiden jag väntar och då behöver en dragkrok, som jag faktiskt har betalat för, men är restad utan tidsangivelse, och hyr en bil....vem bör betala för den?

Mvh
NP
-21 Model 3LR
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7478
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av mikebike »

np519 skrev:
Nu pratar jag om model 3. Det är så att vi som har beställt, rättare sagt köpt, model 3 med krok, har betalat extra.

Då frågar jag om rimlig tid att vänta innan man ska begära pengarna tillbaka.
Tesla kan ju inte t ex komma med en krok 3 år efter leverans. Vad är rimligt?

Och under tiden jag väntar och då behöver en dragkrok, som jag faktiskt har betalat för, men är restad utan tidsangivelse, och hyr en bil....vem bör betala för den?

Mvh
NP
Till M3 finns ju i alla fall krokar i verkligheten, och jag har för mig att de har börjat levereras? Det är bara själva kroken som saknas och den kan lånas eller köpas begagnad.
Kroken till MY verkar inte finnas över huvud taget.
Användarvisningsbild
np519
Teslaägare
Inlägg: 149
Blev medlem: 29 nov 2018 11:49

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av np519 »

Vänta nu, var skulle jag kunna låna krok? Jag känner ingen irl som har model 3 med krok.
Den frågan ställer jag för att jag är nyfiken. Och det skulle kunna vara lösning på problemet men inte svar på mina frågor...

Nu har jag ju köpt en krok av Tesla, som jag inte har fått och inte vet när jag ska få.

Om ni som har köpt MY och ska ha krok inräknad i priset men att den inte ens finns är ju faktiskt snäppet värre. På något sätt har ni ju redan betalat för den. Men vi med M3 har betalat extra för just kroken....och .... ja....
-21 Model 3LR
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7478
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)

Inlägg av mikebike »

np519 skrev:
Vänta nu, var skulle jag kunna låna krok? Jag känner ingen irl som har model 3 med krok.
Den frågan ställer jag för att jag är nyfiken. Och det skulle kunna vara lösning på problemet men inte svar på mina frågor...

Nu har jag ju köpt en krok av Tesla, som jag inte har fått och inte vet när jag ska få.

Om ni som har köpt MY och ska ha krok inräknad i priset men att den inte ens finns är ju faktiskt snäppet värre. På något sätt har ni ju redan betalat för den. Men vi med M3 har betalat extra för just kroken....och .... ja....
Det är bara att lägga ut en fråga. Jag har krok t.ex. och jag har sett flera till salu.
Ja, det är surt att Tesla har svårt att få fram dragkrokar, takräcken mm. Det är rätt många som köpte en Model Y i augusti med besked om att de "snart" skulle få dragkrok monterad.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar