Någon annan än jag som även saknar svankstödinställning passagerarstol fram? Alltså den runda knappen på stolen..
Ja men ska ju inte finnas heller.
Vänta, va? Hur ska det vara på förarsidan då? Har nämligen ingen rund knapp där heller?
Jag fick svankstöd på min TM3 SR leverans 28 dec.
Min mini-usbs o laddplatta saknas dock. Och så glöder det lite smått i golvbelysningen fram, men det kanske är tillval? Någon som vet sånt?
Jag hämtade ut en LR 10/12.
Dagen efter ett ärende 28/12 där ranger justerade ena bakdörren fick jag en tid bokad till 11/1 för montering av usb och laddaplatta.
Saknade USB och trådlös laddning.
La ärende och idag den 11/1 kom de och fixade. Snabbt åtgärdat.
Kroken låg i bilen när jag hämtade men hade fått SMS om att den skulle saknas.
Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
Saknade USB och trådlös laddning.
La ärende och idag den 11/1 kom de och fixade. Snabbt åtgärdat.
Kroken låg i bilen när jag hämtade men hade fått SMS om att den skulle saknas.
Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
Jag har smort in mina backspegelleder. Det är inte för mycket begärt att de skall fungera året runt.
Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
Jag har smort in mina backspegelleder. Det är inte för mycket begärt att de skall fungera året runt.
Tror tyvärr inte det hjälper att smörja om hela backspegeln är infrusen i ett snö/isblock när man låser upp bilen på morgonen. Att torkarna och fönstren är glaciärtäckta kan man ju lösa med liberal förvärmning men hjälper inte för speglarna.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
Jag har smort in mina backspegelleder. Det är inte för mycket begärt att de skall fungera året runt.
Tror tyvärr inte det hjälper att smörja om hela backspegeln är infrusen i ett snö/isblock när man låser upp bilen på morgonen. Att torkarna och fönstren är glaciärtäckta kan man ju lösa med liberal förvärmning men hjälper inte för speglarna.
Nej, man måste ju borsta av bilen ändå. Jag använder inte bilen varje dag och jag sopar av den när det har snöat, även om jag inte skall köra iväg. Det är sällan det hinner snöa, tina och frysa innan jag har sopat av bilen.
Senast jag körde var i torsdags och nästa gång blir på torsdag. Då till närmaste köpcentrum där den får stå och tina dessutom.
Saknade USB och trådlös laddning.
La ärende och idag den 11/1 kom de och fixade. Snabbt åtgärdat.
Kroken låg i bilen när jag hämtade men hade fått SMS om att den skulle saknas.
Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
Vart hämtade du ut din bil? Hämtade min på Trosta 13/12 och har fortfarande inte hört något
Saknade USB och trådlös laddning.
La ärende och idag den 11/1 kom de och fixade. Snabbt åtgärdat.
Kroken låg i bilen när jag hämtade men hade fått SMS om att den skulle saknas.
Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
Vart hämtade du ut din bil? Hämtade min på Trosta 13/12 och har fortfarande inte hört något
Saknade USB och trådlös laddning.
La ärende och idag den 11/1 kom de och fixade. Snabbt åtgärdat.
Kroken låg i bilen när jag hämtade men hade fått SMS om att den skulle saknas.
Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
Vart hämtade du ut din bil? Hämtade min på Trosta 13/12 och har fortfarande inte hört något
Hej
Malmö
Har du lagt ett ärende i appen?
Nej det har jag inte gjort. Antog rakt upp och ner att dom skulle boka in det men jag får väl skapa ett ärenden
Jag fick ett sms-meddelande om bokning från Tesla nu att de snart kommer hit och åtgärdar USB och trådlös laddning. Jag hämtade ut bilen den 22e dec.
Jag la själv in ett ärende rätt omgående om detta men då service i Mölndal eftersom jag inte kunde välja en ranger själv. Nu ändrades det till att de kommer hit istället.
Om det påverkade att jag själv la in ett ärende vet jag inte.
Jag fick ett sms-meddelande om bokning från Tesla nu att de snart kommer hit och åtgärdar USB och trådlös laddning. Jag hämtade ut bilen den 22e dec.
Jag la själv in ett ärende rätt omgående om detta men då service i Mölndal eftersom jag inte kunde välja en ranger själv. Nu ändrades det till att de kommer hit istället.
Om det påverkade att jag själv la in ett ärende vet jag inte.
Nej de kommer hem till en, eller till jobbet för montering av usb etc
Idag var Tesla mobile service här och monterade USB och Qi samt levererade en dragkrok. Det hela tog två minuter
Härligt! Snyggt!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Jag la själv ett ärende i appen för ca 2 veckor sedan.. Efter några dagar så ringde upp och sa att "vi kontaktar dig när delar finns på plats, vi vet inte när, men tills dess så avbokar jag ärendet här". Så åter till att vänta i ovisshet.
Jag la själv ett ärende i appen för ca 2 veckor sedan.. Efter några dagar så ringde upp och sa att "vi kontaktar dig när delar finns på plats, vi vet inte när, men tills dess så avbokar jag ärendet här". Så åter till att vänta i ovisshet.
Dom har ju inte precis briljerat hittills med att höra av sig om det inte finns ett öppet ärende (varför måste dom
ö.h.t stänga det, ärendet är ju helt klart inte avklarat liksom)…
Men vi får väl se, hoppas kan man ju alltid… (dom har väl beställt en massa prylar till alla som ska ha det, så
i dom här fallen kanske det funkar ändå )
Jag bokade in service av klimatsystemet vid jul. Fick tid 19 januari i upplands väsby.
När jag tittade på serviceärendet i början av januari så var installation av USB-C och Qi-laddare också inkluderat.
När uppdateringarna kom och jag inte hade några fler problem med värmen i bilen så tog jag bort servicen av klimatsystemet.
De ändrade då till mobil service för komponenterna som saknades. Service är bokat till 18e feb.
Jag la själv ett ärende i appen för ca 2 veckor sedan.. Efter några dagar så ringde upp och sa att "vi kontaktar dig när delar finns på plats, vi vet inte när, men tills dess så avbokar jag ärendet här". Så åter till att vänta i ovisshet.
Jag gjorde samma sak. Fick idag ett meddelande om att kroken nu finns i Segeltorp.
Varför de inte bara skickade den hem till mig är ju ett under, eller att de skickade ut någon som lämnade den..
Men men, har inte så långt till Segeltorp så kan åka dit och hämta..
Hej, saknar laddare fram och har beställt service i appen. Ligger som ett inbokat ärende i Segeltorp. Ingen ändring om att det kommer hem en servicetekniker. Hämtade bilen i Trosta den 16/12.