Model 3 som familjebil

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
marcusw
Teslaägare
Inlägg: 137
Blev medlem: 12 maj 2021 10:41
Ort: Kalmar

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av marcusw »

Har kört ett par gånger Kalmar-Sthlm ToR med svärföräldrar, fru och dotter (lång 17-åring) utan problem med packning. Det var nu till jul vi fick köra två bilar för ingen av bilarna klarade allt bagage plus alla skrymmande julklappar :) Då har svärföräldrarna ändå en kombi (V60)... Möjligt att det hade gått med takbox, men har varken box eller räcke så det hade blivit ganska dyrt.
Men som andra skriver, mjuka väskor är bra. Vi kör med Stadiums Multibag på 30 liter. (https://www.stadium.se/sport/vaskor/bag ... g-30l.navy)
Baksätet är både plus och minus med när det kommer till vuxna, man sitter ganska lågt så man får knäna ganska högt upp och den som sitter bakom mig har noll plats under min stol då jag vill sitta långt ner när jag kör. Men däremot slipper man kardantunneln, så den som sitter i mitten sitter nästan lika bekvämt som de andra två.
Extrautrymmet bak sväljer ordentligt mycket också, samt får du alltid ned en del i frunken!
M3 SR+ 2021 MiC
Esterox
Inlägg: 739
Blev medlem: 17 sep 2020 17:02

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av Esterox »

jonasl skrev:
Esterox skrev:
jonasl skrev:
Vi har dock beställt en Model Y. Men vi har bara en bil som ska funka till allt och har tänkt behålla den länge, det får vara värt en slant. Uppgraderar från SR till LR i samma veva. Att komma 350 km iställlet för 250 km i alla lägen är värt en hel del.
Går inte en MY LR längre än så ? 25 och 35 är ju likvärdigt E-tron och folk sågar ju den vid fotknölarna pga räckvidden. 25 och 35 är helt okej för mig rent räckvidd men trodde det var längre räckvidd än så på MY och tesla bilar faktiskt. Snackas väll om 50?
Jo, i normalläget absolut. Men worst case vintertid under tuffa förhållanden känns en förbrukning på 225Wh/km inte orimlig och då hamnar man där någonstans.

I julas låg jag på runt 210-215Wh/km med Model 3, -10 ute och inte perfekta vägar. Det blir bara drygt 20 mils räckvidd. På sommaren ligger jag snarare på 170Wh/km och då kommer jag ju mycket längre. Tror jag har ca 47kWh tillgängligt i batteriet nu.
Tack för svaret Jonas, jag blev lite förvånad över svaret faktiskt men jag tackar för din bra förklaring!
Användarvisningsbild
Anzwer
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 27 okt 2021 23:08

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av Anzwer »

ME3 skrev:
Hallå!

Hur sköter sig M3 som bil för en småbarnsfamilj?

Tänker främst på lite längre resor med barnvagn, barnstol + packning i trunk/frunk.

Nyligen beställt en M3 och en nytillkommen familjemedlem är inte långt ifrån :)
Grattis till er!

Jag fick min M3:a i början på november och har två barn, en dotter på 5år och bebisen är 4 månader gammal. Invändigt är det inga problem och visst i bagaget kan man få plats med mycket men när det gäller barnvagn så ser till att mäta och testa. Vi har en Bugaboo Buffalo och den får plats men inte mkt mer i bagaget och det är något som min fru påpekar för mig hela tiden haha. Jag kollade videos på nätet och trodde att det inte skulle vara några problem, men just den här modellen av barnvagnen är lite för stor för M3 för att man ska känna att det finns plats för annat.

I övrigt kunde jag inte vara mer nöjd med bilen. Fantastisk på alla sätt!!
Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 15 jan 2022 10:55
Ort: Stockholm

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av ME3 »

Anzwer skrev:
ME3 skrev:
Hallå!

Hur sköter sig M3 som bil för en småbarnsfamilj?

Tänker främst på lite längre resor med barnvagn, barnstol + packning i trunk/frunk.

Nyligen beställt en M3 och en nytillkommen familjemedlem är inte långt ifrån :)
Grattis till er!

Jag fick min M3:a i början på november och har två barn, en dotter på 5år och bebisen är 4 månader gammal. Invändigt är det inga problem och visst i bagaget kan man få plats med mycket men när det gäller barnvagn så ser till att mäta och testa. Vi har en Bugaboo Buffalo och den får plats men inte mkt mer i bagaget och det är något som min fru påpekar för mig hela tiden haha. Jag kollade videos på nätet och trodde att det inte skulle vara några problem, men just den här modellen av barnvagnen är lite för stor för M3 för att man ska känna att det finns plats för annat.

I övrigt kunde jag inte vara mer nöjd med bilen. Fantastisk på alla sätt!!
Tackar! Haha, får se till att mäta noga då, för det kommer bli ett återkommande samtalsämne här hemma annars!
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Användarvisningsbild
Poppen
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 02 apr 2019 11:09
Ort: Göteborg

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av Poppen »

I mars har jag haft min M3 i tre år och det har fungerat hur smidigt som helst. Barnen är 2 respektive 5 år gamla nu så bilen har varit full med diverse barnvagnar och dylikt. Aldrig haft några bekymmer med att få plats med packning. Det är lite trängre på passagerarsidan där vi har bakåtvänd bilstol bakom men även jag som är 188 cm lång får plats i sätet.
Brukar lägga in 5 åringens cykel i bagageluckan ibland när hon skall till kompisar och cykla. Detta kommer dock bli ett problem när hon behöver en större cykel.
Skall byta bil nu till våren och därför funderade jag på om Y kanske är det smartaste valet då öppningen till bagageluckan är större. Men efter att ha provkört ett par gånger lutar det mot en 3:a igen men med dragkrok. Upplever tyvärr inte samma körglädje i Y.
MYP 2024
Såld: M3LR 2019
Användarvisningsbild
CrazyGang
Teslaägare
Inlägg: 637
Blev medlem: 05 mar 2020 08:33
Referralkod: ts.la/martin63489

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av CrazyGang »

Har kört vår 2020 LR i 3000 mil nu. Fem i familjen, barnen 5-10 år gamla.

Det har gått utmärkt, även längre resor på >60 mil. Nu när äldsta barnen kan sitta utan kudde börjar baksätet bli lite trångt i sidled. Med tre kuddar/barnstolar får alla det sittutrymme de behöver. Med två kuddar är det lite trångt på mittplatsen.

Benutrymme och sikten ut är dock utmärkt!

Med dragkrok blir det en riktig arbetshäst. Har kört Sthlm-Östersund t.o.r med jättesläp.

Packning har funkat bra, t.o.m på 2v bilsemester eller fjällresor med skidutrustning. Det har dock krävt bakbox. Även en fullstor madrass går att åka med 40 mil. :shock:

Största begränsningen utrymmesmässigt är helt klart den lilla öppningen till bagaget.

Överlag supernöjd.
4691B92F-778A-41C2-B286-2145123D8AEC.jpeg
C35E30B8-331B-416D-87EE-756A89715BFD.jpeg
B3C1DACE-8E51-4ED1-B3EB-7121B59FA033.jpeg
Nissan LEAF 40kwh 2018
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 2020
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 15 jan 2022 10:55
Ort: Stockholm

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av ME3 »

CrazyGang skrev:
Med dragkrok blir det en riktig arbetshäst. Har kört Sthlm-Östersund t.o.r med jättesläp.
Nu när jag ser detta blir jag sugen på att lägga till krok. Haft en handfull bilar genom åren och aldrig haft behov av krok hittills. Alltid hyrt skåpbil för flytt av större grejer.

Men med familj, längre trips etc kan det nog behövas!
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
current
Inlägg: 212
Blev medlem: 26 sep 2019 22:22

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av current »

Räckvidden behöver man ett par gånger per år. Den enkla in och urlastningen av både barnvagn och barn kommer ni ha nytta av varje dag.

Vi hade en Model 3, vi har ett barn. Skulle inte valt den om Model Y funnits när vi köpte.
Id Buzz 2023 - Arbetsbil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil

Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3588
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av jonasl »

Vår Thulevagn tar förvånansvärt lite plats när den är ihopfälld. Väldigt lite plats försvinner eftersom det går lätt att packa inuti den. Men det är inte många millimeters marginal på längden, om ens någon.
20210712_093906.jpg
Bilen packad för ett par veckor på Gotland.
20210707_200000.jpg
Jag har både takräcke och en Packline FX SUV takbox som passar väldigt bra på bilen men har faktiskt inte behövt använda den ännu.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3588
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av jonasl »

Esterox skrev:
Tack för svaret Jonas, jag blev lite förvånad över svaret faktiskt men jag tackar för din bra förklaring!
Det går ju att göra samma uträkning med en e-Tron 55. Tror den har 86kWh tillgängligt, och den brukar dra mer. Enligt Spritmonitor.de snittar ägarna där 270Wh/km och med lite vinterklimat på det är det säkert strax norr om 300, säg 310Wh/km. Då landar du på 28 mils räckvidd. Om någon e-tron-ägare ser det här kan de säkert kommentera om siffran verkar rimlig.

Edit: Snittförbrukningen för Model 3 SR+ 2020 som vi har är enligt Spritmonitor.de 176Wh/km som referens. Rätt mycket lägre än e-Tron helt klart.

Men det här är ju worst case-siffror som sagt.
Senast redigerad av jonasl, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare
Inlägg: 492
Blev medlem: 31 okt 2018 16:44

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av Teslared »

Det ser ju ut som allt får plats, men hur är det med tillåtna lastvikten?
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1754
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av tor-ake »

Barn kan ha, och cyklar har förvånansvärt låg densitet.

Tre cyklar med ställ = 50kg
Två barn 8 och 13 år = 70kg
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3588
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av jonasl »

Jag hade inte vågat köra tre gamla damtrallor a 25 kg på kroken. Men ingen av de här cyklarna väger 10 kg.

De tre barnen väger 70 kg tillsammans, hustrun och jag 150 tillsammans. Och 75 kg förarvikt räknas väl in i bilens tjänstevikt. Vagnen ca 15 kg och när vi åker utomlands brukar vi klara oss med två väskor a <20 kg. Vet inte om vi reser lättare än de flesta. Jag är inte orolig faktiskt, även om jag blir rätt glad om Model Y som vi ska få innan sommaren har fått höjd lastvikt.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Tomas L
Inlägg: 317
Blev medlem: 09 apr 2019 14:12

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av Tomas L »

ME3 skrev:
Hallå!

Hur sköter sig M3 som bil för en småbarnsfamilj?

Tänker främst på lite längre resor med barnvagn, barnstol + packning i trunk/frunk.

Nyligen beställt en M3 och en nytillkommen familjemedlem är inte långt ifrån :)
Visst, det går, men det finns bättre alternativ. Mina barn fyller 14 och 12 i år och vi har gjort en 2-3 veckor lång bilsemester nästan varje år sedan de var småbarn. Den första bilen var en Subaru Outback med takbox. Bil och takbox var fullproppad med grejer. Sedan hade vi en Audi A4 Allroad (också med takbox) följt av en Volvo V90 CC och nu en Model 3.

Model 3 fungerar för oss som familjebil men barnen är äldre, vi behöver inte packa småbarnsgrejer, och ingen av dem har något sportintresse och vi har ingen hund. Vi har köpt väskor som är anpassade för bagageutrymmet i Model 3 för att kunna packa så effektivt som möjligt. Men Model 3 är rätt opraktisk p g a den lilla öppningen av bagageluckan. Jag har varit tvungen att låna en V60 när jag skulle hämta ett paket som var en kub på ca 54 cm, det gick inte in i bilen någonstans. Höjd på bagageutrymmet är ca 45 cm.

Som familjebil är Model Y ett bättre alternativ, med bättre lastutrymme men först och främst en betydligt bättre baklucka för att lasta prylar. Hade det inte varit för den kraftiga höjningen av förmånsvärdet förra sommaren, så hade vi väntat in Model Y.

[Edit: rättat taskig ipadstavning]
Senast redigerad av Tomas L, redigerad totalt 4 gång.
M3 LR AWD EAP 2021
Användarvisningsbild
Flajjan
Teslaägare
Inlägg: 88
Blev medlem: 26 nov 2020 15:48

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av Flajjan »

Jag har gått från Volvo V90/XC90 till Mercedes C kombi till model S för att nu ha en 3.

Två ungar 7 & 10. Vi har gjort några resor med vår 3:a, man får plats med ganska mycket. Jag har inte känt att vi saknar särdeles mycket plats. Då har vi inte vagn - vagnar hur små dom än är tar plats! Vi hade en Volvo XC70 när barnen var små, två vagnar då räckte den bilen precis, men man packar vad man får plats med.

Jag har resonerat som många andra Svenskar, köper bil efter behovet att åka på semester eller köra hem stora paket från möbelbutikerna. Med facit i hand så finns det andra som lever på att köra hem stora paket - jag slipper dessutom bära.
Om det blir trångt på semestern - ja då får det vara så.
70% av tiden sitter jag själv
20% av tiden sitter familjen med med en eller två väskor
10% av tiden åker vi på semesterresor med full bil

Är det bara semesterresorna som stökar så kan man ju ha takbox eller krokbox om man vill åka en 3:a, annars får man kika på en Y eller beg S, den senare är tystare och skönare att åka i, men känns seg i jämförelse med 3an.

3an är lätt att köra, smidig att parkera. Ju större bil desto stökigare med parkering på allmänna platser.

Testa att få in vagn och allmänt som ni har med er, se vad som får plats, om det blir ok. Det finns ju många familjer som har 3 små barn och kör med mindre bilar..
Tesla 3 Performance fsd 2019 - Elin
Tesla S 70 D 2015 - Elsa (såld)
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av NiklasTesla »

Flajjan skrev:
Jag har gått från Volvo V90/XC90 till Mercedes C kombi till model S för att nu ha en 3.

Två ungar 7 & 10. Vi har gjort några resor med vår 3:a, man får plats med ganska mycket. Jag har inte känt att vi saknar särdeles mycket plats. Då har vi inte vagn - vagnar hur små dom än är tar plats! Vi hade en Volvo XC70 när barnen var små, två vagnar då räckte den bilen precis, men man packar vad man får plats med.

Jag har resonerat som många andra Svenskar, köper bil efter behovet att åka på semester eller köra hem stora paket från möbelbutikerna. Med facit i hand så finns det andra som lever på att köra hem stora paket - jag slipper dessutom bära.
Om det blir trångt på semestern - ja då får det vara så.
70% av tiden sitter jag själv
20% av tiden sitter familjen med med en eller två väskor
10% av tiden åker vi på semesterresor med full bil

Är det bara semesterresorna som stökar så kan man ju ha takbox eller krokbox om man vill åka en 3:a, annars får man kika på en Y eller beg S, den senare är tystare och skönare att åka i, men känns seg i jämförelse med 3an.

3an är lätt att köra, smidig att parkera. Ju större bil desto stökigare med parkering på allmänna platser.

Testa att få in vagn och allmänt som ni har med er, se vad som får plats, om det blir ok. Det finns ju många familjer som har 3 små barn och kör med mindre bilar..
Finns supersmå barnvagnar idag som BabyZen yoyo (fick plats med den i frunken på vår Model 3 från 2019).

Kört Stockholm till Venedig ToR 4pax (med barnvagn utan problem).

MVH samt Model 3 är en kanonbil för familjer (massa lastvolym litermässigt pga frunk och avsaknad av kardantunnel samt stor trunk).
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av SwedishAdvocate »

Tomas L skrev:
.../ Men Model 3 är rätt opraktisk p g a den lilla öppningen av bagageluckan. Jag har varit tvungen att låna en V60 när jag skulle hämta ett paket som var en kub på ca 54 cm, det gick inte in i bilen någonstans. Höjd på bagageutrymmet är ca 45 cm. /...
Det hade väl gått att lösa ifall du haft dragkrok på bilen? T.ex. hyra vilket billigt släp som helst, slå in paketet i en presenning och surra dit det på släpet...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av SwedishAdvocate »

Fortsättning från föregående inlägg:

Beroende på paketets vikt gissar jag att det hade gått att lösa även med vad det nu är som sitter på dragkroken i den här bilden...

Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3588
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av jonasl »

Klart det går att lösa, men det blir definitivt mer komplicerat att behöva åka iväg och hämta och sen lämna när man är klar. Ännu värre om man har en bit att köra till hyrstället.

När vi bodde i hus hade jag eget släp, en ovärderlig investering. Köpte ett nytt obromsat släp av bättre kvalite (Fogelsta/Thule) för 9000 kr, hade det i 8 år, sålde det för 7000 kr. Klart billigare än att hyra :)

Nu brukar jag låna av en kompis men det känns inte ok att göra hur ofta som helst.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av SwedishAdvocate »

jonasl skrev:
Klart det går att lösa, men det blir definitivt mer komplicerat att behöva åka iväg och hämta och sen lämna när man är klar. /...
Håller så klart helt med, och tycker faktiskt det är rejält synd att Tesla prioriterar en pickup istället för att ta fram en halvkombi- och/eller en kombiversion av 3:an SAMT att se till att S:en går att beställa MED EN KROK!...

Men visst – kan ha fel ang. prio av halvkombi- och/eller en kombiversion av 3:an framför pickup...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av SwedishAdvocate »

forts. från föreg. inlägg:

...och samtidigt är det ju en avvägning ifall man vill ha den 3:a som finns idag eller en Y. Själv känner jag mig rätt säker på att jag hade gjort rätt mycket för att kunna köra en 3:a med krok istället för en Y...

[Full disclosure: Har kört några timmar i en 3 AWD LR, men har inte kört Y...]
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
CrazyGang
Teslaägare
Inlägg: 637
Blev medlem: 05 mar 2020 08:33
Referralkod: ts.la/martin63489

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av CrazyGang »

SwedishAdvocate skrev:
Fortsättning från föregående inlägg:

Beroende på paketets vikt gissar jag att det hade gått att lösa även med vad det nu är som sitter på dragkroken i den här bilden...

Bild
Thule EasyBase. Rekommenderas varmt!
EFACFF72-6BC1-4171-8C5B-FF6433285FA3.jpeg
Nissan LEAF 40kwh 2018
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 2020
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
Användarvisningsbild
marcusw
Teslaägare
Inlägg: 137
Blev medlem: 12 maj 2021 10:41
Ort: Kalmar

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av marcusw »

SwedishAdvocate skrev:
jonasl skrev:
Klart det går att lösa, men det blir definitivt mer komplicerat att behöva åka iväg och hämta och sen lämna när man är klar. /...
Håller så klart helt med, och tycker faktiskt det är rejält synd att Tesla prioriterar en pickup istället för att ta fram en halvkombi- och/eller en kombiversion av 3:an SAMT att se till att S:en går att beställa MED EN KROK!...

Men visst – kan ha fel ang. prio av halvkombi- och/eller en kombiversion av 3:an framför pickup...
I staterna är de ju galna i pickisar, och om vi ser bortom Volvo har jag uppfattningen av att inte många märken prioriterar kombi. Kombimodeller kommer ofta 6-12 månader efter sedanen/coupén när en ny modell släpps. Det är min uppfattning, men jag kan ha fel :)
M3 SR+ 2021 MiC
Blaifred
Inlägg: 13
Blev medlem: 28 nov 2021 11:13

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av Blaifred »

Här kommer ytterligare en referens. Inga barnvagnar men istället ungdomar
Örebro - Tänndalen TOR
Två vuxna, två 14-åringar, en 11-åring och en kanin.
Skidor till alla utom 11-åringen och kaninen. Pjäxor till tre personer. Två grytor mat för typ 9 personer i övrigt handlades nästan all mat däruppe. 8 kompostgaller för kaninen samt ganska mycket volym hö.
Takbox av modell Thule Motion 900. Jag använde bagagevåg för att inte överskrida 68kg på takräcket. I övrigt antar jag att vi vid vägning hade åkt på böter då lastvikten är bedrövliga 300kg.

Vi hade kanske fått in några snabbmakaroner också men i övrigt var det fullt.

Slutsats: En model 3 funkar som långresebil för oss + en kompis. Ska vi köpa skrymmande saker vi väl hyra en truck :)
Användarvisningsbild
Patteng
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 23 jan 2022 14:09

Re: Model 3 som familjebil

Inlägg av Patteng »

Efter lite om och men och en provkörning så blev det en beställning av en Model 3!
Vi kommer från en Q3 den nya versionen från 2019.
Förvånad nog så var det mycket mer utrymme i baksätet i Model 3 än i suven! Barnstolen var inte ens nära att slå emot framsätet. I Q3:an så slog den emot och passageraren fick sitta riktigt trångt.

Vi var och provkörde och handlade igår med barnvagn.
Barnvagnen in utan problem samt fick plats med 4 matkassar. Då var lastutrymmet under och frunken inte utnyttjad.
Det vi kommer sakna är väl lasthöjden och det kanske krävs lite mer planering vid större packning.
Senast redigerad av Patteng, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar